Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Blogging???

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-10, 18:22   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Blogging???

Hvordan fungerer egentlig det? Jeg har aldri kommet helt inn i den nye bloggeverden altså, må innrømme det...
Men, for noen dager siden, så hørte jeg blant annet at flere ungjenter som blogger om mote kan tjene opptil 100.000kr per mnd..eller var det pr uke?? husker ikke...
Det er derfor jeg bare må spørre...hvordan funker det?? Hvor kommer pengene fra? Er det snakk om sponsing/reklame på bloggene??

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 18:29   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Blogging???

er nok reklame på bloggen ja... feks hun her www.fotballfrue.no tjener nok en del... har veldig mange lesere.. den "vanlige" blogger tjener nok ikke så mye.. For å tjene en del må en nok ha en veldig populær blogg :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 18:34   #3
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Blogging???

Ok, takk for svar
Men, hvordan får man folk til å finne bloggen sin? Jeg mener, jeg skjønner jo at det som skrives må være noe folk synes er interesant/gøy å lese..men hvordan kommer man til det punktet at folk vet at bloggen eksisterer? Huff...dårlig formulert Tror jeg trenger litt mat..haha

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 18:43   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blogging???

Hvis du starter fordi du mener å ha ting å si som andre bør få lese - og dette blir populært - kan du jo etterhvert sette deg inn i måter å tjene penger på på bloggen din.

Hvis du starter for å tjene penger først og fremst - er det ikke sikkert det er det smarteste

Bloggere med bra inntekter tjener bra fordi de har mange som følger dem, som er interesserte i siste innen makeup og mote, eller sladder fra vennegjengen til bloggeren
Jeg tenker at jeg på den ene siden godt forstår denne fascinasjonen for slike vakre småsnuppers behov for å vise seg fram - mens på den andre siden tenker jeg - herlighet hvor mye tid mange bruker på overfladiske ting

Når JEG var ung (DER kom den! Nemmelig!) - og var 13-15 år hadde vi også slike glam-jenter i klassen eller parallell-klassen. De hadde alltid siste nytt innen klær og sminke, og snakket de om en ny klesbutikk som hadde åpnet - vel - da var vi alle en eller annen gang på vei dit for å sjekke den ut. Sånn sett har vel bare fenomenet "populære tenåringsjenter" flyttet seg fra REAL life til Cyber life - med mulighet for å nå mange flere tilhengere. I tillegg viser det seg i dag at man kan tjene masse penger som fjortis-blogger (Voe fra Hønefoss som eks), og dermed skape seg et godt økonomisk grunnlag til man skal flytte hjemmefra. Foreldre er jo inne og hjelper til her da.

Så kan jo vi (jeg ihvertfall hehe) som har dypere verdier i livet enn siste fashion og merkeklær forundres over at det som til syvende og sist på dommens dag ER viktigst i livet - slett ikke er så viktig når man er 14, kan få gratis one-pieces og sminke og sponsorer så det holder

Håpet mitt er jo at alle blir voksne en gang, ikke bare i alder... og ser at det hjelper ikke SE bra ut om man har det vondt inni seg, eller har mistet noen man er glad i.

Nåh - dette har ligget lenge og verket etter å komme ut ser jeg - beklager om jeg kuppet tråden (Kanskje jeg bare skal begynne å blogge istedet? )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 18:46   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blogging???

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Ok, takk for svar
Men, hvordan får man folk til å finne bloggen sin? Jeg mener, jeg skjønner jo at det som skrives må være noe folk synes er interesant/gøy å lese..men hvordan kommer man til det punktet at folk vet at bloggen eksisterer? Huff...dårlig formulert Tror jeg trenger litt mat..haha

Bloggen din lager du med stikkord som kommer med i søkeresultat feks på google. Hvis du vil blogge om rallybiler, og noen søker opp rally i google, vil bloggen din komme opp som et av flere resultat. Er det lesbart og interessant det du skriver, vil folk som er innom etterhvert legge seg til i rss-feed (dvs at de blir oppdatert med en mail eller annet når du har lagt til innhold). Ting disse følger kan man også bruke facebook til å vise, og slik blir også andre venner av disse interesserte i å gå og se.
Det viktigste er nok at man skriver godt nok til å fenge. Hvis du feks ser et stykke ned på vg.no så har de et par tre blogger på forsiden. Går man inn på bloggene, kan man se at Vg har skrevet en melding om at de har lagt bloggen deres på forsiden av vg - og dermed får de flere besøk. Det kan se ut som om vg har folk som søker i blogger for å finne interessant materiale som de kan linke på forsiden sin

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 18:54   #6
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Blogging???

Jeg må bare si at jeg er meget fasinert over dette fenomenet blogg..hehe. Er jo helt utrolig at småjenter kan tjene sååå masse penger bare på å skrive om f.eks make up og klær...
Jeg har ingen planer om å starte blogg for å tjene til livets opphold..haha..har ikke planer om blogg i det hele tatt, men tenkte bare jeg måtte spørre litt rundt tema, da det egentlig er helt nytt for meg.
Dumme meg har gått rundt og trodd at det kun gjelder skriving og lesing...men da er det kanskje endel som blir motivert av akkurat pengene..hmm. Interessant

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:54   #7
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blogging???

Det er jo ikke alle populære blogger som er hjernetomme. For eksempel Lena Beatrice sin blogg er jo veldig populær. Hvor mye penger hun tjener vet jeg ikke, jeg tror kanskje ikke hun har bloggen først og fremst for pengene sin del... Men en så populær blogg vil jeg tro har inntjeningsmuligheter. Jeg tror også det finnes populære bakeblogger, interiørblogger og generelt-pisspreik-blogger som tjener litt også. Ikke bare rosablogger (som forøvrig er dødskjedelige. Hvem gidder å lese sånt?).

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:03   #8
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Blogging???

Ja, jeg mente absolutt ikke å være negativ til noen bloggere, altså!! Om de ungjentene klarer å tjene seg opp masse penger på å skrive om make up, all ære til dem!!
Som nevnt over, så er egentlig denne bloggeverden ny for meg..derfor jeg bare lurte på litt sånn generellt hvordan det fungerer Synes det er spennende at man faktisk kan få det til på den måten og, jeg

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:12   #9
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blogging???

Var vel kanskje mer Nerthus jeg siktet til, men jeg er enig i at det er veldig sykt at folk bruker mye tid på å lese innholdsløst babbel fra blondiner (jeg er blondine selv, altså ). Men det finnes også mange blogger som er gode, spennende og kanskje viktige også. Men det er jo også en måte mennesker kan dele ting de er interessert i med resten av verden. Jeg har to blogger og begge er mest for min egen del, eller for å dele ting med mine nærmeste. Jeg har også hatt reiseblogg når jeg har vært på lengre opphold i utlandet. Noen blogger er som dagbøker, andre som oppskriftsbøker, noen er politiske, noen er for opplysning, noen er jålejenters behov for å vise seg frem, noen er av de stille jentene i klassen som har mye å komme med, men som aldri får sjansen in real life. Det er mange som blogger og mange forskjellige grunner.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:19   #10
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Blogging???

Ok
Skulle nesten ønske jeg satt på nok og nyttig info om noe til å lage en blogg..haha. Tenk å kunne tjene penger på å skrive om noe man virkelig brant for.. Hadde vært et meget godt alternativ til å jobbe hver dag hehe

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 09:25   #11
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Blogging???

De som tjener mest på blogging i verden, ligger på ca 1.5 mill i året. Det er ofte datablogger, og de tjener inn på annonser.
Ida Wulf er vel en av norges best betalte, og drar inn 60 - 70 000 i mnd. Det er annonsering de tjener på. Det er veldig vanskelig å dra inn penger på blogg for en mer "voksen" blogg, det er snakk om veldig krevende arbeid, og mange, mange timer bak skjermen hver bidige dag.
Men det går nok, om man legger sjelen i det.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:52   #12
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Blogging???

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Ok
Skulle nesten ønske jeg satt på nok og nyttig info om noe til å lage en blogg..haha. Tenk å kunne tjene penger på å skrive om noe man virkelig brant for.. Hadde vært et meget godt alternativ til å jobbe hver dag hehe

La meg si det slik, det ER jobb hver dag å skrive om noe man brenner for, mer jobb enn man kan tro. Det handler ikke bare om å sitte ved tastaturet og være kreativ. Men jeg skjønner hva du mener (tror jeg da), at det kanskje ville vært mer givende enn en jobb man ikke trives med?

PS: det er jeg som er Lena Beatrice

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 15:37   #13
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Blogging???

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

La meg si det slik, det ER jobb hver dag å skrive om noe man brenner for, mer jobb enn man kan tro. Det handler ikke bare om å sitte ved tastaturet og være kreativ. Men jeg skjønner hva du mener (tror jeg da), at det kanskje ville vært mer givende enn en jobb man ikke trives med?

PS: det er jeg som er Lena Beatrice


Ja, da forsto du meg riktig

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 17:59   #14
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Blogging???

Det er jo tilsvarende om du får en god idé til en webside, og klarer å dra inn inntekter på annonser der.
Å tjene penger på slike ting handler om å ha riktig idé på riktig tidspunkt.

Personlig har jeg null interesse for disse motebloggene o.l., så ville nok aldri klart å skape noe slikt. Eneste bloggene jeg har kikket omkring på er om lavkarbo, for informasjon og oppskrifter. Jeg har en registrert, gammel blogg på blogspot, men som ikke har vært brukt på evigheter. Der ble det skrevet mest om hva som opptok meg, f.eks. referat av ferieturer. :P Det er egentlig ikke så dumt å skrive ned noen slike ting, for det er veldig morsomt å lese i ettertid, men om det er noe poeng i å publisere vet jeg ikke..

En del blir jo kjendiser på tilsvarende arenaer, f.eks. youtube. :P Om man får seg mange følgere der, og så åpner en blogg eller nettside hvor annonsører kan boltre seg, kan man sikkert få inn ett eller annet også.

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 18:28   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blogging???

En ide jeg har tenkt litt på er å samle hovedinformasjonen fra dette forumet i en litt mer oversiktlig veiledning, med artikler om feks "jeg går ikke ned i vekt - hvorfor!", oppskrifter, trening og lavkarbo osv osv.

Bakgrunnen er IKKE for å tjene penger - men for å lage en "samleside" basert på alle de erfaringene som forumet har samlet seg de årene det har eksistert. Det er heller ingen ønske om å konkurrere med forumet, da jeg mener det er en fantastisk måte å hjelpe andre og å informere om de erfaringene man kan få med et lavkarbokosthold. Med bakgrunn innen webdesign og ønske om å samle/sortere informasjon på en måte som gjør at man slipper å lese gjennom mange innlegg i trådene kan dette være en måte å få ut budskapet om lavkarbo på et oversiktlig og strukturert måte

Tiden vil vise om dette har liv laga

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Liten innføring i blogging ... Gerd Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 10 18-02-08 22:50
Apropos vennelister og blogging nalana Generell diskusjon 2 11-10-07 14:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no