Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-10, 19:52   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Hei, jeg er på dag 2 av Skaldemann.

Jeg ser allerede at mitt problem kommer til å bli det at all mat må lages fra bunnen av, og at en må ha med noe. Jeg er håpløst uorganisert. Jeg er ikke så glad i å lage mat. Jeg gjør ting i siste liten. Jeg er ofte uopplagt og har vondt overalt, det gjør det ikke enklere å styre på kjøkkenet.

Eggemelkoppskriften har "reddet" meg så langt. Den inneholder bare smør og egg, og er rask å lage, ikke steking eller koking.

Leser oppskriftsdelen her, og det virker som om "alle" elsker å lage mat fra bunnen av og alltid har med imponerende matpakker. Er det noen andre som er sånne slappfisker som meg, og hvordan tackler dere å være hjemmefra uten noe medbragt lavkarbo? Hva kan man rive med seg i farten? I dag ble det en stor bit hvitost på Ikea. Jeg vet ikke hvor mye stivelse kjøttbollene og pølsene deres inneholder, og hadde ikke lyst til å spørre i disken, siden det var kø. kø. kø.

Jeg tenkte å redusere mitt inntak av kunstig søtningstoffer, jeg vet ikke om smoothies er så bra å basere flere måltider om dagen på? Det går vel an å lage smoothies uten Splenda ellen Natreen, bare litt bær. Men Skaldeman har ikke spesielt mye karbo.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 20:05   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Lag en real dunge av slankekjøttkakene til Skaldeman og putt i fryseren.

Og om du virkelig skal gå inn for en livsstilsendring og gå ned i vekt så må du faktisk legge inn litt innsats på matfronten. Det kommer ikke av seg selv. Sånn er det bare.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 20:24   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Du har mye rett i det du sier, men dessverre - hadde jeg kunnet røske ut "i siste liten" genet og erstattet det med "alltid organisert" så hadde jeg gjort det for lenge siden.

Vel, jeg skal prøve å like å lage mat. Jeg likte det for noen år siden, men det har forsvunnet etter hvert.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 20:29   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Et tips;

Når du først lager middag og varmmat, så lag store posrjoner og frys ned. Lettvindt mat på travle dager

Ta med i farten-mat: Osteknekkis

Omeletter fryst i porsjoner ( jeg lager av 8 egg, med div. digg oppi, steker i stekepanne, deler i 8 biter og fryser ned)

Lavkarbolapper, gjerne fyllt, fryses ned.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 20:40   #5
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Jeg er ikke gla i å lage mat, men har blitt det. Nå er det sånn at jeg bor hjemme, så hvis jeg spør mamma pent så har hun kanskje laget mat til jeg kommer hjem fra jobb. Den enkleste middagen syns jeg er kjøtt og grønnsaker stekt. Eller kjøtt med kokt blomkål. Til frokost vil jeg anbefale Skyr (med smak) og fløte. Masse fløte! Egg og bacon er også en vinner, begge delene holder seg i kjøleskapet i evigheter også så. Man kan også koke egg og ha i kjøleskapet. Er mange her som spiser egg og majones.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 20:47   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Man kan også koke egg og ha i kjøleskapet. Er mange her som spiser egg og majones.

Hvis man skal ha egg i kjøleskapet, så er det lurt å skrelle de. Da holder de seg fine lenge. Ha de i en beholder med lokk.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 20:52   #7
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Okei, takk for tipset!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 13:25   #8
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Jeg bruker å ha kyllingvinger og hot link/bratwurstpølser fra Rema 1000 (0,5 karber) til late/travle dager. Ferdigkokte egg er jo også en mulighet. Noen ganger spiser jeg litt ost eller ustekt bacon. I begynnelsen spiste jeg også en del kjøttpålegg med majones. Gerd sitt tips om ostekjeks er også smart. Det tar under to min å nuke de i mikro og så er det bare å hive på noe pålegg og voila

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 13:38   #9
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Takk for svar. Jeg er glad for at jeg bestemte meg for å starte på en fredag. Hadde jeg startet på mandag som de fleste gjør, hadde jeg fått "trøkket" når jeg stresser med jobb.
I dag hadde jeg en skikkelig "low" dag. Jeg sov dårlig og våknet med vondt i skuldrene og nakken. Det var godt at jeg ikke lot den dårlige samvittigheten presse meg til å bli med i svømmehallen. Du skulle tro det er godt for smertefull nakke, men ungene er så gira at man ikke får de ut før det er gått timer. Sist jeg var i svømmehallen var jeg mye verre dagen etter. Isteden lagde jeg denne godbiten: http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...pannekake.html
Å du hildrande du, så godt! Etter å ha spist et stykke av den og drukket masse vann og te, så ser jeg lysere på livet. Jeg har nok til matpakke resten av uka. Eller 3-4 dager hvis jeg er bortpå og tar litt kveldsmat...

Og så gikk jeg løs på søndagsmiddagen. 1 kg kjøttdeig og 400 g medisterdeig, krydret godt og spedd med kremfløte og snurret en baconstrimmel rundt hver kjøttkake.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 18:13   #10
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Må forresten legge til at Skyr ikke må spises for ofte da. Er 6 karber i en boks, pluss fløten! Spiser det en gang iblant bare jeg.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 18:33   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Skal skyr spises i det hele tatt på skaldemann?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 18:36   #12
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo for vimsete mennesker som alltid er sent ute

Det vet jeg ikke...

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jobben min og lavkarbo er ikke alltid forenelig Sostråle Spørsmål og svar 2 12-06-09 00:14
Kan man leve for alltid på lavkarbo? Er det bra for helsen? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 6 31-05-09 12:32
Gavmilde mennesker kristweh Spørsmål og svar 15 26-09-07 10:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no