Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva man kan spise?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-06-10, 21:33   #1
mammanicken
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2010
mammanicken er på en erverdig vei
Smile

Hva man kan spise?

Hei! Er ny her inne, og kommer sikkert til å stille noen dumme spørsmål fremover Har ikke så veldig god kjennskap til lavkarbo, men nå må jeg få satt i gang noen tiltak, hehe.

Jeg er ikke veldig glad i vann, drikker farris og sukkerfri iste den dag i dag, og lurer på om dette er noe jeg kan fortsette med? Isteen er det ikke så viktig med, men jeg har blitt litt avhengig av farris. Hva annet kan man drikke som inneholder lite karbs?

Og man kan spise spekemat? Brunost? Leverpostei? Syltetøy?

Jeg har virkelig ikke peiling på hva som inneholder mye karbohydrater og ikke, så jeg håper noen kan hjelpe meg med å svare på dette På forhånd takk!

mammanicken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:37   #2
bolla123
Juniormedlem

bolla123 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: nedre romerike
Alder: 40
bolla123 er på en erverdig vei

Sv: Hva man kan spise

Hallo! På matvareguiden.no kan du sjekke karbohydratinnhold på de fleste matvarer, men kan fortelle deg nå at brunost og syltetøy er fy!
Farris kan du vel drikke så mye du vil av, anbefalt å drikke farris i starten av en ketolysekur hvertfall, siden man mister mye vann og salter i kroppen...

bolla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:45   #3
mammanicken
Nytt Medlem

mammanicken er på en erverdig vei

Sv: Hva man kan spise?

Tusen takk for svar Da skal jeg sjekke det ut!

mammanicken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:16   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Her er en kjapp innføring i LCHF:

http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Ellers så råder jeg deg å lese om de forskjellige filosofiene :
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Og eventuelt gå på bibilioteket og låne deg noen lavkarbo-bøker.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:24   #5
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Tilnærmet alle matvarer i Norge har en innholdsfortegnelse hvor energi, fett, karbohydrat og proteininnholdet er listet opp. Denne bør du faktisk lese .

Hvis en matvare/drikke inneholder mer enn 5 gram karbohydrater pr 100 gram vare, så bør du styre unna.
Dette er en tommelfingerregel, så om noe inneholder litt mer så må du vurdere om det passer inn i dagens karboinntak.
Venn deg samtidig til å lese hva en matvare inneholder av sukker og stivelse.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 00:22   #6
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Enkelte er uenig med meg her, men når jeg selv blir møkkalei av alt annet pålegg spiser jeg syltetøy - butikkjøpt sådant. Lerum 80% frukt&bær med bringebær&eple har 5gram karber per 100 gram, mens samme type med jordbær har 5,3 per 100.

Etter et par uker uten syltetøy og søtsaker skal det ikke mye syltetøy til før det blir mye smak og man er fornøyd sånnsett, så jeg bruker det uansett. Men det er selvfølgelig en vurderingssak

Pleier å spise dette på Tiki sine pannekaker med kokosmelk, og noen ganger på knekkebrød av linfrø.

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 11:23   #7
Gisell
Nytt Medlem

Gisell er på en erverdig vei

Hei!
Hva med lav karbo øl? Hansa har en øl som det står 70% mindre karbo.

Gisell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spise hva? Sungirl Lavkarbo generelt 19 11-06-09 18:11
Kan man spise for mye ost? Kpia Spørsmål og svar 8 04-03-09 21:19
Om å spise nok mat blå blomst Lavkarbo generelt 2 27-10-08 08:59
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Kan man spise? Midnight South Beach 3 04-04-05 10:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.