Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-11, 20:59   #1
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Jeg fant oppskrift her inne på bløtkakebunn. Den skal jeg prøve.

Så tenkte jeg å muligens røre friske jordbær blandet med litt flytende natreen og smøre bunn og topp med.
Oppå der vurderer jeg å vispe krem av fløte blandet med litt sukrin og natreen, samt en liten dæsj vaniljepulver. Blir det godt?

Andre forslag?

Kan man lage en form for vaniljekrem på lavkarbo?

Hva pynter du kaken med?

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:04   #2
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Går superfint å lage vaniljekrem:

6 eggeplommer
2 dl fløte
Frø av ei vaniljestang ev 1 ts vaniljepulver/1,5 ts vaniljesukker
Søtning, sukrin, splenda, natreen

Bland alt i en kjele, kok sakte opp under stadig omrøring. La det være oppunder kokepunktet til den tykner. Avkjøl.

Kan brukes som den er eller blandes med hvispet kremfløte.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:18   #3
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Hmm... det hørtes jo genialt ut!
Hvor mye natreen feks bør jeg ha oppi? Flytende eller pulver?
Og hvor lenge kan denne stå?

Kan jeg bake bunnen og lage kremen og oppbevare det i kjøleskapet til mandag?

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 22:29   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Hmm... det hørtes jo genialt ut!
Hvor mye natreen feks bør jeg ha oppi? Flytende eller pulver?
Og hvor lenge kan denne stå?

Kan jeg bake bunnen og lage kremen og oppbevare det i kjøleskapet til mandag?

Smak deg fram når du søter vaniljekremen - det er veeeeldig godt Jeg liker også å ha oppi en klatt med meierismør tilslutt (rør inn når du tar kjelen av plata. Usalta er anbefalt, men jeg liker hva vanlig meierismør gjør med smaken). Jeg bruker flytende natreen - gjerne sammen med sukrinmelis - men har laget med kun natreen også.
Den kan stå noen dager i kjøleskap. Du kan helt klart lage i dag og oppbevare til mandag. Jeg har pleid og lage helles nøttemarengs med vaniljekrem (oppskrift her inne) og den holder seg fint en liten ukes tid. (Hvis den overlever MEG så lenge da...)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 22:32   #5
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Rasp litt sjokolade fra Sjokoladeprinsen over kaka.. Den uten sukker

Eller pynt med friske jordbær og blåbær.. 17 mai kaka må jo ha riktige farger

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 23:27   #6
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Jeg synes hele valnøtter er veldig dekorative. Ellers har jeg en stor hage med div spiselige blomster som ofte får plass på kakene mine. Blomkarse, ringblomst, agurkurt, tulipan, stokkrose, løvetann og roser for å nevne noen.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 23:38   #7
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Åh !

Nyyyydelig, Tove !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 00:44   #8
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Hmm... det hørtes jo genialt ut!
Hvor mye natreen feks bør jeg ha oppi? Flytende eller pulver?
Og hvor lenge kan denne stå?

Kan jeg bake bunnen og lage kremen og oppbevare det i kjøleskapet til mandag?

Jeg smaker meg frem med søtning, litt sukrin, så flytende natreen og litt splenda. Synes det blir bedre smak når jeg blander. Bare sukrin gir isete rar smak, de andre blir litt beske. Kan nok stå en stund. Lagde den på en suksessterte, tilsatte da smør, men den stod i mange dager. Ville ventet med å tilsette pisket krem til du skal bruke den.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 00:33   #9
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Jeg har laget vaniljekremen til Eldorado flere ganger (sukkerfri), og den er kjempegod

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:37   #10
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Jeg lagde lavkarbo kakebunn x2. Så moste jeg frsike jordbær med stavmikser og la over begge bunnene i tykt lag.
Over der smurte jeg vaniljekremen jeg lagde utifra oppskriften her. Takk!
Over kaken hadde jeg pisket kremfløte med sukrin og flytende natreen i, og på toppen pyntet jeg med friske jordbær, bringebær og norske flagg.
Kaken ble spist av alle. Den be knallglod!

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 17:39   #11
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan pynter du lavkarbo bløtkake?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg lagde lavkarbo kakebunn x2. Så moste jeg frsike jordbær med stavmikser og la over begge bunnene i tykt lag.
Over der smurte jeg vaniljekremen jeg lagde utifra oppskriften her. Takk!
Over kaken hadde jeg pisket kremfløte med sukrin og flytende natreen i, og på toppen pyntet jeg med friske jordbær, bringebær og norske flagg.
Kaken ble spist av alle. Den be knallglod!

Høres flott ut Kan jeg spørre hvilken oppskrift du brukte på bunnen?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bløtkake med sjokoladekrem og jordbærsyltetøy Lisbeth Kake/dessert og snacks 0 23-09-10 21:58
Barna lagde bløtkake marithja Generell diskusjon 5 13-09-09 16:50
PMS og lavkarbo. Hvordan overlever DU? Joika Generell diskusjon 3 11-11-07 03:40
Er det noen som har laget Fedons bløtkake Summer Generell ernæringsdebatt 4 10-05-06 16:29
Bløtkake Musti Bakst 0 14-01-05 20:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no