Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Viktig å holde karboinntaket jevnt?Hvor viktig er det å holde karboinntaket på det samme hver dag? Jeg er fremdeles i startfasen der jeg prøver finne ut hva som passer meg, og ser på diett.no at jeg har litt varierende karboinntak fra dag til dag. Ingenting over 25g så langt, men noen dager har jeg vært nede i 5-6 g, mens andre dager (som i dag) havnet jeg plutselig oppe i 24 g. Er det viktig at jeg prøver holde meg på omtrent samme nivå hele veien, eller vil det tåles greit med litt variasjon (forhåpentligvis mindre variasjon etterhvert som jeg kommer mer inn i dette)? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Viktig å holde karboinntaket jevnt?
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Viktig å holde karboinntaket jevnt?Jeg vet ikke helt hvor mine grenser er enda. Jeg har noen kilo jeg vil ned, i tillegg til de 12 jeg allerede tapte på lavkalorikost. Og der var det jo veldig viktig at jeg var rigid i forhold til inntaket, jeg hadde mine tilmålte 1600 kalorier om dagen. Jeg hadde selvfølgelig litt å gå på her også, med et daglig energibehov på rundt 2200 kcal, men det var ikke mye om å gjøre før jeg merket at ukesresultatet ble dårligere. Dess nærmere energibehovet, dess mer stillstand. Men er det naivt å tro at så lenge jeg holder det under, ja si 25 g, at jeg vil greie opprettholde en jevn og fin vektnedgang, selv om inntaket kanskje svinger mellom 5-6g og 25g? Finnes ingen fasit sikkert, hadde bare vært greit å høre litt synsing fra noen med erfaring! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Viktig å holde karboinntaket jevnt?Kiloene går av i rykk og napp og i en jevn fart, helt i sitt eget tempo. Du vil nok oppleve stagnasjon, platåer på kanskje måneder. Da er det viktig at man trives med kostholdet og vet hva man gjør.
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Viktig å holde karboinntaket jevnt?Etter min erfaring er det viktig å holde inntaket nogenlunde jevnt, dvs. +/- 5. Helst ikke under 15 og helst ikke mer enn 25. Men som andre har sagt er det høyst individuelt og du finner raskt ut hva kroppen din liker. Noen tåler svingninger andre ikke. Så langt ned som 5 ville jeg uansett ikke gått. Det er etter min mening og erfaring altfor lavt.
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Viktig å holde karboinntaket jevnt?Takk for svar! Ja,, 5-6 var definitivt det laveste, og så lavt har jeg ingen planer om å ligge fast. Det var de aller første dagene der jeg var litt redd for å spise for mye at det ble sånn. De andre dagene løsnet jeg litt på snippen og spiste litt mer. Tror kanskje mellom 15 og 20 er greit for meg, sånn trivselsmessig ift maten. Høres det akseptabelt ut? Hvordan blir fordelingen på fett og proteiner da? |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Øke karboinntaket? | Muttern_123 | Lavkarbo generelt | 3 | 29-03-11 10:24 |
Påvirker tabletter karboinntaket? | Connecta | Spørsmål og svar | 1 | 29-04-08 23:13 |
Øking av karboinntaket | Murmeline | Ketolysekuren | 6 | 31-08-07 09:11 |
Hvor viktig er jevnt inntak av mat? | Carbokiller | Atkins kosthold | 6 | 23-02-04 18:03 |