Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oopsi-rullene får bein å gå på

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-10, 00:27   #1
Chica
Juniormedlem
 
Chica sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 17
Chica er på en erverdig vei

Oopsi-rullene får bein å gå på

Har hatt venninnebesøk to kvelder denne uka. Begge gangene har jeg servert ost og kjeks og laget oopsi-ruller (av kun eggehviten ikke plommen og naturel kremost) slik at jeg også har noe å spise, og begge gangene har hele brettet med oopsi-ruller forsvunnet. Venninnene mine elsker dem! Så dette er en hit å servere!

__________________


Chica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 09:19   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Hva slags ruller er det, de pizzasnurrene? Eller baconrullen?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:23   #3
Chica
Juniormedlem
 
Chica sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 17
Chica er på en erverdig vei
Red face

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Tok utgangspunkt i Gerd sin oppskrift men brukte bare eggehvitene:

4eggehviter
1/4ts bakepulver
(røres stivt)
100g kremost naturell (blandes forsiktig inn)

Stekes på 150grader i rundt 15min (det er godt at de er litt bløte inni, men sjekk at det er osten som er bløt, og ikke eggehviten)
Så rulles de mens de er varme/lunket.

__________________


Chica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:28   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Hvorfor bruker du ikke eggeplommene?

Og smører du på rullene, eller spiser du de uten noe på? Skjønte ikek helt dette jeg?

Men ja, de er kjempegode, jeg slåss nesten med ungene for å få et par stykker selv

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:39   #5
Chica
Juniormedlem
 
Chica sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 17
Chica er på en erverdig vei

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Jeg spiser dem uten noe på siden ostesmaken kommer så godt frem.

Plommene har jeg brukt til andre ting, så da syntes jeg denne måten var grei å benytte eggehviten.

__________________


Chica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:49   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Å, så du bruker opp hvitene, sden du fra før har brukt plommene til andre ting?

Det har jeg ikke tenkt på før, jeg får jo iblandt noen hviter til overs fra feks bearnaisesaus og da har jeg gitt hvitene til mannen som lager seg omelett med masse hviter og noen få hele egg.

Dette må jeg prøve, ungene her er veldig glad i oopsier, men vi liker de ikke uten noe på.. Ruller med smøreost på må vel være lekker å sette frem. Jeg har ikek servert slikt til andre enn oss 5, men nå er det snart sommer og det innbyr til mere lettvinte middagsselskap, mer eller mindre koldtbord.
Min vennine og jeg har kommet frem til at mat som kan serveres kaldt er greit, for da slipper vi å tenke på at alt skal være ferdig på en gang og veldig kjekt for ungene at maten er klar når de kommer, for de har knapt tid til å spise

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:54   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Jeg er sikkert dum, men jeg skjønner ikke helt, dere ruller dem som en pølse og skjærer i skiver, som kanelboller?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:57   #8
Chica
Juniormedlem
 
Chica sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 17
Chica er på en erverdig vei

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Nei, du er ikke dum... bare jeg som er dårlig til å forklare.
Det stemmer! de blir som kanelboller

__________________


Chica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 16:03   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Aha, må prøve.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 16:08   #10
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei
Smile

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Hei.

Jeg har også servert dette på jentekvelder, og også som en rett på koldtbord i konfirmasjon. Jeg gjør sånn:

Lager oopsi etter oppskrift med både plommer og hvitter. Smører på et lag med Philadelfia, klipper opp fersk persille eller gressløk, legger på røkt laks eller spekeskinke, og ruller sammen. Ruller så inn i alufolie og legger ett par timer i kjøleskap så det setter seg. Skjærer opp i fine biter, og legger på fat eller som forrett på en liten tallerken. Dette har blitt godt likt.
Ønsker alle en kjempefin 17.mai. Nå skal jeg prøve å finne en oppskrift på is med sjokoladebiter. Noen som har noen tips??

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 16:37   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Opprinnelig lagt inn av Chica, her.

Har hatt venninnebesøk to kvelder denne uka. Begge gangene har jeg servert ost og kjeks og laget oopsi-ruller (av kun eggehviten ikke plommen og naturel kremost) slik at jeg også har noe å spise, og begge gangene har hele brettet med oopsi-ruller forsvunnet. Venninnene mine elsker dem! Så dette er en hit å servere!

He, he, har også opplevd å ta med meg oopsilapper og "knekkebrød" av stekt ost på besøk, og så blir det spist opp før jeg får sukk for meg...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 22:57   #12
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Atte... Når dere ruller dem.. Lager dere dem supertynne før de stekes da? Når jeg lager hamburgerbrød av dem så blir de liksom litt crispy.. Ser for meg de bare hadde smuldra opp om jeg skulle prøvd å rulle dem.. Jeg vil også ha ruller med philadelphia og røkelaks nemlig!!

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 00:24   #13
Chica
Juniormedlem
 
Chica sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 17
Chica er på en erverdig vei

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Jeg lager dem ikke supertynne, dekker sikkert bare halvparten av stekeovnsbrettet.

'Av og til blir de litt crispy i kantene,(kommer sikkert av at jeg ikke er så nøyaktig når jeg smører det utover, og det blir litt tynnere med røre utpå kanten) men da skjærer jeg bare det bort når jeg kutter dem opp. Innenfor dette crispy som kan komme i kantene er det godt og mykt, røkelaks høres godt ut ja. rucola og spekeskinke høres også godt ut.

__________________


Chica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 00:27   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Spekeskinke og Snøfriskost er også kjempegodt! Med gressløk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 09:01   #15
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

*sikle* Gjett om jeg skal kose meg i helga da!!

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 20:39   #16
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Oopsi-rullene får bein å gå på

Legg gjerne ut bilder hvis dere lager disse......
Høres godt ut!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppbevaring av Oopsi-rolls Bonitta Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 14-04-10 16:55
Tips: meieriproduktfri Oopsi Rin Bakst 2 16-03-10 21:11
Om å gi hunder bein, og hvilke bein ..? Lava Generell diskusjon 29 17-09-09 00:23
Hovne bein! Lemen Spørsmål og svar 19 20-06-07 22:27
iih..jeg har hovne bein! maggotbaby Kosttilskudd 1 07-11-06 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no