Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lage krem uten mixer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 18:43   #1
|Ingrrid
Medlem

Medlem siden: Apr 2005
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Lage krem uten mixer

Jeg har kjøpt inn masse deilige is-ingredienser (fløte, skikkelig vanilje, egg, sukrinmelis), også har jeg jo ikke mikser eller visp!! Holde rpå å flytte...

Om jeg finner noe å riste med, kan jeg riste fløte til krem? haha.. hva gjorde de i gamledager liksom? jeg har gaffel... og armmuskler...

Vil ha IS!! Eller noe annet godt jeg kan lage med de ingrediensene.... hhmmprr

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 18:45   #2
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
ThereseA er ny på veien

Sv: Lage krem uten mixer

Veit det er mulig å riste fløte til krem... Må bare bruke litt tid

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:10   #3
heidia79
Seniormedlem

heidia79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

visp den med gaffel eller visp... det gjorde jeg i går kveld!!!

heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:11   #4
lillemy01
Medlem

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
lillemy01 er på en erverdig vei

jeg har greid det med gaffel. men det tar tid

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:12   #5
Timiane
Seniormedlem

Timiane sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Det du trenger mest er tålmodighet
Lykke til

Gammel 25-05-11, 19:15   #6
Olive Oil
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Hvis du, som jeg og ganske mange andre overvektige, har en shaker stående etter diverse pulverkurer, fungerer den kjempefint til mindre mengder fløte. Bare pass på at naboene ikke ser deg. Gamlemor i nabohuset lo nesten på seg hjerteinfarkt en dag hun så meg gjennom vinduet. Var visstnok et hysterisk syn..

Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:22   #7
|Ingrrid
Medlem

|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Hehe, jeg har INGENTING på kjøkkenet nå. En gaffel og en kniv. En stor og en liten tallerken, flytter i morgen liksom. Fant en soloflaske og rista, ikke spesielt lenge heller! Ble litt rar, men funka. Så klarte jeg å trøkke eggeplommene mine oppi flaska og og rista de litt og, så nå står isen til frysing. Litt mer flytende enn vanlig, men I DONT CARE, haha

Gammel 25-05-11, 19:40   #8
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid, her.

Hehe, jeg har INGENTING på kjøkkenet nå. En gaffel og en kniv. En stor og en liten tallerken, flytter i morgen liksom. Fant en soloflaske og rista, ikke spesielt lenge heller! Ble litt rar, men funka. Så klarte jeg å trøkke eggeplommene mine oppi flaska og og rista de litt og, så nå står isen til frysing. Litt mer flytende enn vanlig, men I DONT CARE, haha

Ser for meg at du står og trøkker eggeplommer oppi soloflaska Men når man skal ha is så må man lage is! Kjempebra at du fiksa det med så få hjelpemidler

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:47   #9
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Litt sent svar nå kanskje, men rister du fløte i shaker for lenge får du ikke krem... men smør... Det gjorde vi på skolen for etpar uker siden.

Gammel 25-05-11, 20:03   #10
|Ingrrid
Medlem

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Litt sent svar nå kanskje, men rister du fløte i shaker for lenge får du ikke krem... men smør... Det gjorde vi på skolen for etpar uker siden.

Ja vettu, jeg tror at det skjedde litt...

Jeg rista ett rist for mye liksom. Den var kjempefluffy og fin og til slutt gikk det ikke å riste mer, for kremen fylte liksom opp flaska. Så rista jeg en gang til, KLONK, så samla det seg i bånn. Fortsatt litt kremete da, men litt sånn kornete. Gir egentlig f... det smakte ok, og jeg vil ha is. Smøris. haha

Gammel 25-05-11, 20:14   #11
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Skulle til å foreslå flaske, men ser du fikk det til selv. Bruker flaske når jeg ikke har mikser, eller er uten strøm f.eks. på skogstur. Funker bedre det, enn med manuell visp!

Gammel 25-05-11, 20:35   #12
heidia79
Seniormedlem

heidia79 sin avatar

heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid, her.

Ha ha eg trur eg ler meg i hel ser liksom for meg der då står og døtter eggeplommene ned på soloflaska!! ha ha , DA har du virkelig lyst på IS!! ha ha

Gammel 25-05-11, 20:47   #13
|Ingrrid
Medlem

Opprinnelig lagt inn av heidia79, her.

Ha ha eg trur eg ler meg i hel ser liksom for meg der då står og døtter eggeplommene ned på soloflaska!! ha ha , DA har du virkelig lyst på IS!! ha ha

hehe.. ja.. det var ikke så lett, jeg måtte liksom knuse de med hånda først og sile de ned, ellers tettet de bare igjen tuten... det som er synd er at isen ikke er ferdig på TO TIMER!!

Gammel 25-05-11, 20:56   #14
heidia79
Seniormedlem

heidia79 sin avatar

Håper virkelig "den som vente på noe godt, ikke venter forgjeves" enjoy!!

Gammel 25-05-11, 21:02   #15
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Jeg tror jammen jeg hadde gått til naboen og spurt om jeg kunne fått låne en mikser

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi, jeg greide å lage en bløtkakebunn UTEN nøtter! Pc-snuppa Kake/dessert og snacks 80 14-02-14 23:18
Holde seg på ketolysekuren, uten å kunne lage maten selv Arteju Ketolysekuren 41 06-06-11 16:21
Kan jeg lage Ziggy`s fløyelsgrøt uten Johanneskjernemelet? Tette80 Ketolysekuren 2 26-08-07 21:18
Macadamia-krem Pluto Kake/dessert og snacks 1 03-10-06 17:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.