Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-11, 09:57   #1
thomis
Juniormedlem
 
thomis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 24
thomis er på en erverdig vei

3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

etter vel 3 uker i ketose har jeg hatt så og si ingen fremgang. gikk ned 2.5 kg første uken (i vann) deretter har både vekt og magemål stått helt stille.

Jeg spiser slavisk etter hva jeg skal. ligger på 80%fett og under 20g karbo hver eneste dag. får ikke i meg koffein og nesten ikke noe søtningsstoff (splenda). grønnsaker hver dag. Har tydelig utslag på stick (midt mellom 50 og 100) hver gang jeg måler og det har vært konstant. måler hver 1-2 dag.

har veid all mat, bruker mynetdiary.com hvor jeg legger maten inn og har stålkontroll på at jeg ligger korrekt men opplever altså stillestans i flere uker. utrolig demotiverende og jeg vurderer om dette er noe jeg klarer å fortsette med. Jeg må få resultater snart ellers fungerer dette ikke for meg.

har forsøkt å redusere anntal kalorier men fortsatt ligger i riktig fett/karbo prosent uten resultat.

flere som har opplevd samme situasjon som kan si noen motiverende ord mottas med takk!

__________________



Startet tirsdag 9. august 2011
thomis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren - deretter har jeg ikke tatt stilling til videre vei... Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:00   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Spiser du nok protein? Spiser du for lite eller alt for mye mat mengdemessig? Drikker du godt med vann? Trener du enormt mye? Hvordan har du spist før - altså fram til for tre uker siden? Har du drukket noe som helst alkohol? Hvor mye stresser du med at du ikke går ned raskt nok?

Uten at du legger inn litt detaljer om hvordan du spiser er det litt vanskelig og veilede, så gi oss et par dagsmenyer, høyde/vekt, alder osv så vil det sikkert komme kommentarer

Du har vel ikke hatt stillstans i mer enn to uker - det er ikke det samme som flere uker etter min mening Atskillig mer tålmodighet må nok også til. Spørs om forordet i ketolyse-boka burde nedjusteres når det gjelder de "fantastiske" resultatene alle kan oppnå... sånn er det ikke alltid. Det kan faktisk ta 2-8 uker før kroppen din kommer ordentlig i gang med fettforbrenning og får til å bruke ketoner som energi på en effektiv måte. (Dette selv om du har utslag på ketostix).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:36   #3
thomis
Juniormedlem
 
thomis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 24
thomis er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

takk for raskt svar. prøver å fylle ut info her for bedre respons:

178cm høy
98kg
Drikker vel 3lt vann /dag
Trener ikke mye, går tur 1-3ggr/uken

Før jeg begynnte på ketolysekuren var jeg vel litt "grete roede" i kostholdet menn med litt mer ekte produkter og mindre lightvarianter.

NADA alkolhol hele perioden.

Stresser ikke spesiellt med slanking men hadde vel en forventning om raskere effekt...

legger ut dagsrapporter om få strakser...

__________________



Startet tirsdag 9. august 2011
thomis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren - deretter har jeg ikke tatt stilling til videre vei... Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:54   #4
mebego
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ca Drammen
Innlegg: 3
mebego er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Hei!

Dette er interessant, da det er akkurat det samme jeg har sittet lett etter svar på. Startet 16 august her, og gikk ikke ned noe før mellom dag 3 og 4 ( minus 1 kg). Deretter har det blitt litt opp og litt ned ca annenhver dag i vekt, og jeg har nå ( dag 11) gått ned 2,3 kg ( var nede i 2,9) . Er 169 høy og veier nå 90,4 kg. Går liksom bare og venter på vekttap- når starter det?

Har kjøpt brød og noen ferdigmiddager i butikken i Drammen , og typisk dag ser ca slik ut :
Frokost: 1 rundstykke med div ost og meierismør( evnt røkelaks)
Lunsj: Samme som frokost
Middag : Ferdig måltid/ kjøttdeig( eller kylling) med sopp, fløte,ost,blomkål
Kvelds: egg og bacon
Hender spiser litt agurk, tomat, salat, avocado

Drukket litt vin 2 ganger ( leser at Torkil sier jeg kan drikke litt)

Går turer 2-3 ganger i uka.

Kjenner meg igjen thomis!!

__________________


mebego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:57   #5
mebego
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ca Drammen
Innlegg: 3
mebego er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Glemte si jeg spiste sunt og lettprodukt- aktig før kur.

__________________


mebego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 11:22   #6
thomis
Juniormedlem
 
thomis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 24
thomis er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Her er en rask oversikt over matinntaket mitt den siste tiden:

Dato Kalorier totalt Fett% Karbo% Protein%
26.08.11 2781 309g (90%) 14g (2%) 60g (8%)
25.08.11 1867 200g (82%) 15g (1%) 93g (17%)
24.08.11 3157 361g (81%) 18g (2%) 166g (17%)
23.08.11 2063 171g (75%) 11g (2%) 118g (23%)
22.08.11 2046 174g (77%) 4g (1%) 113 (22%)
21.08.11 2312 209g (82%) 20g (4%) 82 (14g)
20.08.11 3713 354 (86%) 13g (1%) 116g (13%)
19.08.11 3744 328g (79%) 15g (2%) 182g (19%)
18.08.11 3255 259g (72%) 16g 2%) 212g (26%)

som dere ser ligger jeg rundt 80% i fettinntak og under 20g karbo / dag. Mange sier at mengden kalorier ikke betyr noe og jeg har prøvd begge deler uten å kunne si noe konklusivt om hva som fungerer.

Legger også med noen skjermbilder med hvilke matvarer det er snakk om

Alle kommentarer mottas med takk !

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 18.08.11.JPG (81,7 KB, 22 visninger)
Filtype: jpg 19.08.11.JPG (81,2 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg 20.08.11.JPG (85,2 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg 21.08.11.JPG (85,3 KB, 1 visninger)
__________________



Startet tirsdag 9. august 2011
thomis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren - deretter har jeg ikke tatt stilling til videre vei... Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 11:43   #7
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Vil bare si til dere begge to at det er altfor tidlig å snakke om at det har stoppet opp. Man skal ha vektstillstand i minst fire uker før man snakker om stillstand.

Det høres også ut som om dere begge måler og veier dere hver eneste dag. Det er noe som bare medfører ekstra stress - og stress kan også få vekten til å stoppe opp. Finn dere en fast veiedag hver uke og prøv å la være å veie utenom den dagen

Dere er også begge to helt i starten av kuren. Ja, noen går raskt ned i vekt i begynnelsen, men det gjelder slett ikke alle. Det tar minst 4 uker for kroppen å omstille seg og få optimal fettforbrenning. Siden dere begge har levd "ala GR" og lavfett før dere begynte med dette, kan det også påvirke kroppen slik at det tar enda lengere tid å få optimal fettforbrenning.

En del ser ut til å tro at dette er en mirakelkur der en raser ned i vekt fra dag til dag, slik er det ikke, det normale er å ha 0.5-1 kg vektnedgang pr uke, og enkelte uker står gjerne vekten stille. Det mirakuløse med kuren, etter min mening, er at man kan spise seg god og mett på veldig god mat, at man føler seg bedre og bedre med kroppen sin, at helsen blir bedre, at man lærer utrolig mye om både generelt kosthold og om sin egen kropp -og at man samtidig med det - noen ganger sakte - men i alle fall over tid - samtidig går ned i vekt.

Anbefaler at dere tar dere tid, er litt tålmodige, prøver å lære mest mulig om kostholdet og dere selv gjennom prosessen, nyter å kunne spise dere mette på god og ren mat og kjenner på hvor bra det får dere til å føle. Vekten kommer etter når kroppen er klar for det og har gått igjennom den store omstillingen det er for den å gå fra å bruke kh til å bruke fett som energikilde

Masse lykke til

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 12:12   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av thomis, her.

Her er en rask oversikt over matinntaket mitt den siste tiden:

Dato Kalorier totalt Fett% Karbo% Protein%
26.08.11 2781 309g (90%) 14g (2%) 60g (8%)
25.08.11 1867 200g (82%) 15g (1%) 93g (17%)
24.08.11 3157 361g (81%) 18g (2%) 166g (17%) = 3985 kcal
23.08.11 2063 171g (75%) 11g (2%) 118g (23%)
22.08.11 2046 174g (77%) 4g (1%) 113 (22%)
21.08.11 2312 209g (82%) 20g (4%) 82 (14g)
20.08.11 3713 354 (86%) 13g (1%) 116g (13%)
19.08.11 3744 328g (79%) 15g (2%) 182g (19%)
18.08.11 3255 259g (72%) 16g 2%) 212g (26%)

som dere ser ligger jeg rundt 80% i fettinntak og under 20g karbo / dag. Mange sier at mengden kalorier ikke betyr noe og jeg har prøvd begge deler uten å kunne si noe konklusivt om hva som fungerer.

Legger også med noen skjermbilder med hvilke matvarer det er snakk om

Alle kommentarer mottas med takk !

Noe må være feil med tallene over. Se f.eks 24. aug, du oppgir at du har spist tilsammen 3157 kcal den dagen. Når jeg regner ut etter hva du oppgir at du har spist i gram av fett, protein og karbo får jeg et mye høyere tall, nesten 4000 kcal den dagen.

Et eller annen sted er det en feil tror jeg.
Men, hvis tallene stemmer spiser du ganske mye mat.
At man ikke nødvendigvis behøver å telle kalorier på lavkarbo betyr ikke at man kan spise så mye man vil. Man må lytte til sult og mettet og skille mellom hva som virkelig er sult og hva som er "hatr lyst på god mat", hvis du skjønner?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 12:15   #9
mebego
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ca Drammen
Innlegg: 3
mebego er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Takk for svar Bente :-)

Da gir jeg det 3 uker til så jeg kommer over 4 ukers kneika:-) Javisst er maten god, men jeg strever endel med at er uvel pga alt fettet. Sikkert en psykisk betinging etter alle årene der dette har vært fy fy. Har gått ned 30 kg på halvannet år med spise lite, sunt og ofte, men stått stille 2 år nå så må prøve noe nytt .

mebego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 12:23   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av mebego, her.


jeg har nå ( dag 11) gått ned 2,3 kg

Går liksom bare og venter på vekttap- når starter det?

2,3 kilo på 11 dager jo vekttap :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 12:45   #11
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av mebego, her.

Takk for svar Bente :-)

Da gir jeg det 3 uker til så jeg kommer over 4 ukers kneika:-) Javisst er maten god, men jeg strever endel med at er uvel pga alt fettet. Sikkert en psykisk betinging etter alle årene der dette har vært fy fy. Har gått ned 30 kg på halvannet år med spise lite, sunt og ofte, men stått stille 2 år nå så må prøve noe nytt .

Vi har alle vært igjennem den psykiske kneika med å se på fett på en ny måte. Det hjelper på den psykiske biten å lese om det, les så mange bøker du orker om lavkarbo og søk opp informasjon både på forumet og masse flotte blogger på nettet. For den fysiske biten med å føle seg uvel, kan det hjelpe å trappe opp fettinntaket litt gradvis. Ganske snart vil du venne deg til det og føle deg myyyyye bedre
Stå på du!!!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 12:52   #12
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Kalorimessig bør du ligge på ca 2050 kcal pr døgn (21 pr kg kroppsvekt) for å gå ned i vekt, og du må huske å redusere inntaket etter hvert som vekta går nedover.
Lavkarbo betyr ikke høykalori! Spis når du er sulten, spis til du er passe mett.

__________________


kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 12:57   #13
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

Kalorimessig bør du ligge på ca 2050 kcal pr døgn (21 pr kg kroppsvekt) for å gå ned i vekt, og du må huske å redusere inntaket etter hvert som vekta går nedover.
Lavkarbo betyr ikke høykalori! Spis når du er sulten, spis til du er passe mett.

Tillater meg å signere på dette. Jeg tror det er helt avgjørende for ganske mange av oss. Selv måtte jeg få orden på kaloriinntaket kombinert med omleggingen i tillegg til å lære meg kroppens signaler for det å være sulten og når jeg var mett. En spennende og ny erfaring!

Ikke gi deg. Du kommer i mål!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 13:04   #14
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

Kalorimessig bør du ligge på ca 2050 kcal pr døgn (21 pr kg kroppsvekt) for å gå ned i vekt, og du må huske å redusere inntaket etter hvert som vekta går nedover.
Lavkarbo betyr ikke høykalori! Spis når du er sulten, spis til du er passe mett.

Dette rådet er jeg ikke enig i. Torkil sier at man i begynnelsen av kuren IKKE skal telle kalorier, man skal la kroppen regulere dette selv ved å spise når man er sulten og spise seg passe mett! Det han sier er at om man har stått stille veldig lenge, kan man prøve å begrense kaloriinntaket til det du her nevner. En ukes stillstand kan aldri regnes som lenge! Derfor synes jeg ikke dette er riktig råd til nybegynnere.

Jeg er imidlertid helt enig med deg i at man må prøve å spise passe mengder, hvis man overspiser går man ikke ned i vekt. -Men noe av læringen gjennom dette er nettopp å lære seg å skille mellom det at kroppen er sulten og det å "ha lyst på" noe.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 13:37   #15
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Syns dere har litt for høye forventninger om jeg kan kalle det det. Hos ytterst få så 'raser' man ned i vekt i starten, mens som regel hos de fleste så foregår dette over tid. Som flere sier her så må dere kanskje passe litt for mat mengden/kalorier da man ikke kan spise bunnløst på dette kostholdet som regel. Dere har jo ikke prøvd så lenge enda. Dere må ikke være så utålmodige. Der kjenner jeg meg ganske godt igjen. Når jeg startet så ble jeg helt fra meg hvis ikke vekten viste ned 2 kg.
Man må bare sette seg ned og smøre seg med tålmodighet. Og hvis noe skal prøves så må det gjøres over tid. Som for eks for lite eller for mye proteiner/kalorier osv. Det er så altfor lett når vi er midt opp i det at vi tenker at vi har holdt på i evigheter mens vi egentlig har holdt på bare i ei uke eller to.

Når jeg startet gikk jeg ned 2,5 kg først. Jeg var fra meg av glede og såg for meg at det skulle skje hver uke. Men saken er jo den at alt som viser ned er kjempeflott. Etterhvert ble det både stillstand og ned kun et halvt kg. Men nå så er det tilsammen blitt nesten 20 kg. Så for all del stå på, prøv dere litt frem med tanke på for mye eller for lite mat. Så skal dere se at det løsner snart. Men ikke forvent i pose og sekk.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 14:18   #16
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Dette rådet er jeg ikke enig i. Torkil sier at man i begynnelsen av kuren IKKE skal telle kalorier, man skal la kroppen regulere dette selv ved å spise når man er sulten og spise seg passe mett! Det han sier er at om man har stått stille veldig lenge, kan man prøve å begrense kaloriinntaket til det du her nevner. En ukes stillstand kan aldri regnes som lenge! Derfor synes jeg ikke dette er riktig råd til nybegynnere.

Jeg er imidlertid helt enig med deg i at man må prøve å spise passe mengder, hvis man overspiser går man ikke ned i vekt. -Men noe av læringen gjennom dette er nettopp å lære seg å skille mellom det at kroppen er sulten og det å "ha lyst på" noe.

I kursmaterialet jeg bruker som autorisert ketolysekursholder har Torkil skrevet om dette, men det er mulig det ikke står spesifisert i boka.

__________________


kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 14:56   #17
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

I kursmaterialet jeg bruker som autorisert ketolysekursholder har Torkil skrevet om dette, men det er mulig det ikke står spesifisert i boka.

For å sjekke om om jeg hadde missforstått noe, gikk jeg nå inn både i boka, og også inn på ketolyse.no og sjekket de svarene Torkil gir personlig. Alle steder sien han: NORMALT skal man IKKE telle kalorier på ketolysekuren. Dersom man har stått stille i mange uker, kan man imidlertid prøve å redusere kaloriinntaket. Tallet med 21kalorier pr kg vekt står kun på nettsidene, ikke i boka.
Synes det er litt rart om han gir andre råd til kursledere enn i boka og på sitt eget nettsted, det er jo de informasjonsskildene de fleste av oss må forholde oss til.....


Sist redigert av bente1 : 27-08-11 kl 15:03.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:20   #18
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Poenget med å presisere 21 kcal pr kg kroppsvekt var å vise at matinntaket de foregående dagene (kun fire dager rundt 2000 kcal, resten over 3000 kcal) er grunnen til at h*n nok ikke kan regne med å gå ned i vekt. (Se tabellen h*n har lagt inn).

__________________


kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:26   #19
Divegirl
Juniormedlem
 
Divegirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 51
Innlegg: 11
Divegirl er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Ligner litt på min framgang.....som jeg var veldig glad for:-)
For å sammenligne oss du - jeg:
178 cm - 173
98 kg - 94,8
20 kg - 14,9 kg ønsket vekttap.

Hvis du ser på framgangen min, gikk jeg ned 3 kg de to første ukene, deretter var det tre veiinger med bittelitt opp og ned, så slapp 400 g, deretter 1 kg og deretter 200 g. Men det kryper sakte men sikkert ned!

04.07: 94,8 (all time high)
15.07: 91,8 (innførte veiedag på fredager)
22.07: 91,1
30.07: 91,6 (ferie og litt mindre kontroll)
05.08: 91,2
12.08: 89,8
19.08: 88,8
26.08: 88,6

Jeg har bestemt meg for å være tålmodig, så lenge jeg har økt energi og føler meg vel. Jeg er langt fra så nøye som du, jeg måler ikke, men er veldig nøye med at kroppen får det den trenger. Har etterhvert lært meg å kjenne forskjellen på behovet for mat, vann og fett.

Hvis jeg får to målinger til på 88,5-ish, må jeg regulere litt. Kanskje du skal holde ut en uke eller to til før du konkluderer?

Jeg har brukt 9 år på de 15 kg jeg nå ønsker å få vekk. Da aksepterer jeg at det tar litt tid før de forsvinner

__________________


Divegirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:45   #20
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

Poenget med å presisere 21 kcal pr kg kroppsvekt var å vise at matinntaket de foregående dagene (kun fire dager rundt 2000 kcal, resten over 3000 kcal) er grunnen til at h*n nok ikke kan regne med å gå ned i vekt. (Se tabellen h*n har lagt inn).

Jeg er helt enig med deg i at 3-4000 kalorier høres høyt ut hvis en ikke trener veldig mye

For meg har imidlertid den prosessen med å forstå kroppens signaler vært helt essensielt for å lykkes med dette. Pga kh abstinenser, sult, sug, og innarbeidede ideer om å spise hver 3. time, hadde jeg også en tendens til å overspise i begynnelsen av kuren. Etter hvert som blodsukkeret stabiliserte seg, fettforbrenningen kom skikkelig i gang og jeg leste og lærte mer om prosessene i kroppen, så ble jeg også flinkere til å lytte til den. Og det har vært en fantstisk befrielse å komme til ett punkt der sulten ikke lenger sitter i hodet, men faktisk sitter i magen og kroppen der den skal være. For meg er dette noe av den viktigste lærdommen jeg har gått igjennom, og som gjør at jeg er overbevist både om at jeg vil nå målene mine og om at jeg kan leve LCHF resten av livet og greie å holde vekten stabil

Divegirl: Fantastisk flott nedgang - ja, du har stå rett, de kiloene vi har for mye har definitivt ikke kommet på i løpet av dager, så derfor må vi regne med at det tar litt tid å få dem av også!


Sist redigert av bente1 : 27-08-11 kl 18:23.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:13   #21
Laila74
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 5
Laila74 er på en erverdig vei

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Jeg har vært under 15 karb siden 1.juni. Det har ikke vært den store vektnedgangen på meg heller(5-6kg). Ikke føler jeg at energien har økt heller, men jeg har alikevel et aktivt liv. Har bestemt meg for å få dette til, uansett hvor lang tid jeg trenger. Har symtomer på stoffskifteproblemer, selv om alle verdiene er innefor normalen. Derfor er jeg lykkelig for hvert gram jeg går ned ;-) og har ikke tenkt å gå opp i vekt igjen. Vi er alle forskjellig, så det får ta den tiden det tar. Men jeg er fanatisk og synes det egentlig er ganske enkelt. Særlig når jeg merker at hevelser i ansikt og hender kommer sjeldenere enn før! Stå på, ikke gi deg, det er helsegevintst her uansett!!! Og jeg tror kroppen etterhvert vil slippe taket på kiloene:0)

Laila74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Atkins/ Egenkomponery Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:26   #22
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Hold ut, ikke gi opp! Hva er tre uker? Hvor lang tid har du brukt på å komme dit du er i dag? Tenkte du at kroppen skulle gi slipp på alt i løpet av så kort tid? Ikke sikkert det nei

Jeg sier som Laila74 og andre, at dette er det kostholdet jeg vil fortsette med, av flere grunner. Det gjør kroppen min og sjela mi godt. Jeg plages ikke med forstoppelse, ødem osv lengre. Jeg føler meg vel. Er aldri sulten (og jeg har da vært det noen år). Jeg tror på filosofien bak, med tanke på hva slags mat vi er skapt til å spise. Og lignende.

Dog har jeg holdt på i over ett år, og har gått ned 5 kg. Ja, bare 5 kilo. Og i dette året har jeg hatt en fordeling på maten som gir 5% kh, 20% proteiner og 75 % fett. Altså helt etter "oppskrifta". Maks 15 g kh/dag, og ofte mellom 5-10 g/dag. Og jeg har noen kilo å gå på.... Og likevel....

Noen går ikke ned på LK, mens andre raser ned. Jeg våger å påstå at det siste gjelder de færreste og kanskje de som har mest å ta av. Jeg burde tatt av 12-13 kilo til, og gir ikke opp! Men jeg velger å snu perspektivet og si at i løpet av det siste året så har jeg faktisk gått ned - og ikke OPP.

jeg og er av den oppfatning at en ikke må stresse med vekta, med hvordan gjøre det. Det stopper all prosessen, samme hva den er. Tenk heller på at du/dere spiser god mat og slipper å være sulten. Nyt hverdagen, ut å gå en tur. Kjenn på at du lever og har det bra!

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:55   #23
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av thomis, her.

etter vel 3 uker i ketose har jeg hatt så og si ingen fremgang. gikk ned 2.5 kg første uken (i vann) deretter har både vekt og magemål stått helt stille.

Jeg spiser slavisk etter hva jeg skal. ligger på 80%fett og under 20g karbo hver eneste dag. får ikke i meg koffein og nesten ikke noe søtningsstoff (splenda). grønnsaker hver dag. Har tydelig utslag på stick (midt mellom 50 og 100) hver gang jeg måler og det har vært konstant. måler hver 1-2 dag.

har veid all mat, bruker mynetdiary.com hvor jeg legger maten inn og har stålkontroll på at jeg ligger korrekt men opplever altså stillestans i flere uker. utrolig demotiverende og jeg vurderer om dette er noe jeg klarer å fortsette med. Jeg må få resultater snart ellers fungerer dette ikke for meg.

har forsøkt å redusere anntal kalorier men fortsatt ligger i riktig fett/karbo prosent uten resultat.

flere som har opplevd samme situasjon som kan si noen motiverende ord mottas med takk!

Etter tre uker er det altfor tidlig å forvente store vektnedganger. Du må vente et par måneder minst. En halv kilo i uken er normalen.

Det skal mye mat til når den ikke metter, og vi har vært vant til å fylle magesekken med masse mat fordi vi ikke ble mette og tilfredse av den gammeldagse karbomaten. Derfor har man i begynnelsen alltid behov for mye mat. Dette justerer seg selv ettehvert som man blir vant til kostholdet. Du skal IKKE bry deg om kalorier nå.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingen fremgang what so ever ... ninasov Ketolysekuren 37 16-09-10 09:59
Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ... Minusnoenkg Ketolysekuren 8 22-08-10 15:23
I ketose i 3 uker, men ingen nedgang Always Ketolysekuren 3 01-02-10 12:26
Har plutselig ingen motivasjon Skrulla86 Ketolysekuren 12 29-01-10 07:05
3 uker og ingen resultater YazzY Lavkarbo generelt 59 04-10-09 18:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no