Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
![]() |
Hjort, hjelp?Skal lage venninnemiddag, og har hjortesteik i fryseren.. Noen som har tips til god marinade, tilbehør etc? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: Hjort, hjelp?Det aller beste er å salte og pepre steika før du langsteker den. Lav tempratur og lang tid, hell litt vann i forma den er glimrende å bruke til sausen og massssse fløte. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjort, hjelp?Du kan marinere i hva som helst - men jeg bruker gjerne rødvinsmarinade. Varier med egne urter og krydder om du ønsker
![]() Arnakristins nybegynnertråd - obligatorisk lesning for alle newbies - garantert større sjanse for suksess!! Lavkarbo på 3 minutter Sist redigert av Nerthus : 02-03-11 kl 10:40. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 44
![]() |
Sv: Hjort, hjelp?Kanskje du kunne servere sellerirot fries til dette? Det er veldig godt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#5 |
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: Hjort, hjelp?Jeg skjærer sellerirot i staver og har i frityrkoker, de er snaddernam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjort, hjelp?Jeg lager alltid soppstuing til hjort. Hadde hjortebiff til middag her om dagen faktisk. Da steker jeg bacon i biter sammen med en løk og ca 3 fedd hvitløk (eller så mange som du ønsker, i smør selvfølgelig). Ha så i MASSE sopp i skiver og stek de til de har skrumpet inn. Tilsett en pakke fløte og gjerne en pakke snøfrisk med einebær (denne kan sløyfes). Krydrer med viltkrydder. Kok til den er ganske tjukk. Evt kan du jevne med jbk. Viltkrydder bruker jeg også på biffen sammen med hvitløk i lange baner. Noen ganger marinerer jeg med rødvin. Uansett er hjort nydelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
![]() |
Sv: Hjort, hjelp?MMmmmm, takk for gode tips! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? | Photobscura | Fysisk og mental helse | 23 | 17-11-09 11:02 |