Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor nøye er dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-03-11, 20:52   #1
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Hvor nøye er dere?

Hvor nøye er dere til å regne ut og telle karbohydrater og hva ligger dere på sånt ca i det daglige?

Jeg har regnet ut via diett.no at jeg stort sett ligger på mellom 10 -20 karber pr dag. Det var da min tanke på hvor stort inntak dere andre har meldte seg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:14   #2
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor nøye er dere?

Jeg føler jeg har det sånn passe i fingrene etter å ha gått på lavkarbo i mange år, men for en uke siden gikk jeg tilbake til ketogent LCHF etter å ha levd Fedonsk lenge (har vært gravid og ammende) så nå er jeg nøye med veiing og utregning en liten periode frem til jeg får de ketogene fingerspissene tilbake igjen

Jeg ligger stort sett rundt 15-30 gram KH per dag.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:18   #3
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Jeg mener å ha det i fingrene nå og regner med at jeg spiser omkring 15 g karber pr.dag (sjekker en og annen dag m stix). Så lenge vekta går ned gidder jeg ikke å regne på det. Men, det kan vel komme en dag at jeg må... Introduserer i allefall ikke nye matvarer eller nye vaner uten videre.

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:52   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Jeg sjekker av og til og kommer ikke over 20 om jeg ikke går inn for det... jeg ligger gjerne enda lavere også.

Jeg prøver og finne mitt optimale kosthold for vektnedgang - men foreløpig har jeg spist lavkarbo så lenge at jeg er stabil på karboene, spiser nok litt lite protein - men fiiiin prosentandel fett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:27   #5
Livsglede
Seniormedlem

Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Kjekt å se at dere stort sett ligger på det samme som meg
Jeg har også levd på lavkarbo en stund og sjekker ikke karbene i tide og utide, men har hatt en tid nå der jeg har kontrollert meg selv Det er da jeg fant ut at jeg lå på et greit karbonivå

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:41   #6
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Første i dag i dag, så jeg har jo egentlig ikke så mye å komme med her. Men i dag har jeg spist frokost og lunsj, før jeg telte med diett.no. totalen for alle fire måltidene kom på 11,7 og det vil jeg si er en bra første dag

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:57   #7
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Nnem er ny på veien

Vet ikke hvordan jeg ligger, da jeg ikke teller.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 08:23   #8
Livsglede
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg sjekker av og til og kommer ikke over 20 om jeg ikke går inn for det... jeg ligger gjerne enda lavere også.

Jeg prøver og finne mitt optimale kosthold for vektnedgang - men foreløpig har jeg spist lavkarbo så lenge at jeg er stabil på karboene, spiser nok litt lite protein - men fiiiin prosentandel fett

Hei,hei et lite tips på å øke proteininntaket kjapt og enkelt er:
pisk 2 eggehviter med litt valgfri søtning, jeg bruker stevia med vanilje, når den er så stiv at du kan holde den over hodet så blander du inn en porsj. med proteinpulver valgfri smak, jeg foretrekker sjokolade og så nyter du du en enkel, mettende proteinmousse.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Interessant artikkel som sier litt mer om karbohydrater. Les nøye ada-emilie Artikler 1 13-01-11 11:33
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.