Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kvalm plutselig ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-04-11, 22:21   #1
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Kvalm plutselig ...

Jeg tålerert kokosolje veldig bra tidligere og har kunne hatt opptil 5 ss i et måltid uten å bli dårlig av det (bare ekstremt overmett ). Normalt ca 2 ss sammen med grønnsaker.

Nå har jeg plutselig begynt å reagere på kokosoljen. Hadde 2 ss til frokost i går sammen med kjøtt/grønt og ble kvalm og vondt i magen, det ga seg etter en time ca.. Trodde det var en reaksjon på b vitaminene jeg tok (høy dose gjør har gitt meg kvalme før og jeg trodde jeg hadde tatt dobbel dose den mrogenen med en feil).
Spiser nøyaktig samme frokost i dag og får samme reaksjon..

Spiser tilsvarende grønnsaker/kjøtt til middag i dag og har ingen reaksjon.

Spiser samme type grønnsaker + kokosolje til kveldsmat og er kvalm igjen.

Noen som har noen ideer om hva dette kan være for noe?

Gammel 20-04-11, 00:14   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm plutselig..

Ta pause noen dager og innfør kokosolje i mindre mengder av gangen og se hva som skjer
Spiser du noe annet fett?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 07:29   #3
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ta pause noen dager og innfør kokosolje i mindre mengder av gangen og se hva som skjer
Spiser du noe annet fett?

Fett fra kjøtt og avokado. Tåler ingen melkeprodukter

Gammel 20-04-11, 14:45   #4
Lissi80
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 44
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Kvalm plutselig ...

Hmmm..jeg opplever også plutselig å bli litt kvalm nå.. vet ikke hva det kommer av, for spiser ikke noe annerledes nå enn før..men når du sier det laget jeg med eggemelk igår med kokosolje og blei kvalm.. Idag tidlig blei jeg også kvalm og måtte spise frokost mye tidligere enn jeg bruker fordi jeg fikk slike brekninger (ala morgenkvalme, men jeg er IKKE gravid, 140% sikkert)... Så noe er det nok kroppen "reagerer på" eller "kjemper for"...

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 15:59   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Fett fra kjøtt og avokado. Tåler ingen melkeprodukter

Hvilken type er det som gjør deg kvalm? Den uten smak? Prøv en annen type?
Jeg har det sånn med matvarer innimellom - da hjelper det med en del dager helt uten og så innføre litt og litt. Det kan ofte bli litt for mye av det gode - og det er jo greit at kroppen sier fra

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 18:04   #6
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Hvilken type er det som gjør deg kvalm? Den uten smak? Prøv en annen type?
Jeg har det sånn med matvarer innimellom - da hjelper det med en del dager helt uten og så innføre litt og litt. Det kan ofte bli litt for mye av det gode - og det er jo greit at kroppen sier fra

Det er den grønne boksen med smak

Jeg åpnet en ny boks i dag og prøvde til lunsj og det var ingen problemer med den boksen. Kanskje kokosoljer kan bli ødelagte?

Eller så var det bare at jeg hadde det til lunsj og ikke frokost i dag

Gammel 20-04-11, 19:54   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det er den grønne boksen med smak

Jeg åpnet en ny boks i dag og prøvde til lunsj og det var ingen problemer med den boksen. Kanskje kokosoljer kan bli ødelagte?

Eller så var det bare at jeg hadde det til lunsj og ikke frokost i dag

Variasjon kan hjelpe, og mindre og heller flere måltider i perioder man opplever kvalme
Jeg vet for lite om oljen kan bli dårlig - har du sjekket datoen på boksen? Nå bruker jeg den på glass - ante ikke at de fantes på boks? Eller mener du glass?

Gammel 20-04-11, 20:15   #8
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Variasjon kan hjelpe, og mindre og heller flere måltider i perioder man opplever kvalme
Jeg vet for lite om oljen kan bli dårlig - har du sjekket datoen på boksen? Nå bruker jeg den på glass - ante ikke at de fantes på boks? Eller mener du glass?

Boks

Har funnet en jeg liker enda bedre en cocosa

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig ut av ketose ... Sol-Angelica Ketolysekuren 13 01-03-11 23:45
Plutselig kom det to nye kg på vekta Nupsida Ketolysekuren 4 15-09-10 10:40
Plutselig slo det inn ... achillea Generell diskusjon 10 03-06-09 15:49
Plutselig gåsehud... MorStine Fysisk og mental helse 0 13-08-07 01:41
Plutselig ut av ketose Ametyst Lavkarbo generelt 9 03-10-05 13:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.