Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Få fart på vektnedgangen igjen. Og langvaring hårtap. (Finner ikke svaret)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-10, 18:09   #1
Nala23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 13
Nala23 er på en erverdig vei
Talking

Få fart på vektnedgangen igjen. Og langvaring hårtap. (Finner ikke svaret)

Hei,
Dett har blitt diskutert mye, det vet jeg, men finner ikke noe tilfredstillende svar på akkurat det jeg lurer på. Jeg har vært i ketose nå i 4,5 mnd og gått ned 28 kg. Siste to-tre ukene har både vekt og cm stoppet helt opp og lurte derfor på følgende:

Kan det være lurt å gå ut av ketosen ved å følge et lavkarbo-kosthold med rundt 50-70 karbs om dagen i en uke eller to, for så gå inn i ketosen igjen? Kan dette sette fart på ting igjen? Har fortsatt 10-12 kg å gå ned til min idealvekt og vil jo gjerne nå dette snart ) Noen lurer sikkert på om jeg har forandret noe i kosten i og med jeg har stoppet opp, men det har jeg ikke. Har en variert og god kost, fått bekreftet dette av legen også, men spiser ikke unormalt mye av noe nå som jeg ikke har gjort hele tiden. Har ikke vært ute av ketose siden jeg begynte 22. mars.

Kjempefint å høre fra dere som har erfaring med dette )

En ting til jeg lurer på, når det gjelder hårtap, hvor lenge kan jeg forvente at det skal dette av like mye hår hver dag? Begynner å blir svææært tynn i håret, mistet utrolig mye hår i to mnd nå og ser ingen tegn til at det gir seg enda. Tar b-vitaminer m b-12, kalsium, sink, magnesium, multivitamin og bruker NISIM shampoo. Gjort alt dette i 6 uker nå, uten fremgang. Tatt alle mulige prøver, uten å finne noe galt.. Føler meg så hjelpesløs og har funnet ut at håret for meg er veldig viktig.. Så vil gjerne ikke miste det helt..


På forhånd, tusen takk for alle svar og hjelp!


Maren

__________________



Sist redigert av Nala23 : 10-08-10 kl 18:22.
Nala23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo/ketose Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 19:27   #2
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Få fart på vektnedgangen igjen.Og langvaring hårtap. (Finner ikke svaret)

4-5 timer fysisk aktivitet daglig pleier å gjøre susen. Det tror jeg er den beste medisinen når vekta står stille over tid.

Du har ikke stått stille lenge, og gått ned veldig mye på kort tid. Så jeg ville gått inn for et kosthold på 50-70 gram karbohydrat i døgnet nå, og fulgt dette resten av livet. Da har du sikkert gått ned de siste kiloene i løpet av et års tid. Tar du rådet om ekstrem fysisk aktivitet, går det nok langt fortere!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 19:41   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Få fart på vektnedgangen igjen.Og langvaring hårtap. (Finner ikke svaret)

Opprinnelig lagt inn av Nala23, her.

Hei,
Dett har blitt diskutert mye, det vet jeg, men finner ikke noe tilfredstillende svar på akkurat det jeg lurer på. Jeg har vært i ketose nå i 4,5 mnd og gått ned 28 kg. Siste to-tre ukene har både vekt og cm stoppet helt opp og lurte derfor på følgende:

Kan det være lurt å gå ut av ketosen ved å følge et lavkarbo-kosthold med rundt 50-70 karbs om dagen i en uke eller to, for så gå inn i ketosen igjen? Kan dette sette fart på ting igjen? Har fortsatt 10-12 kg å gå ned til min idealvekt og vil jo gjerne nå dette snart ) Noen lurer sikkert på om jeg har forandret noe i kosten i og med jeg har stoppet opp, men det har jeg ikke. Har en variert og god kost, fått bekreftet dette av legen også, men spiser ikke unormalt mye av noe nå som jeg ikke har gjort hele tiden. Har ikke vært ute av ketose siden jeg begynte 22. mars.

Kjempefint å høre fra dere som har erfaring med dette )

En ting til jeg lurer på, når det gjelder hårtap, hvor lenge kan jeg forvente at det skal dette av like mye hår hver dag? Begynner å blir svææært tynn i håret, mistet utrolig mye hår i to mnd nå og ser ingen tegn til at det gir seg enda. Tar b-vitaminer m b-12, kalsium, sink, magnesium, multivitamin og bruker NISIM shampoo. Gjort alt dette i 6 uker nå, uten fremgang. Tatt alle mulige prøver, uten å finne noe galt.. Føler meg så hjelpesløs og har funnet ut at håret for meg er veldig viktig.. Så vil gjerne ikke miste det helt..


På forhånd, tusen takk for alle svar og hjelp!


Maren

Du kan forvente at det varer fra 2-6 mnd.

Bruker du sjampoen korrekt? Brukte du den i 8 dager på rad til å begynne med, og du sjamponerte to ganger? Bruker du den annenhver da nå og sjamponerer to ganger?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:31   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Få fart på vektnedgangen igjen. Og langvaring hårtap. (Finner ikke svaret)

Sjekk hvor mange kcal du spiser hver dag - du kan spise for mye eller for lite til den forbrenningen kroppen din nå har i forhold til hva den hadde i starten.

Jeg må ha redusert kcal-inntak for å gå ned...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:16   #5
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Få fart på vektnedgangen igjen. Og langvaring hårtap. (Finner ikke svaret)

Jeg vil også påpeke at du har gått ned MYE på de fire månedene. Det er faktisk ikke så rart om kroppen trenger å hente seg inn litt. Fortsett med det du har gjort så langt, og hvis du fremdeles står stille etter to måneder kan du begynne å tenke på å gjøre noe.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 19:11   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Få fart på vektnedgangen igjen. Og langvaring hårtap. (Finner ikke svaret)

Bare må kommentere - ÅTTOGTYVE KILO på 4.5 mnd!!! Da blir mine 9 siden april litt mer beskjedent gitt *ler*

Gjentar at du etter nesten 30 kg ned muligens må gjøre noen endringer i kostholdet ditt Ellers er jeg enig i at ta det litt kuli et par mnd - dette har gått himla fort for kroppen din

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:08   #7
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Få fart på vektnedgangen igjen.Og langvaring hårtap. (Finner ikke svaret)

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

4-5 timer fysisk aktivitet daglig pleier å gjøre susen.


og

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finner ikke igjen .doc-fila med oppskrifter hønselovisa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 05-08-10 23:24
Iiiiik, finner ikke boken min igjen ... bærrgen Ketolysekuren 4 08-04-08 20:41
Jeg finner ikke igjen en artikkel her på forumet Iset Generell ernæringsdebatt 5 22-03-07 19:07
Finner den ikke igjen! Katrine Oppskrifter 7 05-11-05 10:52
Finner ikke igjen innleggene jeg... Anne Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 05-10-05 14:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no