Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Melerstatninger

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-11, 18:10   #1
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Melerstatninger

Finnes det en liste over melerstatninger og hvilke som egner seg til hva?
Og hva med havregryn/havremel- Er det også Fyfy?
Feks?
Hva egner seg best til
brød
knekkebrød
muffins
pannekaker
vafler
Kort sagt alt som jeg før brukte mel i.

Hilsen nybegynner som er takknemlig for svar

Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:34   #2
Nephilia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 20
Nephilia er på en erverdig vei

Sv: Melerstatninger

Jeg baker endel muffins og da bruker jeg mandelmel og fiberhusk. Fåes i helskostbutikker og enkelte Meny-butikker. Fiberhusk brukte jeg også til pannekaker en gang.. var bare noen spiseskjeer som skulle til, for det får røren til å svelle veldig(etter noen minutter).
Min samboer baker mye brød og da bruker han solsikkefrø, gresskarkjerner, linfrø og sesamfrø. De kan enten brukes hele eller males om til mel i en blender.
Svigermor hadde laget noen sinnsykt gode knekkebrød igår der hun mest hadde brukt hele frø og litt kruskakli og fiberhusk for å binde det sammen.
Du finner oppskrifter på alt mulig av brød, knekkebrød og muffins hvis du søker her på forumet eller rundt på lchf-blogger.

__________________


Nephilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 09:39   #3
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Melerstatninger

Opprinnelig lagt inn av Nephilia, her.

Jeg baker endel muffins og da bruker jeg mandelmel og fiberhusk. Fåes i helskostbutikker og enkelte Meny-butikker. Fiberhusk brukte jeg også til pannekaker en gang.. var bare noen spiseskjeer som skulle til, for det får røren til å svelle veldig(etter noen minutter).
Min samboer baker mye brød og da bruker han solsikkefrø, gresskarkjerner, linfrø og sesamfrø. De kan enten brukes hele eller males om til mel i en blender.
Svigermor hadde laget noen sinnsykt gode knekkebrød igår der hun mest hadde brukt hele frø og litt kruskakli og fiberhusk for å binde det sammen.
Du finner oppskrifter på alt mulig av brød, knekkebrød og muffins hvis du søker her på forumet eller rundt på lchf-blogger.

Tusen takk! Får prøve å få tak i fiberhusk!

Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 09:51   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Melerstatninger

Jeg lager pannekaker etter LeneBeatrice sin oppskrift og da bruker jeg kokosmel. Det smaker litt kokos, men i pannekakene synes jeg bare det er godt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 16:31   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Melerstatninger

Har du vært inne på oppskriftene her på forumet og sett? Utrolig mye godt. Fiberhusk bruker jeg også endel. Og johannesbrødkjernemel.
Driver å skal få tak i kokosmel men de er visst utsolgt hos leverandøren sa de på helsekost.

Hvor mye karbo ligger du på?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melerstatninger/bakeingredienser Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 28-06-09 16:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no