Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose og ferietider ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-10, 14:15   #1
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Ketose og ferietider ...

Hei,

Jeg har startet opp igjen på ketolyse og vært i ketose en uke nå. Reiser på ferie om 9 dager, og skal være bortreist i 2 uker med tilgang til masse god mat og drikke..... Hvordan gjør dere dette med ferie? Vil veldig gjerne holde meg til lavkarbo mens jeg er på ferie, og inn i ketose igen når jeg kommer tilbake, men hva skal jeg spise? (Tyrkia, all inclusive.... )

Ps: noen som vet om de har Atkins/ketolyse produkter i Tyrkia? Kommer til å pakke ned flere pakker med Atkins Advantage sjokoladebar, disse er helt topp!!! Får både snacks og mat i samme måltid

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 08:15   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Ketose og ferietider...

jeg har akkurat vert 2 uker i tyrkia på all inclusive. Jeg bestemte før jeg reiste at jeg ikke skulle være i ketose på tur, leve lavkarbo men med litt frukt, øl, is osv.

Om jeg skulle holdt meg i ketose tror jeg det ville være vanskelig. Jeg hadde omelett med grønnsaker, ost og kjøtt hver morgen, + litt yoghurt naturell for magens del, så den var grei. Til de andre måltidene gikk det mye i kylling/fisk og grønnsaker, men mye av kjøtt og grønnsaker var panert i melblanding og frityrstekt. Om du liker ost var det mye å velge i, bittelitt smakløst pålegg, ingenting svinekjøtt og nesten ikke storfe. De hadde mye kylling og fisk. Det var og mye salater, men mange er jo skeptiske til det på ferie. De satsa absolutt mest på utallige rundstykkeversjoner, pasta, poteter, kakelignende ting og frukt.

I butikkene er det ingenting lavkarbo å oppdrive desverre, jeg så en Efes øl, den hadde mine kalorier sto det, tenkte gjerne det var pga mindre karbohydrater. Men om den hadde mindre alkoholprosent veit jeg ikke. Jeg hadde med meg en sukkerfri sjokolade når jeg dro hjemmefra så jeg kunne ta meg en bit om de andre hadde sjokolade, det var jeg glad for!

Jeg smakte litt på noen av kakene, de ser utrolig lekre ut, men de er dynket i noe sirup lignende, så ingen i vår familie syns noe om dem. Det var egentlig bra, en mindre fristelse!

På flyplassen har de Guyilian sjokoladeplater, mørk og lys. Den mørke var veldig god, den lyse har jeg enda ikke åpna. Men de kosta 30kr stk så ikke akkurat billig for 100g!

Bare spør om det er noe mer du lurer på!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose for ever? Nike Ketolysekuren 4 14-07-08 13:31
Ketose? cathrine Lavkarbo generelt 4 23-03-08 00:08
i KETOSE :) karoks Ketolysekuren 14 24-06-07 17:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no