Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

SFAs vei fra smellfeit til smekker

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-11, 13:49   #1
SFA
Juniormedlem
 
SFA sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
Innlegg: 33
SFA er på en erverdig vei
Arrow

SFAs vei fra smellfeit til smekker

Hadde et kort forsøk på induksjon for litt over et år siden. Var uerfaren og utolmodig da, og da jeg fikk neg på en stix sluttet jeg bare (selv om den mest sannsynlig bare var neg pga vann) Så det ble ikke så mye resultater etter 2 uker egentlig.

Side da har jeg spist meg opp + enda 7 kg (huff) MEN, blitt insiprert igjen av fler og fler rundt meg på LCHF som har blitt nye mennesker både mtp vektreduskjon og helse.
Så nå er jeg her igjen, mer motivert enn noen gang. !

DAG1:

Satte bare i gang i går og brukte stort sett hele gårsdagen til å lese meg opp igjen og planlegge mat fremover samt handle inn
Måtte jo selvsagt tisse på en stix i går kveld, og jaggu viste den utslag

DAG2:

Glemte å veie meg i dag også på morgenen, så hoppet på vekta en gang etter frokost. Får huske på det i morgen, så blir onsdag min veie dag. Passer jo fint med 1 juni også.

I dag har tørsten satt inn for fullt. Jeg som egentlig ikke liker å drikke vann, har drukket 3 liter allerede. Og smaken i munnen er tilbake. Ketose smaken jeg husker fra sist. Kjenner jeg er trøtt også. Husker fra sist det var en slitsom periode....

Men jeg er motivert og glad. Det er jo positive tegn

Skal gå meg en tur snart.

Sluttet også å røyke for en uke siden, meeen, luurer på å utsette den slutten littegrann til jeg har etablert kostholdet litt mer og ikke har tilleggssug pga røyk.

Noe med erfaring om det?

Uansett, jeg skal motviere meg selv hver dag med å lese og være aktiv på forumet! :yes: !!

__________________
Min Motivasjonsdagbok



SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 16:25   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: SFAs vei fra smellfeit til smekker

Hei,
Velkommen hit!
Anbefaler deg å ta en tur innom Til alle nybegynnere på lavkarbo… selv om du har vært innom her før! Der finner du bl.a link til den geniale brosjyren LCHF på 3 minutter, mange printer den ut og henger den på kjøleskapet.
Ser at du velger en ketogen versjon og da anbefaler jeg at du leser enten om: Atkins induksjon; Ketolysekuren eller Skaldeman. …som du sikkert oppdaget i forrige runde så handler det ikke bare om å kutte kh men også om å optimalisere kostholdet med tanke på forholdene mellom inntaket av kh, fett og proteiner.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 17:23   #3
SFA
Juniormedlem
 
SFA sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
Innlegg: 33
SFA er på en erverdig vei

Sv: SFAs vei fra smellfeit til smekker

Hei

Tusen takk for alle tips
Brosjyren er alt printet ut

Har lest en del om alle de 3 du never og forholdet mellom fett, proteiner og karbo. Men jeg er mer motivert denne gang, så nå har jeg troen og lysten til å endre ting. Sist gang ble det for mye "kur" for meg i starten uten at jeg hadde nødvendig kunnskap

Takker og prisgir meg for dette forumet samt alle de fantastiske blogger som finnes der ute

__________________
Min Motivasjonsdagbok



SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 17:30   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: SFAs vei fra smellfeit til smekker

Hei,
Lavkarbo høres veldig enkelt ut men mange som begynner uten å lese seg opp har lett for å ramle litt uttpå, ikke rart så i grunn når lavkarbo utforer man på så mange gamle sannheter om hva et sunt kosthold er. Jeg brukte ett halvt år på å lese meg opp før jeg bestemte meg får å hoppe av høykarbokjøret.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 18:00   #5
SFA
Juniormedlem
 
SFA sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
Innlegg: 33
SFA er på en erverdig vei

Sv: SFAs vei fra smellfeit til smekker

Ja, ikke sant. Det blir litt som en prosess som får modnet seg over litt tid. Det er alltid noe nytt å lære. Og da er det bra å ha et sted som dette med mange kloke hoder

__________________
Min Motivasjonsdagbok



SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 07:45   #6
SFA
Juniormedlem
 
SFA sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
Innlegg: 33
SFA er på en erverdig vei

Sv: SFAs vei fra smellfeit til smekker

I går, dag 2, lagde jeg hvitløk/paprika kjøttboller til middag. Stekte dem i masse smør og kokte ut i litt fløte. Tok et par broccoli kvaster og graterte i ovnen med litt ost over. Oppskrift fra fantastisk blogg her . Ble stappmett og sovnet på sofaen halv 9, og våknet der midt på natten, 1,30

Helt totalt ulikt meg, så merker virkelig at de 2 første dagene av kostholdet påvirker kroppen. Men jeg liker det, da viser det at det skjer noe, selv om det er ekkel smak i munn, tørste og akutt trøtt.
Kjenner jeg er skikkelig sulten nå på morgenen siden jeg sov over kveldsmaten.

Har veiet meg nå på morgenen og fått korrekt vekt: 86,8. Veiedag blir onsdager.

__________________
Min Motivasjonsdagbok



SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 08:47   #7
SFA
Juniormedlem
 
SFA sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
Innlegg: 33
SFA er på en erverdig vei

Sv: SFAs vei fra smellfeit til smekker

Veiedag

Startvekt: 86,8
Uke 1 : 85,8 ( - 1 kg)



Hadde en liten karbosprekk på søndag da datteren hadde bursdag. Fy søren så vondt jeg fikk i magen på mandag. Testet med stix i går, og da var vi inne på rosa igjen. Føler det er en psykisk støtte.
Synes 1 kg er lite, men skal jo skynde meg langsomt. Vil ha vekk alt nå!

__________________
Min Motivasjonsdagbok



SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:30   #8
SFA
Juniormedlem
 
SFA sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
Innlegg: 33
SFA er på en erverdig vei

Sv: SFAs vei fra smellfeit til smekker

Startvekt: 86,8
Uke 1 : 85,8 ( - 1 kg)
Uke 2 : 85,2

Går sAKte nedover, men skal kke klage. Har hatt 2 vinkvelder ( med lav karbo vin) og 1 skoleavslutning med masse kake. Jepp, da bare gadd jeg ikke holde meg streng. Bare en gang barna fullfører barneskolen.
Men au som jeg måtte betale for det etterpå. Vondt imagen som bare det.

Lurer på om ejg skal begynne å eksperminetere med lettbrusen eller fløten min. Synes det går tregt, men jeg er vel bare veldig utålmodig.....
Får begynne å trimme litt også tenker jeg

__________________
Min Motivasjonsdagbok



SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
motivasjonsdagbok


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no