Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
Fallgruver med lavkarbo?Hvilke fallgruver er det å passe seg for når man er på lavkarbo? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Annet
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Sjekk ut nybegynnertråden til Arnakristin for tips. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Tror nok dette med metthetsfølelsen og at man spiser for fort er ei fallgrube, samt at ikke alle opplever like stor grad av metthet på lavkarbo som andre og dermed må passe seg for rett og slett å ikke spise for mye fett og protein, selv om jeg tror dette gjelder et fåtall |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Nå vet jeg ikke om du skal ned i vekt, eller bare legge om kostholdet ditt. Det er lett å skeie ut en gang ibland, men tillater man det for ofte, da er det ikke lavkarbo lengere. Den første tiden tillot jeg med litt potet og litt sjokolade, jeg er på ketolyse. Etter jeg fikk lest meg litt opp, så var det lett å se hvor skoen trykket. Om du følger en kostfilosofi da er det lettere å holde fokus og ha en mal på hva som er tilatt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen!
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Fallgruver med lavkarbo?
Vel, der tar du faktisk feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Signerer denne. All kustig søtning (Utenom stevia) bringer frem søtsug og stopper vektnedgang hos meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen!
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Lavkarboprodukter kan også være fallgruver som f.eks. Atkins sjokolade, tortilla-lefser, pasta, fullkornspasta osv. De er ikke bare fulle av karber, men har også mange rare ingredienser som man må være kjemi-ingeniør for å skjønne. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
![]() ![]() ![]() |
Atkins sjokoladene er ikke fulle av karber. Det er 2g karb i en bar. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Maltitol er jo et sukkeralkohol og skal vel ikke regnes med. Det er jo sukkerarter som regnes med, og det er 2 g pr. bar. Sorbitol og xylitol i ekstra tyggisen er vel mere tvilsom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om man får vektstagnasjon så inneholder ikke atkinsbaren 2 gr. karber. Da reagerer man på søtningsstoffet og tar opp en del av det i kroppen. Så da er det plutselig mer karber. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Etter å ha spist noen atkinksbarer, og sett hvordag kroppen reagerer på de.Jeg får diare, vektstagnasjon og luft i magen. Jeg kan ikke bevise det på noen måte, men jeg er litt i tvil hvordan de regner ut karbene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 59
![]() |
Sv: Fallgruver med lavkarbo?For noen år siden gikk jeg på Atkins. Da spiste jeg 1 Atkins bar hver eneste dag Sist redigert av Tami : 26-09-11 kl 17:05. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() ![]() |
maltitol har en glykemisk indeks på 52 og påvirker derfor blodsukkeret ganske mye. i tillegg så brukes ofte større mengder maltitol enn vanlig sukker fordi det kun er 3/4 så søtt. Mitt råd er styr unna all kunstig søtning |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Noen har lett for å spise ganske ofte/mye en del av ting, så lenge det bare er lite karbohydrater i det man spiser. Det kan være diverse ting som lavkarbosjokolader, desserter, snacks.....osv.
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
Hmm, ifølge mine kilder, dvs 5 studier, er konklusjonen at det ikke påvirker blodsukker\insulin overhodet, har hun på nrk gjort noe forskning ift dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Hei, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Jeg spiser atkinsbarene hver dag også, men så er jeg ferdig med slanking også da. Jeg er kjempeglad i dem. Spiste de når jeg gikk ned i vekt også. Men, det er sikkert noen som kan reagere på dem også. Det er jo endel kcal i dem også da, men ikke så ille som vanlig sjokolade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Den siste undersøkelsen du viser til har med lavkalori-kosthold og gjøre, og det anser jeg ikke sammenlignbart med et lavkarbokosthold, siden disse vil ha høyere insulinnivå og mer varierende blodsukker enn vi på lavkarbokosthold |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Jeg skal såklart ikke si at dere har feil, bare merkelig at ingen studier så langt har klart å påvise denne sammenhengen, når man bl.a ser at de med diabetes 2 ikke får blodsukkerendringer. Synes også det er rart at det ikke er rapportert om noen problemer ift diabetes 2 som sliter veldig med insulinresistens. Greier ikke helt å forstå hvordan ørsmå mengder av proteiner kan øke blodsukkeret. Men jeg er åpen for at det kan gjøre det hos noen, tror dog ikke det er så mange. Om kroppen tror den får sukker og øker blodsukkeret øker, hvorfor skal ikke da kroppen tro at den får mat og gjøre oss sultne og dermed få oss til å spise mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Er vel veldig mange med blodsukker målere som måler oppgang ved bruk av maltitol, jeg kan også spise sukker og gå ned masse i vekt. Men det er veldig sannsynlig at jeg ville gått ned mere / raskere om jeg ikke gjorde det |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
Insulinet kan også stige uten at blodsukkeret øker, og det er jo noe å tenke på hvis man drikker en del brus (som cola Zero) men har problemer med å gå ned i vekt
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
![]() ![]() |
ja dette har jeg også lurt på. Gjelder sjokolade fra sukkerfritt, desserter med mye sukrin osv også?? Jeg har ikke gått ned noen ting (faktisk opp) den siste uken - det har blitt litt sånn sjokolade og noe lavkarbo is på 17. mai... Men jeg må bare si jeg ikke forstår helt dette jeg... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse
![]() |
![]() |
#24 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Sv: Fallgruver med lavkarbo?Vann med smak inneholder en del karber som ikke alle er klar over. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#25 |
Seniormedlem
Jeg kan ikke si akkurat hva det gjelder, eller om det er likt for alle. Men det var enten Espen Rostrup eller Thomas Geisner som skrev om dette med økt insulin av søtning. Hva jeg vet skal visst ikke f.eks sukrin påvirke blodsukker og/eller insulin.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? | hermanlizm | Spørsmål og svar | 11 | 24-02-11 15:55 |
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? | Jolly | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 8 | 03-02-11 20:05 |