Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Mat til laaang togtur

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-10, 22:54   #1
Splitterpine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 9
Splitterpine er på en erverdig vei

Mat til laaang togtur

Hei.
På lørdag skal jeg ut å reise. Jeg skal reise 14 timer med tog!
Jeg tenker mye på hva jeg skal ta med meg for å spise på turen. Jeg kjenner jo at d som gjør meg ordentlig mett lenge er et ordentlig middagsmåltid. Men her må jeg altså spise bare kald mat. Noen som har forslag til mat som er god å spise kald og som metter godt?

Splitterpine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det må være riktig forhold mellom inntak og "uttak" Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:03   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat til laaang togtur

"Egg i frakk" legg skinke eller bacon i bunnen av muffinsformer og knekk et egg over (Synse det er best å vispe egget litt først, men ikke nødvendig). Stekes i ovn til egget er fast (det er oppskrift her inne på denne)

Myas cookies: Mandel og nøttekjeks med (sukkerfri) sjokoladebiter.

Kald omelett, oopsielapper, ost, avokado, rømmedip med grønnsaker...

Ellers pleier jeg å lage kjøttdeiggryte med (avsilte) tomater på boks, egg og masse ost. Det synes jeg er godt kaldt også. Gjerne med litt oliven og stangselleribiter i.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 08:19   #3
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Mat til laaang togtur

Jeg har akkurat vert på langtur selv, men med fly og båt! Jeg hadde med meg en gjeng lavkarbo knekkebrød, sånne små smørpakker og oppskåret ost og skinke. Det var enkelt og veldig godt. Holder meg mett i evigheter også!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:08   #4
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Mat til laaang togtur

Må "merke" denne, ettersom jeg også skal på 14 timers togtur om et par uker

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:09   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Mat til laaang togtur

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Må "merke" denne, ettersom jeg også skal på 14 timers togtur om et par uker

Samme her..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 09:50   #6
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Mat til laaang togtur

Har tenkt litt på å ta med meg middagsmat i boks, og be dem varme det i mikroen inne på cafévogna, så har jeg ihvertfall et varmmåltid på turen. Kan jo bare forklare at jeg ikke tåler maten de har der, noe som forsåvidt stemmer ettersom kroppen reagerer kraftig på mel.

Ellers satser jeg på å lage meg litt godsaker som brownies ol, lavkarbo selvsagt, sånn at jeg kan kose meg litt også. Salat er jo også egnet som et måltid. Og nøtter og ostebiter

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:27   #7
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 39
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Mat til laaang togtur

Er mulig de ikke får lov til å varme maten din i cafevogna da. Hygiene og slikt. Bare så du vet om det liksom ;-) Har jobbet der selv, men det er et par år siden nå. Mulig de har forandret på reglene angående oppvarming av maten da. Men vi fikk hvertfall ikke lov til det, foruten barnemat til nød. Og det var da mathygiene og slikt som var grunnen til det hvertfall.

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:38   #8
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Mat til laaang togtur

Lag en salat med masse fetaost og slikt og ha i en boks. Den holder seg greit i romtemperatur ei stund (iallefall til du er halvveis på reisen =), og lag f.eks slike oste-knekkiser og ha ved siden av. De holder seg også lenge i romtemperatur.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:48   #9
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Mat til laaang togtur

Opprinnelig lagt inn av Idamor, her.

Er mulig de ikke får lov til å varme maten din i cafevogna da. Hygiene og slikt. Bare så du vet om det liksom ;-) Har jobbet der selv, men det er et par år siden nå. Mulig de har forandret på reglene angående oppvarming av maten da. Men vi fikk hvertfall ikke lov til det, foruten barnemat til nød. Og det var da mathygiene og slikt som var grunnen til det hvertfall.

Det tenkte jeg ikke på. Takk for at du sa ifra

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 19:04   #10
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 39
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Mat til laaang togtur

Bare hyggelig :-)

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Laaang fjelltur på Ketolyse ebbeto Ketolysekuren 5 22-06-08 14:34
Måltid for en laaang dag janmesi Lunsj 11 22-02-06 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no