Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er cottage cheese egentlig så veldig ok?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-10, 19:58   #1
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Er cottage cheese egentlig så veldig ok?

I min lavkarbo bok,står det nemlig at man skal unngå den,da den inneholder med KH enn vanlig ost...så igjen; confused

er det kansje i oppstartfasen det menes?

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:06   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er cottage cheese egentlig så veldig ok?

CC har bare 1,9 gram karb pr hundre gram om jeg ikke tar feil. Tine sin norske versjon altså. Spiser du CC i USA må du være påpasselig. De verste typene har 11 karber og de minst karbofiendtlige har ca 3.

CC er i tillegg en ferskost og kan oppleves som en vektstopper for mange.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:23   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er cottage cheese egentlig så veldig ok?

Er det Atkins du er på? Jeg ble litt usikker siden du ikke skriver hvilken bok det er og ikke har lagt spørsmålet på Atkins-forumet. Men jeg vet at i Atkins-boka står det at man skal unngå CC i induksjonsfasen ja, de første 14 dagene. Jeg er litt usikker på hvorfor, men om det stemmer det som Cherry over her sier så kan jo det forklare endel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:32   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er cottage cheese egentlig så veldig ok?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det Atkins du er på? Jeg ble litt usikker siden du ikke skriver hvilken bok det er og ikke har lagt spørsmålet på Atkins-forumet. Men jeg vet at i Atkins-boka står det at man skal unngå CC i induksjonsfasen ja, de første 14 dagene. Jeg er litt usikker på hvorfor, men om det stemmer det som Cherry over her sier så kan jo det forklare endel.

Jeg spurte om akkurat dette på forum på atkins.com, og hun ekspertdama skrev at det var hovedsakelig pga. karbohydratene og at de jo hadde gått ut fra amerikansk CC...naturlig nok . I tillegg er visstnok ikke ost tillatt de første 14 dagene, stemmer det?? Eller var det bare ferskost? Husker ikke helt

Så kunne man, når man skulle gå over i fasene, introdusere en og en matvare for å se kroppens reaksjon på disse.

MEN, teknisk sett er jo ikke CC optimalt på lavkarbo ettersom det er riiimelig magert, uansett. Den som liker og tåler det kan vel spise det, de andre kan jo la være

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 13:10   #5
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Er cottage cheese egentlig så veldig ok?

Jeg prøver nå bare å kutte ned på karbo. Så da er jeg vel på en lavkarbo kur?
men ang.cottage cheese igjen,- ja,det er nok fordi den er en fersk-ost....

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cottage cheese somaya Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 26-04-10 14:53
Cottage cheese? Marita Ketolysekuren 5 09-04-08 22:35
Ang. cottage cheese... MorStine Ketolysekuren 10 26-05-07 21:49
Ang. cottage cheese AnnaV Spørsmål og svar 10 31-07-06 23:26
Cottage Cheese Summer Lavkarbo generelt 20 15-02-05 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no