Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lite mat?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-11, 19:38   #1
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Lite mat?

di siste dagene har jeg spist frokost og middag som gjerne blir til kvelds
det blir kansje 5-6 karbohydrater til dagen... hva kan skje hvis jeg ikke får i meg mer, bör jeg tvinge i meg mer mat?

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:39   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lite mat?

Mer mat..vel, det er vanskelig å svare på når du ikke skriver hvor mye du spiser til disse måltidene.
Når det er sagt så er det mange som spiser 2 måltider/dag uten å få i seg for lite mat :-)

Når det gjelder karbo så er det ikke farlig å spise så lite i seg selv, men du får jo i deg lite grønnsaker (vitaminer og mineraler) på den måten.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 07:30   #3
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Lite mat?

får i meg salat,litt paprika, agurk og sopp med nesten värt måltid...

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 07:38   #4
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Lite mat?

Hva spiser du ellers da? Salat, agurk og sopp er nesten bare vann og lite næring.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 07:44   #5
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Lite mat?

disse dagene har jeg spist laks, med dine knekkebröd kjeks med smör og til frokost samme kjeks med smör ost og kalkun pålegg med egg oppå

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 08:20   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Lite mat?

Så lenge du lasser på med smør og pålegg ...og du spiser til du er passe mett, så høres det ikke så galt ut synes jeg. Men prøv å få i deg et skikkelig middagsmåltid

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 08:31   #7
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Lite mat?

ja er mett etter hvert måltid men da bare fortsetter jeg sånn, er så redd for å bli matlei så sist gang

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:01   #8
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Lite mat?

Jeg har lest veldig mye om akkurat dette og er fortsatt veldig forvirret og har ikke funnet et konkret svar. En person med et normalt kosthold bør ha minst 4-5 måltider for dagen, slik at forbrenningen holdes i gang.

La oss si du spiser to måltider for dagen; frokost & kvelds. Etter frokosten vil ikke kroppen sette i gang full forbrenning fordi den VET det er så mange timer til neste måltid. Med lav forbrenning legger man jo på seg.

Er det ikke lurt å holde forbrenningen oppe med å spise regelmessige måltider? Eller har det ikke noe å si for oss som er på lavkarbo? Det er akkurat det jeg ikke klarer å finne et svar på.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:25   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lite mat?

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Jeg har lest veldig mye om akkurat dette og er fortsatt veldig forvirret og har ikke funnet et konkret svar. En person med et normalt kosthold bør ha minst 4-5 måltider for dagen, slik at forbrenningen holdes i gang.

La oss si du spiser to måltider for dagen; frokost & kvelds. Etter frokosten vil ikke kroppen sette i gang full forbrenning fordi den VET det er så mange timer til neste måltid. Med lav forbrenning legger man jo på seg.

Er det ikke lurt å holde forbrenningen oppe med å spise regelmessige måltider? Eller har det ikke noe å si for oss som er på lavkarbo? Det er akkurat det jeg ikke klarer å finne et svar på.

Det fungerer ikke på samme måte når man spiser lavkarbo. Forskjellen er at på lavkarbo har man stabilt blodsukker uten særlig insulinutskillelse, og på et normalt kosthold blir man ofte slapp og sliten om det går lenge mellom måltidene pga lavt blodsukker.

På lavkarbo lærer kroppen og forbrenne fett i større grad - slik at når det går lenge mellom måltidene så HAR kroppen masse næring å tære på ettersom den nå har lært å bruke fett som næring. Feks er jeg aldri sulten og jeg er overbevist om at jeg kan gå en dag - kanskje to uten mat uten problem fordi jeg har nok næring på kroppen.
Noen kropper blir stresset av og spise lite og ofte - men dette er jo invididuelt - velg selv hvor ofte du skal spise

Feks virker det som om hvis jeg spiser siste måltid i 6 tiden og står opp kl 6 dagen etterpå så er det faktisk i den perioden jeg mister mest vekt...

Bare husk at hvis du spiser VELDIG lite energimessig også - kan sultfølelsen forsvinne fordi du spiser så - ikke bare fordi du spiser lavkarbo, og da må man være forsiktig med at man ikke underernærer kroppen sin.

Det er svært vanlig å bli både matlei og ikke klare å få i seg særlig mat på lavkarbo i perioder - men da er det viktig å variere maten - huske å ta tilskudd - drikke mye vann... for kortere perioder ser jeg det ikke som et problem at man spiser svært lite mat, det kan kanskje hjelpe å tenke essensiell næring som motivasjon til å spise mer? Det er ihvertfall svært viktig å få i seg nok proteiner hver dag siden det der finnes essensielle aminosyrer som kroppen trenger - så jeg tenker at skal du spise noe, spis proteinrikt med litt fett attåt - og husk og ta vitamin- og mineraltilskudd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:29   #10
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Lite mat?

Takk for svar, Nerthus.
Det var godt å høre - etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg stortsett bare hatt 2 måltider for dagen. Mat er ikke lenger en stor del av hverdagen min og jeg blir som regel bare sulten 2 ganger for dagen. Jeg hadde tenkt å spise mer regelmessig nå for å holde forbrenningen oppe, men hvis du har rett så er det jo ikke noe behov for det

Jeg har hørt at når man er i ketose har vi en annen type forbrenning, regner med det ikke har like mye å si hvor høy/lav den er når man samtidig forbrenner fett.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 19:19   #11
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite mat?

Jeg har også tenkt en del på dette i det siste. Den siste tiden har jeg spist veldig lite, i forhold til de første månedene da jeg begynte på lavkarbo. Har blitt flinkere å spise etter hvilke signaler kroppen gir, men av og til lurer jeg på om det faktisk kan bli litt for lite mat.. Vil jo ikke at kroppen skal gå inn i sparemodus heller, fordi den tror den ikke får mat.

Kanskje et dumt spørsmål, men finnes det en minstegrense(varierer jo selvfølgelig fra til person til person), på kcal en bør få i seg i løpet av en dag, på lavkarbo vel og merke?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:39   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lite mat?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Jeg har også tenkt en del på dette i det siste. Den siste tiden har jeg spist veldig lite, i forhold til de første månedene da jeg begynte på lavkarbo. Har blitt flinkere å spise etter hvilke signaler kroppen gir, men av og til lurer jeg på om det faktisk kan bli litt for lite mat.. Vil jo ikke at kroppen skal gå inn i sparemodus heller, fordi den tror den ikke får mat.

Kanskje et dumt spørsmål, men finnes det en minstegrense(varierer jo selvfølgelig fra til person til person), på kcal en bør få i seg i løpet av en dag, på lavkarbo vel og merke?

Det er et vanskelig spørsmål og jeg er slett ingen ekspert. Litt erfaring fra tidligere gjør at jeg tviholder på 1200 som absolutt minimum... men jeg vet ikke om dette er korrekt. Det er klart at det er en del vitaminer og mineraler og ting kroppen er avhengig av å få tilført - så for lite mat er ikke bra over tid tenker jeg. Kroppen bruker lagret fett som energi - men jeg ville ihvertfall passet på å få i meg en del proteiner i løpet av dagen siden det der er en del essensielle aminosyrer kroppen må få tilført hver dag. I tillegg mener jeg det er viktig at du spiser kosttilskudd og drikker mye vann.

Hvis du nå selv reagerer på at du spiser lite - ville jeg tatt en tur til legen hver 3 mnd for å sjekke jern spesielt, men også andre vitale vitaminer og mineraler. Bare sjekk med legen så skjønner hun/han hva du trenger og sjekke

Jeg har selv svært lavt jern og blitt ganske dårlig - (uten at det nødvendigvis har noe med kostholdet å gjøre) - og da var det greit å få sjekket med lege og få ordnet med tilskudd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 22:43   #13
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite mat?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er et vanskelig spørsmål og jeg er slett ingen ekspert. Litt erfaring fra tidligere gjør at jeg tviholder på 1200 som absolutt minimum... men jeg vet ikke om dette er korrekt. Det er klart at det er en del vitaminer og mineraler og ting kroppen er avhengig av å få tilført - så for lite mat er ikke bra over tid tenker jeg. Kroppen bruker lagret fett som energi - men jeg ville ihvertfall passet på å få i meg en del proteiner i løpet av dagen siden det der er en del essensielle aminosyrer kroppen må få tilført hver dag. I tillegg mener jeg det er viktig at du spiser kosttilskudd og drikker mye vann.

Hvis du nå selv reagerer på at du spiser lite - ville jeg tatt en tur til legen hver 3 mnd for å sjekke jern spesielt, men også andre vitale vitaminer og mineraler. Bare sjekk med legen så skjønner hun/han hva du trenger og sjekke

Jeg har selv svært lavt jern og blitt ganske dårlig - (uten at det nødvendigvis har noe med kostholdet å gjøre) - og da var det greit å få sjekket med lege og få ordnet med tilskudd

Takk for svar! Ikke meningen å kuppe tråden altså, menne dette her lurer jeg virkelig på. Men jeg føler meg helt fin da, og jeg tar de mineralene og vitaminene jeg trenger. Jeg drikker også MASSE vann i løpet av dagen.

Sånt som i dag: Jeg har spist 1 kyllinglår med dipp. Og så har jeg drukket noen kopper med kaffe, fløte og cocosa og drukket flere liter vann. Jeg er ikke sulten, bare tørst. Bør jeg spise mer fordet om jeg ikke er sulten, bare for å ikke komme under 1200 kcal per dag? Nå vet jeg ikke hvor mye kcal det er i en kopp med kaffe(cocosa og fløte), men det er jo en del fett så det metter vel en god del det også.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 23:49   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lite mat?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Takk for svar! Ikke meningen å kuppe tråden altså, menne dette her lurer jeg virkelig på. Men jeg føler meg helt fin da, og jeg tar de mineralene og vitaminene jeg trenger. Jeg drikker også MASSE vann i løpet av dagen.

Sånt som i dag: Jeg har spist 1 kyllinglår med dipp. Og så har jeg drukket noen kopper med kaffe, fløte og cocosa og drukket flere liter vann. Jeg er ikke sulten, bare tørst. Bør jeg spise mer fordet om jeg ikke er sulten, bare for å ikke komme under 1200 kcal per dag? Nå vet jeg ikke hvor mye kcal det er i en kopp med kaffe(cocosa og fløte), men det er jo en del fett så det metter vel en god del det også.

Ett kyllinglår med dipp er jo ikke noe å skrive brev heim om akkurat - men du får i deg en del fett og det er bra. Pass på å at du prøver og spise litt mer proteiner - kroppen din trenger det!
Nå vet jeg ikke om du trener noe - men kanskje et par korte kjappe gåturer om dagen kan skjerpe litt appetitt?
Eventuelt om du har noen du kan spise sammen med? Prøver å tenke litt på meg selv her... jeg har også en tendens til å "drikke" maten istedet for å spise den... men jeg har svært sansen for skaldemans kjøttkaker, de er gode og jeg spiser de med litt majonesdressing. Hvis du liker "kjøttkaker" kan disse være greie og lage ferdig og spise et par om dagen.

(400 gram svinekjøttdeig, 2 dl fløte (reduser til1.5 så blir de fastere) og 4 eggeplommer, salt og pepper. Stek i panna på god varme). Disse har i seg selv en perfekt fordeling av fett, protein og karbo så det kan være en nødløsning?)

Jeg er aldri sulten og må også "bestemme" meg for å spise... jeg kunne helt klart kunne gått uten mat et par dager... dessuten har jeg"heldigvis" evnen til å spise når jeg kjeder meg og det gjør man gjerne når man går hjemme og prøver og bli frisk nok til å gå på jobb

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 07:42   #15
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lite mat?

Nerthus svarer bra om forbrenning og antall måltider over her.
Skulle noe ha behov for ytterligere info, så er dette hva Sofie Hexeberg skriver om emnet:

Sitat:

Forbrenning og antall måltider

De som spiser høykarbokosthold må ofte spise hver tredje time. Dette fordi man ofte blir raskt sulten og mange blir slappe og trenger energi.
Sult skyldes blant annet at man får et blodsukkerfall. Slapphet skyldes også blodsukkerfall og mangel på sukker. På høykarbokost er man altså avhengig av sukker som energi og når det er lite igjen får man behov for å spise.

Forbrenningen går ikke ned om man spiser hver 6 time. Kroppen går imidlertid i betydelig sparemodus hvis man får lite mat over lengre tid.
På lavkarbo bør man spise når man er sulten og slutte å spise når man er passe mett. Kroppen styrer det selv.
Hvis du ikke er sulten etter 3-4 timer betyr det at du enten har spist rikelig med mat eller at kroppen ikke gir sultsignaler fordi det er rikelig med fett på kroppen.

Hvis man på lavkarbo spiser mye fett hver 3 time er det vanskelig å gå ned i vekt. Noe av poenget med lavkarbo er jo at man ikke er så sulten og at man derfor spiser mindre mat og at man er flink til å benytte kroppens fett som energi. Mellommåltidene tas fra egne fettreserver. Selv en slank person har 10-20 kg fett på kroppen.

Hvis man er en fettbrenner (som man er på lavkarbo) lider ikke kroppen noen nød selv om det går lenge mellom måltidene – du tar bare mat fra egne fettreserver.
Noen ekstreme lavkarbospisere spiser et stort måltid om dagen, noen spiser to og de fleste spiser 3.
Hvis man liker å spise hyppig må man gjerne gjøre det, men da må porsjonene være deretter.

Mange av mine pasienter synes det er flott at de slipper å spise etter klokken – de spiser ganske enkelt nå kroppen forteller at den trenger mat. Lytt til kroppen din. Ingen dyr i naturen spiser etter klokken – de spiser når de er sultne. Dyr som spiser energifattig mat spiser nesten hele dagen, mens dyr som spiser energirik mat spiser en gang om dagen eller sjeldnere. En løve går ikke på jakt fordi klokken er 10 hvis den er mett. Det trenger ikke du heller gjøre :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 23:01   #16
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite mat?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ett kyllinglår med dipp er jo ikke noe å skrive brev heim om akkurat - men du får i deg en del fett og det er bra. Pass på å at du prøver og spise litt mer proteiner - kroppen din trenger det!
Nå vet jeg ikke om du trener noe - men kanskje et par korte kjappe gåturer om dagen kan skjerpe litt appetitt?
Eventuelt om du har noen du kan spise sammen med? Prøver å tenke litt på meg selv her... jeg har også en tendens til å "drikke" maten istedet for å spise den... men jeg har svært sansen for skaldemans kjøttkaker, de er gode og jeg spiser de med litt majonesdressing. Hvis du liker "kjøttkaker" kan disse være greie og lage ferdig og spise et par om dagen.

(400 gram svinekjøttdeig, 2 dl fløte (reduser til1.5 så blir de fastere) og 4 eggeplommer, salt og pepper. Stek i panna på god varme). Disse har i seg selv en perfekt fordeling av fett, protein og karbo så det kan være en nødløsning?)

Jeg er aldri sulten og må også "bestemme" meg for å spise... jeg kunne helt klart kunne gått uten mat et par dager... dessuten har jeg"heldigvis" evnen til å spise når jeg kjeder meg og det gjør man gjerne når man går hjemme og prøver og bli frisk nok til å gå på jobb

Nå har det seg slik at jeg fremdeles hopper rundt på krykker, så kan ikke gå tur, i den forstand. Men nå i det siste har jeg trent en del styrketrening, øvelser der jeg ikke belaster høyrefoten.

Jeg elsker kjøttkaker, men liker ikke så godt svinekjøtt. Hvordan blir fordelingen av fett og proteiner om jeg bytter den ut med vanlig kjøttdeig(av storfe)? Kyllingkjøttdeig blir vel litt i det magreste laget.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 00:09   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lite mat?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Nå har det seg slik at jeg fremdeles hopper rundt på krykker, så kan ikke gå tur, i den forstand. Men nå i det siste har jeg trent en del styrketrening, øvelser der jeg ikke belaster høyrefoten.

Jeg elsker kjøttkaker, men liker ikke så godt svinekjøtt. Hvordan blir fordelingen av fett og proteiner om jeg bytter den ut med vanlig kjøttdeig(av storfe)? Kyllingkjøttdeig blir vel litt i det magreste laget.

Bruk det du har tilgjengelig du! Du kan helt sikkert bruke kyllingkjøttdeig også - med 4 eggeplommer og 2 dl fløte tror jeg ikke det endelige produktet blir særlig fettfattig hehe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:12   #18
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite mat?

Okei, takk for svar, begge to! Og god helg ^^

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:31   #19
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Lite mat?

Vil berre gje deg mi erfaring: då eg hadde gått ei stund på ketolyse, låg mellom 10-20karb om dagen, kom eg inn i ein periode med under 10karb per dag, og eg vart deprimert... Rett og slett... Heilt rart! Men då eg fekk ete litt meir kom det seg!

Mogleg det er eg som er skrudd saman på ein merkeleg måte då... Så lenge du føler deg bra, er det jo inga grunn til bekymring, eller hur? Du har jo fått mange gode tilbakemeldingar her lukke til vidare

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:51   #20
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite mat?

Takktakk! Og lykke til du også

For meg blir det liksom omvendt. Nå spiser jeg mye mindre, får i meg ganske lite karbo, men har aldri følt meg bedre! Sikkert irriterende glad(i andres øyne ), full av energi! (Alt for mye energi, sover minimalt, men hyper og uthvilt for det). Merkelige greier..

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:23   #21
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Lite mat?

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Vil berre gje deg mi erfaring: då eg hadde gått ei stund på ketolyse, låg mellom 10-20karb om dagen, kom eg inn i ein periode med under 10karb per dag, og eg vart deprimert... Rett og slett... Heilt rart! Men då eg fekk ete litt meir kom det seg!

Mogleg det er eg som er skrudd saman på ein merkeleg måte då... Så lenge du føler deg bra, er det jo inga grunn til bekymring, eller hur? Du har jo fått mange gode tilbakemeldingar her lukke til vidare

Neida, du er ikke merkelig skrudd sammen....vi er flere som har det slik....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For mye? For lite? silje_rs Spørsmål og svar 62 13-03-11 21:58
Noen gode nye brødoppskrifter (med lite egg og lite spesialingredienser)? Frater Oppskrifter 2 20-09-10 10:12
Lite øl? Miss B Spørsmål og svar 2 31-05-09 11:31
For lite mat Maddie Ketolysekuren 2 01-04-08 14:03
et lite spm.. TinaF Atkins kosthold 3 23-05-05 16:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no