Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Å handle på andres forventningerMange av oss opplever å forandre oss drastisk som personer gjennom livets løp. Man lærer av erfaring og tilpasser seg deretter. For noen av oss skjer det fort mens det skjer saktere for andre. Noen forandrer seg lite mens andre forandrer seg mye. En del personer endrer seg bevisst, men mange endrer seg også ubevisst. De store forandringene i livet mitt har blitt gjennomført ved bevisstgjøring – og det gjelder nok de fleste. Det er først når vi er bevisst over våre selvfornektelser, hvordan andre kan være til hinder eller hvordan vi selv hindrer oss i å nå dit vi ønsker, at vi kan gjøre mest og best mulig endringer i livene våre til vårt beste. Denne prosessen består av tre steg: 1) å innse realitetene, 2) å forstå hva som må gjøres, 3) å gjennomføre de nødvendige tiltakene. Sist redigert av Liberal : 23-08-11 kl 21:44. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
![]() |
Sv: Å handle på andres forventningerVeldigt riktig det du skriver her. Tror dette er noe som alle burde ta seg en runde og tenke gjennom |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 36
![]() |
Sv: Å handle på andres forventningerflott skrevet |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Å handle på andres forventningerJeg får til steg 1 og 2, men ikke 3. Bør vel ta en lønnsomhetsanalyse for å se hva som holder meg tilbake, men jeg er ganske sikker på at det er redsel for å mislykkes. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å handle på andres forventningerBra skrevet. Jeg er opptatt av å gjøre som jeg vil ,men er samtidig engstelig noen ganger for andres reaksjoner om jeg handler imot deres ønsker og forventning. Men nå er det også sånn at de som reagerer verst er de mest umodne og minst unnende, så jeg kan tenke nettop på denne mangelen deres istedenfor å tenke at jeg er egoistisk, rar eller annet negativt. Å vise sinne, si nei til tjenester og annen maskulin atferd er det jeg synes er vanskeligst. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å handle på andres forventningerFor meg var det også at jeg handlet utifra andres forventninger som tilslutt gjorde meg ganske deprimert. Kom inn til en fantastisk terapeut som hjalp meg og skille mellom MINE og ANDRES forventninger, lærte meg triks til å sette egne grenser, og ikke minst ga meg selvtillit nok til å stole på at mine EGNE avgjørelser alltid er det beste for meg! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Å handle på andres forventninger
Man vil alltid kunne mislykkes i det man gjør uavhengig om man gjør det man selv vil eller det andre vil. Jeg mener derfor at utfallet (til hvilken grad man lykkes i det man skal gjøre) ikke er betinget av om man gjør noe en selv ønsker eller det noen andre forventer av deg. Dette forutsetter imidlertid at nervøsitet, usikkerhet osv. forbundet med å ta egne valg over andres ikke er forstyrrende i arbeidet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nytt Medlem
![]() |
Jeg har vært alt for gavmild hva gjelder tjenester opp igjennom. Det har vært perioder i livet mitt hvor jeg nesten har sagt ja til hva som helst. Og folk vet å utnytte det. Noen utnytter det med vilje mens andre vet ikke at det egentlig er en byrde for deg og fortsetter å spørre om nye tjenester fordi de tolker dine konstante ja som om du er snill og gavmild. Ofte bygger det på at mennesker er svært vanedannende av seg: de er vant med å få hjelpen fra deg og antar derfor at du hjelper dem ved neste gang. Derfor kan det hende at første gang du sier nei så blir de mildere sjokkerte eller undrende. Men det får de bare tåle. Du har tross alt holdt ut på deres premisser i åresvis. Om du så begynner vekselsvis å si ja og nei så blir det den nye vanen etterhvert. Og det skal ikke mange gangene til. Om det er tjenester du egentlig aldri har lyst til å utføre igjen så sier du bare nei hver gang du blir forespurt om akkurat den tjenesten helt til de ikke spør deg mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å handle på andres forventningerJeg er veldig glad for at dette aldri har vært noe stor problemstilling for meg.
![]() |
![]() |
#10 |
Nytt Medlem
![]() |
En fantastisk historie! Det er bra at du har funnet ut av dette og at du har gjort endringer til fordel for ditt beste. Jeg var selv en veldig ulykkelig person før jeg skilte mellom egne og andres forventninger og gjorde noe med det. Sist redigert av Liberal : 25-08-11 kl 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Sprekke for andres glede? | Sol-Angelica | Ketolysekuren | 58 | 25-04-11 17:52 |
Forventninger etter 1 uke? | leni | Lavkarbo generelt | 6 | 10-01-08 14:59 |