Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

storsynder

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-11-10, 16:21   #1
sigboh
Medlem

sigboh sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 32
sigboh er ny på veien

storsynder

Huff. Den siste uken har det bare vært tull med! Skjønner det liksom ikke.
Alt har gått så fint i 3-4 måneder. Har gått ned 13 kg og klart å stå i mot ALT som andre tilbød meg. Hadde også faste spisedager og klarte meg helt fint, fortsatte og gå ned i vekt og hadde ikke noe videre lyst på mer karborik mat. Men så plutselig, i forrige uke var det 50-årslag og 70-årslag og jeg skeiet ut begge disse dagene. Ikke noe store greier, men spiste et par skiver brød til koldtbormaten og drakk litt alkohol. Når mandagen kom var det blandingen av stress og lite penger som kom i veien, så det ble litt utskeing da også. Så greide jeg å holde meg sånn nogelunde i 3 dager. Igår hadde jeg nattevakt på sykehjemmet jeg jobber (er utplassert) og skulle for første gang oppleve et dødsfall da det var en pas. som lå terminal. Dette gjorde meg virkelig stresset og redd og det endte med to berlinerboller som vi hadde fått opp på avdelingen.. Nå i helgen er det hyttetur og kommer nok til og skeie ut litt der også, men skal prøve så godt jeg kan og spise lite karbo.
Nå er jeg fast bestemt og begynne på nytt igjen til mandag. Er klar som et egg og har satt meg et mål på å gå ned MINST 4 kg til jul. Huff. FØler meg som DEN storsynderen.

sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 16:52   #2
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: storsynder

du vet spist er spist ,,glem det å gå vidre ,,livet er ikke over fordi om en skjeier ut litt ,, du skal la deg selv leve også ,,vel akurat berlinerboller kunne jo vært unngått ,,men ikke dvel ved det . du har ikke gjort noen stor synd ,du har bare utsatt vektnedgangen litt

så prøv å ikke stress med dette ,,kos deg i helgen å ha det gøy ,,glem mat å alt som har med slankekur ,
selfølgelig er det mulig så spis så mye lavkarbo som du får til..

men vet jo hvordan du har det ,,en angrer å hater seg selv ,har vært der selv mange ganger ,
men som sagt ikke livets undergang,,å til din trøst , vi har alle vært der ,men det gjelder bare å løfte hode å gå på igjen med krum rygg

ha en fin helg

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 16:58   #3
sigboh
Medlem

sigboh sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 32
sigboh er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

du vet spist er spist ,,glem det å gå vidre ,,livet er ikke over fordi om en skjeier ut litt ,, du skal la deg selv leve også ,,vel akurat berlinerboller kunne jo vært unngått ,,men ikke dvel ved det . du har ikke gjort noen stor synd ,du har bare utsatt vektnedgangen litt

så prøv å ikke stress med dette ,,kos deg i helgen å ha det gøy ,,glem mat å alt som har med slankekur ,
selfølgelig er det mulig så spis så mye lavkarbo som du får til..

men vet jo hvordan du har det ,,en angrer å hater seg selv ,har vært der selv mange ganger ,
men som sagt ikke livets undergang,,å til din trøst , vi har alle vært der ,men det gjelder bare å løfte hode å gå på igjen med krum rygg

ha en fin helg

Tusen takk for oppmuntrende ord! Trengte det nå. Hehe. Har følt meg skikkelig dum den siste uka. Skal kose meg masse i helgen og være klar for ny start igjen på mandag! takk, ha en fin helg du også!

sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:00   #4
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

bare hyggelig ,å du har jo vært kjempeflink å gått ned 13 kilo ,,det står det respekt av

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:45   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Jeg ville også tenkt "spist er spist" og ferdig med det

Samtidig syns jeg du skal ta en saklig gjennomgang av hvorfor det ble så mye på en gang, hva du evt kunne gjort for å unngå det, og også tenke gjennom hva du gjør neste gang du havner i en situasjon der slik utskeiing kan skje

Sånn øker du din egen bevissthet, og det vil over tid gjøre det lettere å fortsette på det sporet du faktisk har valgt

Jeg har også stor forståelse av at å være tilstede når en pasient skal dø er en stor belastning, sånn at jeg har ingen problem med å forstå at det gikk litt skeis i matveien.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.