Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-10, 21:29   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2332

jeg vet ikke om jeg orker å ta inn mer fra denne mannen, men here goes again... Comments anyone?

Han sier ihvertfall et sted at:

Sitat:

jeg var pasient ved sykelig overvekt program. jeg gikk ikke ned ett gram med de metodene og måltidene de henviste til. Jeg begynte derimot på urkost. ut med karbohydrater inn med grønt, fet og kjøtt. har nå gått ned 15 kg på 1 år. nesten alle på mitt kurs ved sykehuset gikk ikke ned i det hele tatt men flere har gjort det nå med urkost. Hvorfor tar norsk ernæringsråd så feil? hvorfor blåser de i anbefalinger andre forskere har kommet med? "
Hei, Kortversjonen av svaret på dette spørsmålet er at de studier som er gjort ikke viser det du hevder. De viser derimot at spiser du lite energoi så går du ned i vekt, men du må finne frem til en kost som du kan leve med over lang tid. Det er svært få som klarer å leve et langt liv på svært lavt inntak av stivelsesrik kost. Det kommer av at man blir fort sliten ved fysisk aktivitet, og karbohydratholdige matvarer gir variasjon til kostinntaket. Likevel vil jeg si at dersom du har suksess med ditt lavkarbo kosthold, ja da får du holde deg til det selv om det kan gi en del uheldige bivirkninger. Data viser imidlertid at man får tilsvarende slankende effekt av lav fett og lav karbohydratkost etter ett års intervensjon. Hilsen Christian A. Drevon

Spesielt "...dersom du har suksess med ditt lavkarbokosthold, ja da får du holde deg til det selv om det kan gi en del uheldige bivirkninger..."

På en god dag kan man jo se dette som om at han KAN være på glid?


Nææææææh!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 04:46   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen..)

Sitat:

På den annen side har insulin en mettende effekt på sultsenteret i hjernen.

Merkelig. Jeg har spist og spist på sukker uten å føle meg det spor mett.

Sitat:

Sitat:

Av alle kostholds"eksperter" i dette landet er du den siste jeg spør om råd.."

Hei, Takk for oppmerksomheten! Hilsen Christian A. Drevon



Sitat:

Et annet poeng med et inntak av kjøtt på 1,5-2 kg/uke, er at det er meget lite ressursvennlig. Det brukes store mengder kraftfor for å fore opp dyr, istedenfor at vi kunn bruke korn, mais og soya direkte i vårt eget kosthold. Da ville vi benyttet jordens ressurser 10 ganger bedre nn om vi først skal fore opp kyr som vi så skal spise kjøttet fra.

Gimme a break. Det brukes mye mer ressurser på å dyrke soya enn å la en ku spise gress. Og Drevon ser ikke ut til å ha fått med seg at det å gi korn og soya til dyr som ikke er egnet til å spise det gir et ugunstig forhold mellom omega-3 og omega-6.

Sitat:

Forøvrig vil jeg si at ferdigprodukter og balndingsprodukter kan være både næringsrike og sunne, avhengig av hva som er blandet inn i produktene. Forøvrig er de studier som finnes av oppdrettsfisk ikke foruroligende for dem som spiser slik fisk. Oppdrettsfisk er faktisk meget sunn mat.

Oh lord. Kan noen skyte denne mannen som kaller seg for ekspert?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 06:48   #3
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen..)

Kvifor driv vi og piner oss sjølv med å lese kva han skriv?
Jau, eg gjer det eg også, men eg føler vel ikkje at det er så innmari givande.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 08:04   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Jeg synes synd på Drevon, jeg. Tenk å få de sterke trossystemene sine stadig oftere plukket fra hverandre? Må være tøft, ikke rart han blir resingert . De uheldige bivirkningene han snakker om kan være et eventuelt frafall fra VG's vektklubb, hvilket jo vil være katastrofalt for Drevons omdømme, for ikke å snakke om bankkonto ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 14:09   #5
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2332

jeg vet ikke om jeg orker å ta inn mer fra denne mannen, men here goes again... Comments anyone?

Han sier ihvertfall et sted at:



Spesielt "...dersom du har suksess med ditt lavkarbokosthold, ja da får du holde deg til det selv om det kan gi en del uheldige bivirkninger..."

På en god dag kan man jo se dette som om at han KAN være på glid?


Nææææææh!

Mener han de uheldige bivirkningene som metthetsfølelse, vektnedgang(oppgange for dem som trenger det), sunn og fornøyd kropp, renere hud, mindre/ingenting eksem, ikke oppblåst++ ?

Gjør som meg: Ikke les hva han skriver. Han kan ikke hjelpe for det, at han sier det han sier.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 14:10   #6
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Jeg lurer på om han vet om denne siden..eller om han vet hva folk sier om han?

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 14:19   #7
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Han vet om denne siden, ja. Men du vet, han og Grete Frølich (som MÅ ha MINST et halvt brød hver dag), de har gått på skolen i en tid da fettfrykten var som verst. De VAR og ER eksperter på et kosholdsregime som rådet da. Men de har ingen evne til å snu. Det er ikke alltid så lett. Jeg husker da samboeren min spiste lavkarbo de første månedene. Det gikk i fete sauser og smør til de grader at jeg bare satt og ventet på infarktet.
Nå, etter 5 år, er hun friskere enn noen gang. Og jeg også, etter 1 år på fett og GOD kost.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 16:23   #8
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Han skriver jo at man blir slapp osv, men det er hvertfall ikke tilfelle her i gården! Aldri vært så full av pepp og overskudd og energi som etter jg kutte karbene.
Fastlegen min applauderer hele opplegget og sier at karber er de store stygge ulvene i norsk kosthold.
Heia min lege, ut med Drevon!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 17:17   #9
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Lurer forøvrig på om han selv har prøvd lavkarbo og opplevd alle fordelene med det kostholdet.

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 20:55   #10
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Lurer forøvrig på om han selv har prøvd lavkarbo og opplevd alle fordelene med det kostholdet.

Det tror jeg aldri vil skje ...

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 06:38   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Neste gang han er ute med kjeften skal jeg spørre han hvordan han forklarer en generelt bedre allmenntilstand, f.eks ved bedre kolestrol, hjerteverdier, hud etc med lavkarbo, uten at lavkarboen nødvendigvis fører til vektreduksjon.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 07:56   #12
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Nå slo det meg plutselig: Kanskje Drevon bare tuller med oss? Spille det norske samfunnet et puss ala "haha! herreguuuUud hvor treige dere er, esse!"

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 08:00   #13
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg lurer på om han vet om denne siden..eller om han vet hva folk sier om han?

Helt sikkert. Han har lavkarbo.no på bokmerke ved siden av bokmerket til sin egen resultatside på skattelister.no
http://skattelister.no/skatt/profil/...evon-21146962/

Det som er merkelig er at han ikke ser den klare sammenhengen mellom hvor mye han blir disset på lavkarbo.no med den stadig synkende inntekten...

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:44   #14
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Helt sikkert. Han har lavkarbo.no på bokmerke ved siden av bokmerket til sin egen resultatside på skattelister.no
http://skattelister.no/skatt/profil/...evon-21146962/

Det som er merkelig er at han ikke ser den klare sammenhengen mellom hvor mye han blir disset på lavkarbo.no med den stadig synkende inntekten...

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drevon er på ferde igjen Supera Nyheter / media 40 03-10-10 15:42
Drevon i farta igjen ... Nerthus Nyheter / media 3 20-09-10 22:59
Rødt kjøtt er ille ute, igjen? Photobscura Nyheter / media 15 03-04-08 22:35
Ny greie om ikke å spise kjøtt ... Kanutten Generell ernæringsdebatt 3 02-11-07 08:21
Christian Drevon slår til igjen... Iset Generell diskusjon 6 06-02-06 00:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no