Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her, og trenger litt råd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-11, 13:09   #1
Vanilje85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 2
Vanilje85 er på en erverdig vei

Ny her, og trenger litt råd

Jeg begynte å spise lavkarbo for ca 4 uker siden, og har gått ned 4,6 kg. Dette er jeg veldig fornøyd med.

Jeg synes det er litt vanskelig å komme på noe å spise, spesielt til frokost og lunsj. Jeg har alltid vært veldig glad i brødmat, og synes det er vanskelig å holde seg unna.

I dag sprakk jeg, og spiste en baguette og en bolle. Suget er så sinnsykt stort. Hva gjør dere når dere får sug etter karber? Vil dette gå over hvis jeg bare holder ut over "kneiken"? Syns de tre første ukene var lettere enn denne uken har vært. Og nå når jeg har hatt en sprekk, føler jeg at jeg aldri kommer til å klare dette...

Jeg har hatt sterkt søtsug hele livet, og før jeg begynte på ketolyse spiste jeg sjokolade så og si daglig. Veide 17 kg for mye, og nå er jeg ca 12 kg for mye. Jeg har utrolig lyst å klare dette, og har satt meg realistiske mål for vektnedgang, men hvor mye har baguetten og bollen i dag ødelagt? Vil jeg gå opp i vekt denne uken?

__________________


Vanilje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:20   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her, og trenger litt råd

Hei,
Hvor mye brødmat ødelegger er veldig individuelt...
I informasjons tråden til nybegynnere har jeg også lagt inn lenker til inspirasjon i matveien så sjekk ut: Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:27   #3
Vanilje85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 2
Vanilje85 er på en erverdig vei

Sv: Ny her, og trenger litt råd

Så ut som det var mange bra mat-tips i den tråden

Men vet noen hvor mange dager det vil ta før jeg er i ketose igjen?

Ketolysedietten sier jo max 15 karber per dag, men om man er i ketose ved 30 eller f.eks 50 karber per dag, er det greit å ligge på det nivået da? Eller vil man ikke gå like mye ned i vekt da?

Hvordan takler kroppen at man av og til tar en helg der man spiser vanlig igjen, feks. ved ferier, bryllup osv?

__________________


Vanilje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:18   #4
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her, og trenger litt råd

Dropper du dietten å spiser masse karb, reverseres forbrenningen til det normale, og di følgende 2-4 dager mister du det vekttapet du ellers ville ha fått. Verre er det ikke.... (refererer fra torkil si bok s 79)


Står det meste du trenger å vite inne på nybeynnertråden, gamle innlegg og boken til torkil (ketolyseboken)

Bruk søke kanppen helt oppe, så finner du det meste

Lykke til

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:20   #5
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ny her, og trenger litt råd

Vi er, som ArnaKristin peker på, alle svært forskjellige.

Noen glir rett tilbake i ketose igjen etter å ha spist noe høykarbo, mens andre må bruke noen dager. Her finnes det ingen fasitsvar.

Jeg hadde to eller tre helger i løpet av tre måneder hvor jeg visste at det ville bli vanskelig å holde seg helt til reglene for ketolysekuren (var på utenlandsreiser, og kunne derfor ikke ha 100% kontroll over hva jeg putta i meg, men prøvde å spise så lavkarbo som mulig), i tillegg til at det blei en del alkohol. Disse helgene gikk jeg litt opp på, men så gikk jeg ned igjen uka etter.

Jeg prøvde å være mest mulig "nazi" med meg sjøl i begynnelsen av kuren med unntak av disse planlagte utskeielsene. Det beste er så klart om man kan gå noen måneder før man evt. frister seg sjøl med sukkerfrie sjokolader og brus for å bli kvitt søtsuget mest mulig. Problemet mitt når jeg introduserte en og annen Atkinsbar på tur var jo at jeg fikk lyst på mer sjokolade... og selv om den er "lovlig", så er det jo ikke ideelt.

Okay, nå gikk jeg litt utafor det du spurte om.... men for å svare konkret (eller så konkret som jeg kan): Noen får faktisk et boost av å ha en og annen helg hvor de slapper litt mer av og spiser mer karbohydrater enn kuren tilsier, mens andre igjen får problemer. Ikke bare med at vekta går opp, men at de blir sugne på mer karbohydrater. Mulig du bare må være streng med deg sjøl (og jeg veit det er lettere sagt enn gjort).

Tilbake på hesten.... det er vel mitt eneste råd.

Og lykke til

PS.... man kan gå ned med høyere karbohydratinntak (altså være i ketose), men på et så tidlig tidspunkt ville jeg nok ikke eksperimentert for mye.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Jeg trenger litt råd th3r3s3 Ketolysekuren 6 05-09-10 00:16
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger du litt ros? dingpot Generell diskusjon 7 20-02-07 16:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no