Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fruktose i diakake ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 00:31   #1
Sol-Angelica
Medlem

Sol-Angelica sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Fruktose i diakake ...

Jeg prøvde smakte en kake her i påsken, det var ikke store biten for å si det sånn, kun en musebit av den. Det var en kake for diabetikere og fant ut ett par dager etterpå at den var laget med fruktose. Så lurer jeg litt på da, jeg hadde det for meg at fruktose var NO NO på lavkarbo, så hvorfor er det greit for dia da?

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 00:48   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fruktose i diakake..

Det er egentlig ikke greit for diabetikere heller, de vet det bare ikke!
Det påstås at fruktose har lavere GI enn farin, da, men det gir like fullt ganske mye blodsukkerstigning.

Fruktose er jo rent fruktsukker, akkurat det vi vil unngå ved å ikke spise frukt!

Som diabetiker er det et fett for meg om jeg spiser fruktose eller farin, blodsukkeret går rett opp uansett!

Gammel 25-04-11, 01:00   #3
Sol-Angelica
Medlem

Sol-Angelica sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Fruktose i diakake..

Ja det var just det jeg mente, sånn inni hodet mitt. Var mamma som laget dia kake til ett selskap, med fruktose. Jeg viste ikke at det var det hun brukte, så det i dag og prøvde å forklare hva jeg mente ang. fruktose. Det er jo rent fruktsukker og det kunne jo umulig være helt bra..

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 07:13   #4
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fruktose i diakake ...

Men bedre enn farin, det er det.

Gammel 25-04-11, 10:30   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men bedre enn farin, det er det.

Så vidt, kanskje!

Jeg merker som sagt overhodet ingen forskjell på blodsukkeret mitt om jeg bruker fruktose eller farin!

Gammel 25-04-11, 10:33   #6
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Nei, de sier jo at fruktose kun har lavere GI når det ikke varmes opp. Så det er vel kun bedre å bruke på grøten, i mousser og sånne kalde saker og ting, som ikke krever oppvarming da. Men for diabetikere har det vel ingen verdens betydning.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fruktose ... Linnimellom Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-08-10 10:39
Fruktose solanolsen Spørsmål og svar 5 26-02-09 19:44
Fruktose Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 04-12-08 21:21
Fruktose? Salt Ketolysekuren 13 30-04-08 17:26
Fruktose Dagros Lavkarbo generelt 22 23-05-05 15:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.