Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Inn og ut av ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-06-10, 12:43   #1
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Inn og ut av ketose

Jeg regner vel egentlig med at spørsmålet er stilt før, men jeg har søkt litt og klarer ikke å finne det. Så da må jeg spørre da.

For tiden så går jeg på pulver med Xtravaganza, men skal snart begynne å spise mat igjen. Mannen har for noen uker siden begynt på en generell LCHF uten å følge noen spesiell kur. Jeg er i ketose på pulveret, og har reagert med tre veldig slappe dager når jeg har gått inn i ketose, men det er jo gjerne fordi kombinasjonen med kaloriunderskudd sammen med omleggingen er tøff for kroppen. Mannen er også i ketose, og han merket ingen ubehag ved overgangen (muligens litt hodepine, men er ikke sikker)

Han kommer nok til å stort sett basere seg på å være i ketose, men kommer ikke til å gidde å regne på ting, så jeg ser for meg at han gjevnlig kommer til å komme i situasjoner der han faller ut av ketose også. Selv satser jeg ikke på å være i ketose (er snart ferdigslanket) men kommer til å satse på å ligge veldig lavt på karbo i alle fall en periode så jeg er sikker på å ikke lage meg uvaner det tar tid å bryte igjen. Det vil si at jeg nok vil risikere å gå inn i ketose i perioder.

Jeg synes å ha hørt diverse om omstillingen i kroppen til ketose, og har ikke helt oversikt. Vil det være skadelig for kroppen å gå inn og ut av ketose? Eller er det helt greit om vi ikke føler ubehag i noen særlig grad. Gjør vi det kommer vi nok naturlig nok til å passe mer på. Bør jeg passe på å få i meg minst så og så mye karbo hver dag for å unngå ketose? Noen som vet noe om dette?

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose for ever? Nike Ketolysekuren 4 14-07-08 13:31
I ketose! :D Marita Ketolysekuren 2 07-04-08 23:34
Ketose? cathrine Lavkarbo generelt 4 23-03-08 00:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.