Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dere som trener og går på ketolyse

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-09-10, 08:22   #1
Albertine6
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2010
Albertine6 er på en erverdig vei

Dere som trener og går på ketolyse

Hvordan er vektnedgangen deres?

Her føler jeg vekten har stoppet opp, men jeg har også trappet opp treningen. Vet at muskler veier mere enn fett, men jeg har trent regelmessig på treningssenter siden januar, så dette er ikke nytt for kroppen.
Eneste som er nytt er at jeg har økt til en ekstra dag med treningen de siste 14 dagene.

Hvordan er det med dere? Og hva spiser dere etter trening?

Albertine6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 08:33   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som trener og går på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Albertine6, her.

Det kommer litt an på hva jeg har trent, men ett kokt egg eller en boks makrell i tomat med majones eller kjøttpålegg med ost og majones

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 09:03   #3
Tidl. medlem
Gjest

Jeg bruker ofte å spsise tunfisk etter trening. Tilbereder den på ulike måter.

Bruker tunfisk i vann. Steker den sammen med champinjong + ulike grønnsaker. Bruker å peppre den godt.

Ellers så blander jeg den sammen med avocado fek.

Må som regel ha et nytt måltid noen timer etter på,

Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 10:01   #4
KattaG
Medlem

KattaG sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
KattaG er på en erverdig vei

Hvordan er vektnedgangen deres?

Her føler jeg vekten har stoppet opp, men jeg har også trappet opp treningen. Vet at muskler veier mere enn fett, men jeg har trent regelmessig på treningssenter siden januar, så dette er ikke nytt for kroppen.
Eneste som er nytt er at jeg har økt til en ekstra dag med treningen de siste 14 dagene.

Har du målt deg???

KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 10:07   #5
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Som jeg skrev i en annen tråd nettop: Jeg raste ned første uken uten å trene. De 2 neste ukene har jeg trent endel og vekten har stått bom stille! Derfor skal jeg frem med målebånd til mandagen, for jeg merker forandringer på kroppen selv om vekten ikke har beveget seg!
Etter trening er jeg alltid skrubbsulten, og har lang vei å gå hjem, derfor har jeg alltid med meg mat som jeg kan trykke i trynet før jeg begynner på hjemturen. Det kan være et par skiver ketolysebrød, 1-2 porsjonsomeletter (omelett i muffinsform), pannekake, eller noe annet man lett kan ha med i en pose eller boks

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 16:29   #6
Albertine6
Juniormedlem

Takk for svar og tips om mat. Jeg har laget ooopsi rolls som jer for tiden spiser endel av, men føler jeg må variere litt.. Tunfisk har jeg ikke spist på lenge, det skal jeg jammen kjøpe meg.. omelett i mufinsform var interessant..

Opprinnelig lagt inn av KattaG, her.

Har du målt deg???

Ja, men ikke målt og sjekket. Tror jeg må gjøre det i helgen Håper på positivt resultat da...

Gammel 03-09-10, 17:23   #7
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Takk for svar og tips om mat. Jeg har laget ooopsi rolls som jer for tiden spiser endel av, men føler jeg må variere litt.. Tunfisk har jeg ikke spist på lenge, det skal jeg jammen kjøpe meg.. omelett i mufinsform var interessant..

Ja, men ikke målt og sjekket. Tror jeg må gjøre det i helgen Håper på positivt resultat da...

Link til porsjonsomelettene mine er her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35999
Ser det er flere som har prøvd de ut alt, det er moro!

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 18:09   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

For min del har hard trening (spinning o.l) dårlig innvirkning på vekta, da står jeg stille. Men ved roligere trening (yoga, dansetreninger osv) merkes det positivt på vekta. I følge akupunktøren min var det fordi hardtreninga skapte stress i kroppen med mye adrenalin osv, og dermed gikk det utover blodsukkeret
Spiser ingenting etter trening (på et par timer hvertfall), men spiser avocado e.l før trening.

Gammel 03-09-10, 18:47   #9
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Jeg trener mye intervalltrening (med over 65% puls), noe som skal gi bra fettforbrenning. I dag prøvde jeg i tillegg Zumba for første gang. Gøy! , men ble ikke særlig svett, selv om jeg trødde til det jeg var god for (liker dans).

Spiser aldri etter trening. Da drikker jeg MYE og blir vel mett på vann... Vekta mi har llikevel stagnert de siste dagene, men yndlingsbuksa mi har blitt god og vid!!

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 19:03   #10
Krøllerellerei
Seniormedlem

Krøllerellerei sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Krøllerellerei er ny på veien

I dag holdet jeg på å "dø" av sult etter trening, så det ble tre hardkokte egg og masse meierismør. Nå er jeg mett!

Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 21:35   #11
Albertine6
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Link til porsjonsomelettene mine er her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35999
Ser det er flere som har prøvd de ut alt, det er moro!

Så bra!!! Tusen takk Dette skal jeg lage!!!!

Spiser dere ikke etter trening?? Det har jeg lest at det en bør en virkelig gjøre, hvis ikke tærer kroppen på muskelmassen.. (men er ingen treningsekspert jeg altså) Jeg spiser alltid innen en time etter avsluttet trening.

Gammel 03-09-10, 21:38   #12
Albertine6
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Jeg trener mye intervalltrening (med over 65% puls), noe som skal gi bra fettforbrenning. I dag prøvde jeg i tillegg Zumba for første gang. Gøy! , men ble ikke særlig svett, selv om jeg trødde til det jeg var god for (liker dans).

Spiser aldri etter trening. Da drikker jeg MYE og blir vel mett på vann... Vekta mi har llikevel stagnert de siste dagene, men yndlingsbuksa mi har blitt god og vid!!

Zumba er gøy, har vært 2 ganger på time. Jeg er ikke flink, men det er utrolig gøy ja!!!! Sist rannt svetten som bare det av meg... Hadde pulsklokke som viste skyhøy puls til tider...

Gammel 05-09-10, 11:34   #13
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Spiser dere ikke etter trening?? Det har jeg lest at det en bør en virkelig gjøre, hvis ikke tærer kroppen på muskelmassen.. (men er ingen treningsekspert jeg altså) Jeg spiser alltid innen en time etter avsluttet trening.[/quote]

Jeg har alltid trent mye og hardt, og har svært sjelden følt behov for mat etter trening. Imidlertid er jeg svært muskuløs (nesten lite feminin - overarmer/skuldre som Madonna), og må ved styrketrening, passe på å legge lite vekter på. Har mao IKKE mista muskler.

Da jeg starta på ketolysekuren var jeg bekymra for at kuren skulle medføre muskelsvinn (vil ikke ha mer fett, mindre muskler i lår og legger), men det ser ut til å gå bra.

Lev livet- hver dag

Sist redigert av aktivjente : 23-09-10 kl 20:54.
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 16:36   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

har svært sjelden følt behov for mat etter trening.

Ikke jeg heller. Jeg brekker meg om jeg spiser innen en halvtime etter jeg har trent... Da jeg spiste "normalt" tidligere kunne jeg få en blodsukkerdropp et par timer etter trening, men nå kan jeg gjerne gå i mange timer. Som regel er det middag 2-3t etter treninga, så jeg rekker ikke blir sulten i mellom egentlig.

Gammel 05-09-10, 19:50   #15
Albertine6
Juniormedlem

Spiser dere ikke etter trening?? Det har jeg lest at det en bør en virkelig gjøre, hvis ikke tærer kroppen på muskelmassen.. (men er ingen treningsekspert jeg altså) Jeg spiser alltid innen en time etter avsluttet trening.

Jeg har alltid trent mye og hardt, og har svært sjelden følt behov for mat etter trening. Imidlertid er jeg svært muskuløs (nesten lite feminin - overarmer/skuldre som Madonna), og må ved styrketrening, passe på å legge lite vekter på. Har mao IKKE mista muskler.

Da jeg starta på ketolysekuren var jeg bekymra for at kuren skulle medføre muskelsvinn (vil ikke ha mer fett, mindre muskler i lår og legger), men det ser ut til å gå helt fint. Mi nye vekt viser at det er fettprosenten som tikker sakte, men sikkert nedover[/quote]

Godt å lese, da slipper jeg å stresse så veldig med maten etter trening da.... Er ofte ikke sulten etter trening..

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Hvor hardt trener dere på ketolyse? MoaMoa Ketolysekuren 16 30-10-08 22:35
Dere på ketolyse, hvor mye trener dere? høna Ketolysekuren 5 13-07-08 14:14
Trener dere? Tussi jenta Ketolysekuren 8 21-08-07 17:05
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.