Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nybegynner - kan dere se på et normalt dags-inntak for meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-07-10, 02:55   #1
Wenche Marit
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Wenche Marit er på en erverdig vei

Nybegynner - kan dere se på et normalt dags-inntak for meg?

Jeg har i litt over en uke nå redusert inntaket av karbohydrater betraktelig. Jeg lurer likevel på om jeg gjør dette "riktig". Målet med det hele er å få en bedre helse/form. Jeg var "alltid" tom for energi, slapp og sliten. Er en frisk dame i 40 årene, så jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe med dette. Kiloene har kommet gradvis i løpet av årene, og har nå ført til en BMI på så vidt over 30. Har en typisk DiaII-kropp, dvs mageflesk.

I dag har jeg spist/drukket følgende:

Frokost:
halv skive pumpernikkel-lignende rugbrød, tror det sto 33 karber pr. 100 gr. på pakken. Pålegg, ekte majones og kylling. Halv skive Kavli paprika-ost. En latte med suketter, av ca. 2,5 dl. ekstra lett melk.

Lunch: ca. 4 ss cottage cheese blandet med en halv boks Yoplait youghurt 0,1 % Noen valnøtter.

Middag: Kylling og bacon med blomkål-"ris". En rute 86 % sjokolade og kaffe.

ca. 1 1/2 eple i løpet av dagen. Noen kopper svart kaffe. Mye vann.

På nattevakt: Noen nøtter, litt rester av middagen og en Yoplait youghurt 0,1 %

Vet jeg gir litt dårlige angivelser av mengde her, men jeg blir nok aldri noen nøyaktig lav-karber. Er litt usikker på det med fett-inntak i forhold til karbo-inntaket.

Er jeg på riktig spor, eller driver jeg å roter med alle mulige tankeganger her nå? Vil et slikt kosthold føre meg mot målet om en sunnere kropp, tror dere? På forhånd takk

Wenche Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Anne Lystad Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 15:15   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner - kan dere se på et normalt dags-inntak for meg?

Du ligger på et fint inntak etter Fedonprinsiper (Anne Lystad er vel hun bak Endelig slank boka om fedonkuren?)
Men siden du ligger såpass høyt på karbene, pass på fettet

Gammel 07-07-10, 16:39   #3
Wenche Marit
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Wenche Marit er på en erverdig vei

Takk for svar

Jeg bør altså ideelt sett minke på karbene om jeg skal spise en del fett? (må ha det inn med teskje...) Evt. Spise mindre fett. Hva i den dags"menyen" ville du i så fall endret på, kan jeg spørre deg om det, som et tilleggs-spørsmål?

Wenche Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Anne Lystad Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 16:50   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hvis du vil spiser mer fett må du ned i karbene. Da bør du kutte ut brødet og yoplaityoughurten først og fremst. Og eplet.

Hovedregelen er jo mer karber, jo mindre fett.

Her finner du masse info om lavkarbo: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En dags opphold? Tøvsjur Ketolysekuren 1 26-02-10 20:37
Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner john85 Lavkarbo generelt 9 14-12-09 10:55
En-dags influensa? aslaug Fysisk og mental helse 6 31-07-09 19:04
Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner? Trolla Lavkarbo generelt 19 15-06-07 14:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.