Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Krypende tilbake..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-11, 13:36   #1
nednedned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: London
Alder: 33
Innlegg: 46
nednedned er på en erverdig vei

Krypende tilbake..

Off.. Starta på lavkarbo i sommer, gjekk ned 7 kilo på 5-6 veker og var kjempefornøgd! Skjønte fort at dette er noko eg trives med og kan leve med lenge. MEN, har nylig flytta til London (der eg studerer) og alt har gått fullstendig skeis. Har ikkje spist annet enn karbohydrat dei siste 2 vekene, og er redd eg har gått opp igjen alt eg har gått ned.

I dag starter eg påan igjen, og lurer på om noken kan inspirere meg litt? Noken som har gått gjennom det samme, altså å måtte starte på nytt? Noken tips? Erfaringer? Blir takknemlig for alt eg får!

Lisa

__________________


nednedned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 15:36   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Krypende tilbake..

Har ikke noen spesielle tips, vil bare ønske deg lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 15:45   #3
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Krypende tilbake..

Du er råheldig som bor i London (matmessig ihvertfall, det er ikke på lista over plasser jeg har lyst til å bo. Men det er en annen diskusjon )! Hver gang jeg er i Storbritannia (noen ganger i året) tenker jeg at det hadde vært så mye lettere å leve lavkarbo hvis jeg hadde bodd der. Bare gå en tur på nærmeste Marks & Spencers så får du masse å velge i! Og så serviceminded som de fleste er så har jeg aldri hatt noe problem med å få salat i stedet for chips på restauranter. Lykke til, dette går nok kjempebra! Tips: hvis det eneste stedet i Storbritannia du kjenner til er London så går du glipp av det beste! Ta toget til andre byer om du har tid, jeg anbefaler f.eks. Norwich og Brighton. Det går tog til Brighton hele tiden, og det tar bare en halvtime! Norwich blir lengre, men absolutt verdt det!

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 16:03   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Krypende tilbake..

Tenk så heldig du har vært som har fått denne erfaringen! Nå vet du jo kanskje også "hva som skjedde" - og da er det lettere og unngå det neste gang (Jeg er tilhenger av at KAN man se det positive i en ting - bør man også velge og gjøre det )

Istemmer at du er heldig som bor i London - har vært der bare en gang - men alle butikker/kiosker osv har jo så mye god lavkarbo-fastfood at dette bør ikke bli noe problem!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 16:23   #5
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Krypende tilbake..

Mitt tips er bare, som Nerthus sier, å se på den siste tiden som en god erfaring! Jeg vet hvor surt det føles - har vært der selv - men det er faktisk en veldig bra erfaring å ha gjort. Til neste gang du er sliten/matlei/skal reise bort/i selskap eller hva det nå er som gir deg nesten-lyst til å la ting skli litt ut, så har du faktisk prøvd det og vet hvor fort "bare litt" blir til å snu helt om på kostholdet.

Lykke til!

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:07   #6
nednedned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: London
Alder: 33
Innlegg: 46
nednedned er på en erverdig vei

Sv: Krypende tilbake..

Tusen takk alle sammen!
Og dere har fullstendig rett i at eg kan legge dette til lista over erfaringer.

__________________


nednedned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:06   #7
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Krypende tilbake..

Lykke til!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tilbake! Trin Ketolysekuren 2 24-05-10 17:33
Hei - jeg er tilbake paprika Mer enn 30 kg overvekt 2 03-09-09 08:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no