Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp! Kva har eg gjort?!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-10, 00:55   #1
EAH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 45
EAH er på en erverdig vei
Question

Hjelp! Kva har eg gjort?!

Olden Eple med kullsyre.
Den var skikkelig god og eg kjøpte to flasker.
Men oppdaga til min store forskrekkelse at den inneheld fruktose!!
har drukke eit glas ca.
Er det ulovleg på ketolyse? har eg ødelagt kuren for nokre dagar no?
eg fekk likevel utslag på stixen. korleis skal eg tolke dette??
Hjelp!

__________________


Sist redigert av EAH : 24-10-10 kl 01:37.
EAH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, start 17. okt 2010 Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 03:24   #2
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

Opprinnelig lagt inn av EAH, her.

Olden Eple med kullsyre.
Den var skikkelig god og eg kjøpte to flasker.
Men oppdaga til min store forskrekkelse at den inneheld fruktose!!
har drukke eit glas ca.
Er det ulovleg på ketolyse? har eg ødelagt kuren for nokre dagar no?
eg fekk likevel utslag på stixen. korleis skal eg tolke dette??
Hjelp!

Hvis jeg ikke tar helt feil så er fruktose en sukkerart,og det kan vi vel innta litt av ,men regnes som karb.Det er vel eplene som gjør det,fruktose er jo fruktsukker.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 07:09   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

Du har nok ikke ødelagt noe som helst!
Bare la det være en lærepenge og sjekk alle næringsinnholdsdeklarasjoner nøye heretter!
Om sukker/glukose/fruktose står som ingrediens nr 29, er det ikke sååååå nøye, men sjekk karber og innhold på nye ting ordentlig, ikke "tro" at det er greit!
Mange feller å gå i når man er ny!

__________________

Sist redigert av Kitt : 24-10-10 kl 09:47.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:40   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Hvis jeg ikke tar helt feil så er fruktose en sukkerart,og det kan vi vel innta litt av ,men regnes som karb.Det er vel eplene som gjør det,fruktose er jo fruktsukker.

Fruktose på ketolyse? Nix Fruktose er like ille som sukker.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:54   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

Fruktose er vel hakket værre enn sukker - for leveren vår, ikke for blodsukkerstigningen.
Skulle ønske at jeg var flinkere til å bokmerke linker til saker jeg leser her inne, men det er bare å google fettlever og fruktose, så finner man vel noe lesestoff på dette.

At du har utslag på stixs samme dagen etter at du har inntatt for mye(?) karber betyr ingenting. Ketonene du har i urinen på det tidspunktet du spiser/drikker noe du ikke skulle ha inntatt, forsvinner jo ikke bare av seg selv.
Dvs at du kan ha gått ut av ketose, men ha ketonlegmer i urinen. Så hvis du ikke har gått helt bananas i "fruktfatet" () så vil du nok komme i ketose igjen i løpet av natten - og dermed vil du ha ketoner i urinen neste dag også.
Ingen skade skjedd, men som Gerd sier; Da har vi lært det .

Jeg har også lest her inne at man kan være i ketose på opp til 100 g karber om dagen, men da er det ikke målbart med stixs. Det må presiseres at dette gjelder ikke for nybegynnere, kroppen må være skikkelig i gang med fettforbrenning og blitt vant til å få energien sin hovedsakelig fra ketoner.

Ellers er mange i (målbar) ketose så lenge de holder seg under 50 gram karber om dagen.
Jeg husker at jeg hadde "panikk" om jeg fikk i meg et gram eller to ekstra i løpet av en dag i begynnelsen av kuren, hehe. Ja, ja, man lærer etterhvert

Noen av disse Imsdalproduktene inneholder også masse fruktose. Lime og sitron er trygge, resten bør sjekkes

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 24-10-10 kl 10:06.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 11:58   #6
EAH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 45
EAH er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

ja no har eg fått meg en skikkelig lærepenge!
takk for at dokke tok dokke tid til å svare på det paniske anfallet mitt

__________________

EAH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, start 17. okt 2010 Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 16:47   #7
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

Jeg gjorde akkurat det samme. Syntes det smakte så merkelig søtt. Resten av flaska ble tømt ut !!!

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:56   #8
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Fruktose på ketolyse? Nix Fruktose er like ille som sukker.

Fruktose er ille, unntatt når det inntas i små mengder som frisk frukt med fiber og det hele. Fruktose er av mange antatt å være selve hovedårsaken til fedmeepidemien i USA.
http://lowcarbdiets.about.com/od/nut...osedangers.htm

Hva små mengder som du har inntatt gjør med ketosen har jeg ingen formening om.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:58   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

Fruktose er ille, unntatt når det inntas i små mengder som frisk frukt med fiber og det hele.

Frukt spiser vi ikke på ketolysekuren

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 16:22   #10
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

Å neeei...søren....! Jeg har også drukket noen flasker av denne... synes den var så utrolig god! Men sjekket rett og slett ikke innholdet... tok det litt "for gitt" at vann med kullsyre måtte være greit....! Farris er jo greit liksom....

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 21:17   #11
EAH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 45
EAH er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Kva har eg gjort?!

igrunn litt godt å høre at det ikkje e berre meg som tok det for gitt

__________________

EAH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, start 17. okt 2010 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva ville du gjort? Macarena Eurodiett 3 08-06-08 11:02
Har jeg gjort rett??? *Mette* Induksjonen 7 16-09-07 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no