Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Saltfattig lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-11-10, 16:37   #1
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Saltfattig lavkarbo

Jeg gått på mye vanndrivende grunnet høyt blodtrykk og ødemer i kroppen. Jeg har tatt mange tester på HVORFOR jeg samler vann og har så høyt blodtrykk, men foreløpig har de ikke funnet noen svar. Jeg skal ta nye blodprøver etter jul og inntil da må jeg leve på saltfattig kost og ingen medisiner...

Sååå, kan noen komme med tips om saltfattig pålegg?? Middager etc er greitt å lage saltfattig (bacon er over og ut!! ), men pålegg er værre. Jeg kommer bare på tomat og egg...

Sist redigert av Kanutten : 10-11-10 kl 16:58.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 17:38   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Saltfattig lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg gått på mye vanndrivende grunnet høyt blodtrykk og ødemer i kroppen. Jeg har tatt mange tester på HVORFOR jeg samler vann og har så høyt blodtrykk, men foreløpig har de ikke funnet noen svar. Jeg skal ta nye blodprøver etter jul og inntil da må jeg leve på saltfattig kost og ingen medisiner...

Sååå, kan noen komme med tips om saltfattig pålegg?? Middager etc er greitt å lage saltfattig (bacon er over og ut!! ), men pålegg er værre. Jeg kommer bare på tomat og egg...

Tenker sånn at om du steker skinkestek og roasbeef og annet kjøtt selv og skjærer opp, så kan du selv bestemme saltinnholdet!
Kjøper du kjøtt og lager kjøttdeig selv, kan du lage karbonader etc!
Det samme med fisk som laks feks. Kjøp den fersk og trekk selv uten salt! Kjempegodt med rømme og bittelitt dill!

Du finner nok mye om du googler litt og så bruke fantasien i forhold til listene sykehus- kokkene bruker!

Gamle naboen på hytta fikk spesial- bestilt spekeskinke med minst mulig salt, husker jeg!

Gammel 10-11-10, 17:41   #3
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tenker sånn at om du steker skinkestek og roasbeef og annet kjøtt selv og skjærer opp, så kan du selv bestemme saltinnholdet!
Kjøper du kjøtt og lager kjøttdeig selv, kan du lage karbonader etc!
Det samme med fisk som laks feks. Kjøp den fersk og trekk selv uten salt! Kjempegodt med rømme og bittelitt dill!

Du finner nok mye om du googler litt og så bruke fantasien i forhold til listene sykehus- kokkene bruker!

Gamle naboen på hytta fikk spesial- bestilt spekeskinke med minst mulig salt, husker jeg!

Skinkestek var en god ide! Det samme med Gerds sylterull... Bare at jeg utelater mye av saltet og heller klæsjer på med krydder.
Kan jo også kjøpe en stor okseindrefillet som jeg krydrer steker ganske godt.

Er fetaost veldig salt??

Gammel 10-11-10, 17:49   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skinkestek var en god ide! Det samme med Gerds sylterull... Bare at jeg utelater mye av saltet og heller klæsjer på med krydder.
Kan jo også kjøpe en stor okseindrefillet som jeg krydrer steker ganske godt.

Er fetaost veldig salt??

Tror fetaost er salt, ja. Salt står som ingrediens nr2 på min boks i hvert fall!

Ellers får du bruke fantasien og masse annet krydder!
Jeg salter nesten aldri mat, for gubben er sånn anti- krydder fyr og da sønnen var liten skulle han jo spise det samme som oss etc. Vente meg av med å salte all mat før jeg hadde smakt. Blitt mye flinkere til å bruke krydder i stede for salt!

Gammel 10-11-10, 18:06   #5
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Tiki er på en erverdig vei

Mozerella er vel ikke så salt tror jeg. Kjenns i alle fall ikke slikt ut

Gammel 10-11-10, 18:08   #6
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Mozerella er vel ikke så salt tror jeg. Kjenns i alle fall ikke slikt ut

mozarella er snadder!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.