Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Spm ang. roing på romaskin

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-11, 20:24   #1
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Spm ang. roing på romaskin

Hei!

Dere som har peiling på trening: Hjelper det å ro hardt og lenge på romaskin for å bli fastere/tynnere?? Det er jo ingen som bruker disse maskinene på treningssenteret så lurer på om det har nevneverdig effekt...
Jeg pleier å ro 5000 m noen ganger 10 000 m på 20/50 minutter...
Men som sagt: Får jeg mer muskler ? I så fall hvor, eller bedre kondisjon?? Eller hva??? Jeg elsker å ro nemlig så kunne tenkt meg å gjøre det mye, men hjelper ikke hvis det ikke er godt for noe

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:29   #2
Kamilla
Medlem
 
Kamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 179
Kamilla er på en erverdig vei

Sv: Spm ang. roing på romaskin

Hvis du har et bra tempo (les: har god puls) så er det bra trening det. Du får jo både kardiotrening og styrke på en gang. Veldig bra å kombinere med annen trening, så blir du ikke overbelastet på kun et sted.
Styrketreningen går på armer, bryst, skuldre og rygg, litt avhengig av belastning, og hvordan du drar. Gjerne varier litt med hvor bredt grep du har.

Kamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:27   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spm ang. roing på romaskin

Også kan man sikkert kjøre intervall også på romaskin?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:59   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spm ang. roing på romaskin

Jeg har testa endel med pulsklokke og er absolutt ikke fornøyd med forbruket i forhold til hvor sliten jeg blir. Blir jo kjempesliten i armene, men har ikke lært å bruke beina aktivt, så for meg blir ikke treningseffekten noe særlig med romaskin. Men det er sikkert en teknikk å lære, så man inlemmer hele kroppen som ved f.eks ellipse.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spm. om roing og rygg mofe Trening 16 23-06-05 20:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no