Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvordan spise mest mulig rent?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-03-11, 15:30   #1
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan spise mest mulig rent?

Har forstått det slik at man bør spise mest mulig ren mat. Vil det si at sauser av fløte, rømme , cf ikke er bra? Bør man spise kjøttet bart da? og tørre grønnsaker ved siden av?

Gammel 22-03-11, 15:49   #2
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 55
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan spise mest mulig rent?

Med ren mat så menes det vel det som ikke er "ferdigmat" som toro gryter, supper etc. Fløte, rømme, cf etc. er det jeg vil karakterisere som ren mat. Mat du vet hva er.

Ikke alltid man vet hva man spiser når man kjøper ferdigmat

Gammel 22-03-11, 16:49   #3
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Som Modezty sier så er det mat laget fra bunnen av. Som ikke er laget av e stoffer og aroma stoffer.

Eks bearnaise saus.. En pose inneholder gjerne:
Modifisert stivelse (potet, mais), melk, hvetestivelse, sukker, vegetabilsk fett, salt, smaksforsterker (natriumglutamat, dinatrium-5'- ribonukleotider), syre (sitronsyre), stabilisator (xantangummi, guarkjernemel, johannesbrødkjernemel, natriumalginat), løk, estragon, persille, druesukker, farge (betakaroten, paprikaekstrakt), aroma, krydder, maltodekstrin.

Mens en "ren" og ekte bearnaise saus: eddik, løk, hvitløk, estragon, egg, smør, sitron og andre naturlige matvarer.

Så bland sammen og lag så mange sauser du vil

Gammel 24-03-11, 00:15   #4
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Ok, kanskje jeg tenker feil da??

Trodde det betydde at jeg skulle spise bare rene varer som grønnsaker og kjøtt, og ikke meieriprodukter, untatt smør. Og at det skulle få vekten til å gå fortere ned.

Gammel 24-03-11, 08:20   #5
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Har du fått tak i ketolyseboken enda??
Svarene på det meste du spør om, står jo der - og forklaringen på hvorfor ting virker eller ikke virker...

Oppfordrer deg virkelig til å ta deg en tur på biblioteket og få deg en bedre basiskunnskap
Som du sier i en annen tråd, så tror du at du gjør noe galt. Les en bok eller to først og kan du lese tråder igjen
Kunnskap er viktig og nøkkelen til suksess

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 15:09   #6
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Jeg har boken, men ikke her. Har lest i den også , men syntes noe var litt vanskelig å forstå. Får ta en kikk igjen :-)

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Unnskyld meg, men er det mest mulig fett? mona42 Spørsmål og svar 4 06-10-09 06:35
Beholde mest mulig av muskler klumpen Ketolysekuren 17 28-04-09 00:02
Om å gjøre å kverulere mest mulig? nellie Spørsmål og svar 16 03-03-08 23:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.