Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Rødt kjøtt? Trenger utfyllende svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-09-11, 16:33   #1
HenrikBooe
Medlem

HenrikBooe sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
HenrikBooe er på en erverdig vei

Rødt kjøtt? Trenger utfyllende svar

Hei!

Jeg får stadig vekk høre fra min eldre bror at rødt kjøtt er ikke bra. Men jeg nekter og sier det er bra og spise.

Problemet er at jeg ikke har noen spesielle agrument for at rødt kjøtt er ikke farlig og spise.

Hva er det som er så farlig med rødt kjøtt, som alle skal ha det til?
Jeg vil gjerne argumentere neste gang det kommer

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:41   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Rødt kjøtt? TRENGER UTFYLLENDE SVAR

Pål Jåbekk har hatt et blogginnlegg om rødt kjøtt her

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:42   #3
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Her er også litt du kan lese

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:44   #4
Bulldog
Gjest

Be heller din bror om å forklare hvorfor han mener at rødt kjøtt er ugunstig.

Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:45   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Synes også dette blogginnlegget var ganske bra

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:57   #6
HenrikBooe
Medlem

HenrikBooe sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
HenrikBooe er på en erverdig vei

Takker for raske svar folkens

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 18:19   #7
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

1. Du kan jo spørre broren din om det ikke er dumt at vi har spist mat som er skadelig for oss i millioner av år?

2. Du kan spørre om det kanskje var litt dumt av indianere å spise bison istedet for frukt, grønt og korn? Og om ha vet hvorfor de gjorde det?

3. Du kan spørre om det ikke er rart at de som lever i Amazonas, som er verden mest planterike område og hvor frukten faller i hodet deg hvor du enn går - om ikke det er rart at de foretrekker å jakte fremfor å spise frukt og grønnsaker? Og om det ikke er rart at de har overlevd så mange hundretusenvis av år uten å stryke med av hjerteinfarkt?

4. Hvis han sier at de beveger seg mer enn oss moderne mennesker (noe han garantert gjør), så kan du spørre hva damene i ulike stammer og indianerkvinner og eskimokvinner gjør når menn er ute og jakter? (fasit: de passer hjemmet, lager mat, føder og passer barn)
Så rart at DE har overlevd...

5. Du kan jo fortelle han at det er kjempefint at vi nå endelig har skjønt (en gang på 80-tallet) at rødt kjøtt og fett er farlig for oss, og at det er fint at vi nå bare har blitt friskere og slankere siden den gang...

Sist redigert av Veggpryd : 08-09-11 kl 18:41. Årsak: La til punkt 5.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 16:41   #8
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Som flere her nevner, rødt kjøtt er noe mennesket har spist i millioner av år, lenge før vi engang tenkte tanken på å dyrke korn og holde husdyr.

Be broren din forklare hvorfor rødt kjøtt er farlig, hva som skjer i kroppen når vi spiser rødt kjøtt og hvordan dette fører til noe negativt.
Skriv gjerne svaret han inn i denne tråden, så kan jeg gi noen kommentarer på det han sier.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:20   #9
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Nå er det vel ferdigdiskutert, men kom over denne korte artikkelen i dag (på svensk). Om den ikke er utfyllende, så er den grei å ta med i sammenhengen.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:33   #10
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Nå er det vel ferdigdiskutert, men kom over denne korte artikkelen i dag (på svensk). Om den ikke er utfyllende, så er den grei å ta med i sammenhengen.

Så bra! Den har jeg ikke sett før. Likte avslutningen på artikkelen;

Sitat:

Nu går vi vidare och ska utreda om vi får samma resultat när vi tittar direkt på olika traditionella samiska livsmedel, till exempel om det finns skyddande effekter av fet fisk och bär i den Västerbottniska befolkningen.

Det tar litt tid før de skjønner sammenhengen...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:38   #11
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Rødt kjøtt? Trenger utfyllende svar.

Har ikke lest alle her men et problem med hvit kjøtt i dag er at det inneholder mer omega 6 enn det gjorde tidligere..

Så etter at jeg har satt meg inn i omega 3/omega 6 så har jeg enda et godt argument med at det er ikke farlig å spise rødt kjøtt

Emneord
farlig, kjøtt, rødt

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aftenposte 29/3-11: Kostrådene. Hva er det med rødt kjøtt? arnakristin Nyheter / media 2 31-03-11 16:21
Rødt kjøtt - godt, men farlig? Fru Gladimat Nyheter / media 6 01-04-09 11:11
Rødt kjøtt Labomba Lavkarbo generelt 3 27-01-09 16:40
Prossesert rødt kjøtt ...? Sense Ketolysekuren 4 18-06-08 13:07
Rødt eller hvitt kjøtt? mofe Spørsmål og svar 5 13-09-05 19:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.