Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nuke

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-01-11, 06:59   #1
Kristso
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Kristso er på en erverdig vei

Nuke

Kan noen svare meg på hva det betyr å nuke i mikro? Helt ny her. Tusen takk!

Kristso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 08:19   #2
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nuke

Det er da bare en annen måte å si at man skal steke/koke noe i microen?

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 15:28   #3
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Nuke tolkar eg som å bruke sterk effekt så det går fort. Men kan jo hende det er berre sånn lauseleg meint, da.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 17:35   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Jeg har trodd at uttrykket "nuke" kommer fra nuclear (bomb) og når man bruker uttrykket, så tenkes det på stråling.

A microwave oven works by passing non-ionizing microwave radiation, usually at a frequency of 2.45 gigahertz (GHz)—a wavelength of 122 millimetres (4.80 in)—through the food. Microwave radiation is between common radio and infrared frequencies.
kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Microwave_oven

Men ellers betyr det bare å steke/koke i mikroen ;-)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.