Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Går opp i vekt?Hei, jeg har nettopp begynt på lavkarbo. Er 61 kg fra før. Men etter jeg begynte på dette, har jeg gått opp i vekt? Jeg trener hver dag, drikker masse vann, gårsdagens måltid besto vel av, 3 lavkarbo skiver med ost og philidelfia. Etterfulgt med masse salat og kjøttdeig med sopp og fløte. Idag har jeg spist, 2 skiver, salat, 2 skiver igjen, kylling vinger. Hva gjør jeg galt, spiser jeg for mye, jeg er slik at jeg spiser lite hele dagen, men på kvelden spiser jeg masse, er det grunnen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går opp i vekt?For det første - hvor høy er du? Om du er normalvektig eller under det så vil du kunne legge på deg på dette kostholdet.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Går opp i vekt?
Jeg er også interessert i din alder/høyde - for er det slik at du ikke skal ned så mye? Hva slags lavkarbo-brød spiser du? Spiser du for lite i forhold til treningsmengden? Hvis du trener minst en time hver dag og spiser 4 skiver, salat og kyllingvinger ligger du vel litt under i næringsinntak kanskje? Kanskje du bygger muskler? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#4 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Går opp i vekt?Jeg er 161 høy, vil bare gå ned noen få kilo. - 1/2 boks seterrømme |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går opp i vekt?Spis mindre da, og heller mer feit mat, så slipper du å spise så ofte |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Du er jo ikke akkurat overvektig fra før heller så du må regne med at det tar litt tid + at du nok må holde et lite øye med kaloriene også for å gå ned i vekt. Og du skal ikke kutte ut måltider selv om du kutter ned på lavkarbobrødet, du må bare spise noe annet.
![]() |
![]() |
#7 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Prøv å ikke spis etter kl 20:00 på kvelden. da har nemlig kroppen større sjanse for å legge på seg enn hvis du spiser f.eks kl 19:00. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() |
Sv: Går opp i vekt?og ikke spise etter 20.00 har jeg aldri hørt om at man ikke skal gjøre.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
Leste et sted (husker ikke hvor) men der stod det at man kunne spise hvis man var sulten,uansett klokkeslett |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo
![]() |
![]() |
#11 |
Juniormedlem
![]() |
Jeg sa ikke at man IKKE skulle gjøre det. Jeg sa man kunne prøve. Som trådstarter spesifiserte i tråden så (for mangel av en bedre beskrivelse) bøtter h*n nedpå med mat på kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
Sv: Går opp i vekt?beklager jeg leste nok litt for fort i svingene
![]() |
![]() |
#13 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Går opp i vekt?Ok takk for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
Sv: Går opp i vekt?161 cm og 61 kg, snakker om perfekt spørr du meg ! Trener mye gjør du også, da har du nok endel muskler også, men for all del-spis lavkarbo, det er sunt og godt for deg!! Personlig forstår jeg ikke behovet for vektnedgang bare
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Jeg synes det er litt vanskelig å gi deg råd siden du er normalvektig og bare skal ned et par "pynte-kg"... MEN jeg skal prøve, fordi jeg synes at uansett hvordan man ligger an vektmessig så er lavkarbo et glimrende kosthold som gir kroppen den næringen den trenger for å fungere godt, den balanserer hormonene i kroppen, man blir ikke sulten, skal ikke fyse på noe - og den er perfekt energimessig for hjertet som bruker fett som energikilde! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#16 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Går opp i vekt?Dette var veldig kjekt å lese |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Hva du spiser har da mye å si. Prøv med f.eks 100-150 g fett kjøtt eller magert kjøtt pluss olje/smør eller fet fisk om du er sulten veldig sent. Det lagres ikke som fett i løpet av natta. Om du vil ha mye mat kan du jo spise en stor salat med kjøttbiter i etc. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#18 |
Juniormedlem
![]() |
Får du søtsug på kvelden kan du lage deg en smoothie med enten frosne jordbær eller blåbær. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! | Iset | Lavkarbo generelt | 28 | 20-10-11 19:43 |
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! | Celba | Lavkarbo generelt | 11 | 18-08-11 14:32 |
Vekt | Elinee | Generell diskusjon | 4 | 23-03-10 12:20 |
Vekt, vekt, vekt | Nuppe | Lavkarbo generelt | 26 | 04-09-09 15:22 |
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? | Tidligere bruker | Spørsmål og svar | 7 | 20-02-07 13:16 |