Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ketose og melkesyre?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-05, 20:17   #1
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel
Question

Ketose og melkesyre?

Hei!
Jeg er helt ny i forumet, men har et spørsmål jeg veldig gjerne vil ha noen tilbakemeldinger på.. Det har seg nemli slik at jeg under introduksjonsfase og generelt når jeg er i ketose - får så utrolig fort melkesyre i bena!! Har noen andre opplevd dette? Er i generelt ok form, men får melkesyre bare jeg går opp en lang trapp eller går en middels tur..

Er dette vanlig? Har noen andre opplevd det samme ??

Hilsen Tingeling, litt usikker

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 09:13   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Har ikke opplevd melkesyre, men at jeg kan ha mindre energi, spesielt helt i starten av introen.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 19:19   #3
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Ja

Jeg har også den erfaringen. Blytunge ben, men det går over etter noen dager. Det er som om overgangen til ketose av og til er vanskelig å takle for kroppen, særlig når du trener litt hardt i de dagene. Jeg har generelt blitt flinkere til å drikke proteinshake før trening, men merker at jeg er mer svimmel under trening i ketose enn ellers. For min del går det på å heller trene lenger enn å trene hardt.THE

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 22:01   #4
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel
Thumbs up

Det var godt å høre - at det ikke er bare meg ...
Syns det var litt rart.. men kroppen oppfører seg gjerne litt rart i ketosen gitt..
Jeg blir så TØRST

jaja.
takk for respons

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 04:05   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hm.. dette har jeg tenkt litt på..

For mange får trøbbel med leggkramper under ketose - fordi de har magnesiummangel.

Kan dette være noe av det samme..?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 11:36   #6
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

Opprinnelig lagt inn av mofe

For mange får trøbbel med leggkramper under ketose - fordi de har magnesiummangel.

Kan dette være noe av det samme..?

Åh.. ja jeg vet ikke, men det kan jo være tilfelle... Har vaffal ofte leggkramper når jeg legger meg om kvelden..

Tar en multivitaminpille fra apoteket, 200 mg C-vitamin, krom og udo's choice hver dag..
Kanskje jeg skal starte med magnesium-tilskudd ???

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 12:10   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tingeling

Åh.. ja jeg vet ikke, men det kan jo være tilfelle... Har vaffal ofte leggkramper når jeg legger meg om kvelden..

Tar en multivitaminpille fra apoteket, 200 mg C-vitamin, krom og udo's choice hver dag..
Kanskje jeg skal starte med magnesium-tilskudd ???

Kan godt hende du har magnesiummangel om du har legg-kramper, ja. Magnesium bør taes sammen med kalsium, de to hjelper på hverdandre for å virke

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 14:02   #8
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

TUSEN TAKK for godt tips!! Trodde multivitaminen jeg ble anbefalt på apoteket var bra, men oppdaget akkurat nå at den inneholder verden kalsium eller magnesium - men den inneholder JERN som det sto på atkins-sidene at man ikke burde ta tilskudd av.
Hvorfor ikke det enkli ?
Er det noen som vet om en bra multivitaminpille når man følger Atkins? Tar C-vitamin og udo's choise ved siden av .... Dette er jo viktig !

Takk for alle tips!!!! TJOHO!

*inspirert*

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 19:57   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Heia Tingeling !

Solaray Spektro Multivitamin er kjempegod syns jeg......
Hvis du spiser "riktig" Atkins, spiser du så mye grønnsaker og får i deg nok jern via maten - og da behøver du ikke tilskudd. Jeg er normalt "blodfattig" - og har fått medisiner for det nesten halve livet. Etter at jeg begynte på Atkins har jeg blodprosent på over gjennomsnitt !

Atkins anbefaler tilskudd av vitaminer og mineraler fordi dietten er sterkt vanndrivende og en del vikige mineraler blir skyllet ut ....

Han anbefaler:

Multivitamin
Kalcium m/magnesium og D-vit (evt. ekstra magnesium om du er plaget med leggsmerter)
Kalium (sjekke med legen om du trenger tilskudd)
Omega 3-6-9 (fettsyrer er viktig)
Magnesium

På grunn av andre ting tar jeg litt ekstra vitaminer/mineraler, - da jeg spurte legen hva som var de viktigste (kan ikke ta meg meg flere kilo kosttilskudd på ferie), sa hun Multivitamin og Omega 3-6-9 .......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
er jeg i ketose tro ? hannahgamlem Induksjonen 5 05-11-05 17:46
Grad av ketose apple Lavkarbo generelt 6 28-08-04 19:16
Ketose maiada Generell diskusjon 2 24-06-04 23:51
Nytten av ketose + Atkins vs Lindberg - igjen.... Zoë Lavkarbo generelt 3 21-06-04 09:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no