Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen med ulcerøs kolitt her?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-10, 21:00   #1
Tassemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Nord-Odal
Alder: 44
Innlegg: 2
Tassemor er på en erverdig vei

Noen med ulcerøs kolitt her?

Hei, jeg er ny her på lavkarbo.no og lurer på om det er noen som har ulcerøs kolitt og erfaringer med et lavkarbokosthold?

Mvh Tassemor!

Tassemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:03   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen med ulcerøs kolitt her?

Hei.
Imens du venter på svar:
Scroll helt ned på siden her og du finner tråder med samme tema
Kanskje du finner noe der

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:24   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med ulcerøs kolitt her?

Ikke UC - men Chrons... altså litt lengre opp i ehm.. systemet

jeg har holdt på i snart et år - og ble kvitt 90% av mine symptomer etter bare 4-5 mnd på generell lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:51   #4
Tassemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Nord-Odal
Alder: 44
Innlegg: 2
Tassemor er på en erverdig vei

Sv: Noen med ulcerøs kolitt her?

Takk for svar og linker, godt å lese om andre som har stor forbedring av sykdommen ved endring av kostholdet. Litt usikker på om så mye fett er bra for oss med ulcerøs colitt, har til nå styrt unna rømme, fløte, ost og melk da dette er tungt fordøyelig for tarmen. Men ved å kutte ned på karbohydrater må jo kroppen få energi fra noe, så nå prøver jeg fett =) Noen erfaringer?

Tassemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 11:21   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med ulcerøs kolitt her?

Opprinnelig lagt inn av Tassemor, her.

Takk for svar og linker, godt å lese om andre som har stor forbedring av sykdommen ved endring av kostholdet. Litt usikker på om så mye fett er bra for oss med ulcerøs colitt, har til nå styrt unna rømme, fløte, ost og melk da dette er tungt fordøyelig for tarmen. Men ved å kutte ned på karbohydrater må jo kroppen få energi fra noe, så nå prøver jeg fett =) Noen erfaringer?

Var ikke særlig fornøyd i starten tarmene da... det tar litt tid - men etterhvert som karbohydratene stopper å komme - tåler ihvertfall min fordøyelse MYE mer enn før jeg ble akutt-sjuk av feks lettbrus - nå drikker jeg en liten boks hver dag uten noen symptomer
Trodde ikke jeg tålte fett i utgangspunktet jeg - men det er nå ikke noe problem Fett er ikke tungt fordøyelig for tarmen - det er jo det den er laget for! Sukker og stivelse derimot... DER sliter den litt mer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:24   #6
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Sv: Noen med ulcerøs kolitt her?

En annen ting er at fiberinnholdet i kosten synker på lchf, derfor mange sliter med treg mage. En betent og overaktiv tarm vil roe seg mer ned på et kosthold med mindre fibre

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 15:41   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med ulcerøs kolitt her?

Helt klart Leif! Det positive med meg som nå har holdt på snart ett år er at jeg tåler mer fiber enn tidligere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Emneord
ulcerøs colitt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ulcerøs Kolitt og lavkarbo Smufeline Spørsmål og svar 27 19-02-12 17:12
Ketolysekuren og Ulcerøs Colitt tins Ketolysekuren 3 03-08-10 21:01
Morbus Chron/Ulcerøs colitt & lavkarbo? Thorwald Lavkarbo generelt 6 21-01-09 12:19
Lavkarbo og Ulcerøs Colitt Lucky Tess Ketolysekuren 7 16-06-08 10:35
Ulcerøs kolitt og lavkarbo LilNoor Lavkarbo generelt 2 23-03-05 16:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no