Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I ketose etter EN dag, bare?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-11, 22:59   #1
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

I ketose etter EN dag, bare?

Ja, er det virkelig mulig, eller er det noe gærent med sticksene mine tro?

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:14   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: I ketose etter EN dag, bare?

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Ja, er det virkelig mulig, eller er det noe gærent med sticksene mine tro?

De aller fleste uansett kosthold vil være i ketose over natta så det er nok mulig.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 08:31   #3
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: I ketose etter EN dag, bare?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

De aller fleste uansett kosthold vil være i ketose over natta så det er nok mulig.

Hmmmm....tja....i dag morges var jeg plutselig IKKE i ketose lenger...enda jeg ikke har spist noe mer etter at jeg testet i går kveld...mejjkelig ja

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 09:51   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: I ketose etter EN dag, bare?

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Hmmmm....tja....i dag morges var jeg plutselig IKKE i ketose lenger...enda jeg ikke har spist noe mer etter at jeg testet i går kveld...mejjkelig ja

Stort fettinntak kan også gi ketose, samtidig som hard trening kan vise at du IKKE er i ketose siden treningen har "brukt opp" ketonene fra fettforbrenningen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:01   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: I ketose etter EN dag, bare?

Ketostix er ikke pålitelige, stol heller på at du spiser lite nok kh. Etterhvert lærer du å kjenne symptomene som f.eks den deilige ketoseånden

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:23   #6
j0achim
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 28
j0achim er på en erverdig vei

Sv: I ketose etter EN dag, bare?

Jeg brukte masse Ketostix til å begynne med.


Men som veldig mange andre sier, det er lett å bli hengt opp i stix noe jeg selv var da jeg først begynte, ble for mye hodebry for min del, dog de var veldig grei på ferie da det ikke er alltid like lett å ha helt kontroll på inntaket.

Men tilbake til topic, selv kan jeg drikke lyst øl 2,5g karbo pr 100ml 10-15x bokser (0,33l) på en kveld å være tilbake i ketose i rundt 12:00-13:00 tiden dagen etterpå.

j0achim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generellt lavkarbo kosthold Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:35   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I ketose etter EN dag, bare?

Kast sticksene dine eller bruk de opp i en fart. Jeg var også helt opphengt i disse sticksene for leeenge siden. Men ble jo stresset av de. Prøvde meg med en pakke eller to her for en stund tilbake for å teste meg litt, men ble like hekta og påvirka i humøret.Ketose eller ei er ikke avgjørende for om du går ned i vekt. Så jeg personlig mener det er bedre å telle karbohydrater da enn hele disse sticksene. Sticksen skal dessuten ikke brukes på dagtid, kun på kveld og ca 2 timer etter inntak av mat eller trening. All måling utenom er bare "juks" og gir falsk trygghet for de som søker ketose.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:11   #8
Minimus
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Minimus er på en erverdig vei

Sv: I ketose etter EN dag, bare?

Jeg kom i ketose etter en dag (målt på kvelden flere timer etter måltid) og kom like fort inn igjen den ene gangen jeg falt ut. Jeg har minimalt med symptomer når jeg er i ketose, så for meg er stixene viktige. Tester de dagene jeg feks har spist litt mer bær enn tillatt eller dersom jeg har spist noe jeg ikke har vært heeelt sikker på innholdet. For meg har heldigvis ketose resultert i vektnedgang og jeg har gått ned 11 kg siden 22 mai, men det er sikkert veldig individuelt det som alt annet.

Minimus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:58   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: I ketose etter EN dag, bare?

Kunne vært greit med stix som viste karboinnholdet i kroppen da, (karbostix)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 23:03   #10
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: I ketose etter EN dag, bare?

Takk for svar alle mann Ja da er det vel mulig da

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose etter sprekk? Nupsida Ketolysekuren 5 20-09-10 20:54
I ketose etter en dag?? Minusnoenkg Ketolysekuren 3 15-07-10 14:47
Ja, da var jeg vist i ketose i følge ketostixene, men går det så fort som bare 2 ... Bubbla Ketolysekuren 4 10-02-10 06:16
Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg Ramah Spis deg ned i vekt med Skaldeman 31 02-05-09 11:44
Ut av ketose etter Atkins-bar! alva Atkins kosthold 4 16-06-08 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no