Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2011
![]() |
Slank fra før. Lavkarbo?Hei! Jeg er slank fra før, og har ikke store problemer med å innta karbohydrater. Har aldri vert overvektig, men har fått et par ekstra "vinterkilo" som gjerne vil ta av. Lavkarbo kan da vere veien for meg slik jeg har forstått det. Men hvor farlig vil utskeielser vere for meg når jeg allerede er relativt slank? Tåler jeg karbs såpass godt at jeg ikke vil gå opp i vekt av litt ekstra karbs i ny og ne? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, 50-70 gram om dagen
![]() |
![]() |
#2 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Slank fra før. Lavkarbo?Bump |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Slank fra før. Lavkarbo?Først av alt: Hjertelig velkommen hit |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:)
![]() |
![]() |
#4 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Slank fra før. Lavkarbo?Tusen takk for svar lifejack! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Alder: 36
![]() |
Sv: Slank fra før. Lavkarbo?Jeg tror lavkarbo kan være bra for alle, av helsemessige årsaker (hormonbalanse, ikke minst). Om du er slank er det ingen grunn til å strebe etter ketose, tror at ca. 70 g om dagen kan være en god idé |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#6 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Slank fra før. Lavkarbo?Det skal jeg gjøre. Et siste spørsmål før jeg gir meg - vanligvis har vi på høykarboh-kosthold karboforbrenning. Kommer man i fettforbrenningsmodus selv om man ikke er i ketose, men ligger litt høyere slik jeg ønsker å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Slank fra før. Lavkarbo?
Det lurer jeg også på |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Man kommer i "fettforbrenningsmodus" selv om man ikke er i ketose ja. Man forbrenner jo fett selv når man går på høykarbo, bare ikke i like stor grad/like effektivt som når kroppen får mindre karbohydrater, og må venne seg til å bruke fett i større grad som energikilde. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:)
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vet bare kroppen din. Den vet veldig godt hva som er din idealvekt,og det har ingenting med vårt syn på kroppen vår. Du kan bare finne det ut ved å teste det, rett og slett. Men husk at lavkarbo ikke er en diett, det er et helt vanlig kosthold, med vekt på litt mindre karbohydrater og mer fett. Og maten bør være rene råvarer, og ikke proseserte saker. Altså rene, ferske grønnsaker, rent kjøtt( ikke renskåret fra fett), villfisk, økologiske egg o.l. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#10 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Slank fra før. Lavkarbo?Takk til både lifejack og BitTorres for veldig gode svar angående det jeg lurte på. Nå gleder jeg meg til å se følgene av et nytt kosthold med betydelig mindre karbohydrater enn vanlig! Ha en fin kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 44
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slank fra før. Lavkarbo?Jeg trives godt på lavkarbo som normalvektig. Gikk ned et par kilo, kroppen kvittet seg med masse vann og livet er mye bedre med stabilt blodsukker |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hva med å fantasere deg slank? | Eva | Generell diskusjon | 2 | 05-09-09 14:06 |
Slank med garanti! | Eva | Livets lyse side | 11 | 25-02-08 21:09 |
Slank med øl | jankph | Lavkarbo generelt | 1 | 07-03-06 20:17 |
[Slank] Kan jeg kombinere lavkalori og lavkarbo? | Sugarpill | Spørsmål og svar | 30 | 11-09-05 03:43 |