Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lille Månes høstkonferanse i Oslo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-10-11, 09:18   #1
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Lille Månes høstkonferanse i Oslo

Hei folkens - vi hadde stinn brakke i Bergen i slutten av oktober, det var kjempegøy. "3 leger om lavkarbo" var et konsept som slo an, med Espen Rostrup, Andreas Eenfeldt og Thomas Gesiner.

To kliniske ernæringsfysiologer ble så rasende at de forlot salen etter første foredrag!

26. og 27. november så har vi vårt to-dagers seminar i Oslo, på Høyres hus. Programmet er nesten klart. Kenn Hallstensen vil fortelle om lavkarbo og trening, Dag Viljen Poleszynski om ernæring og hormoner, Gunnar Lindgren om margarin. Bloggerne Lena Beatrice og Ronnie Mathiesen, Sten Sture Skaldeman skal kåsere om nordiske matskatter ...

Tidligere overlege ved Lipidklinikken Tor Ole Kjellevand om kolesterol, og Gunn Karin Sakariassen om barnemat.

Fjorårets seminar var en stor suksess.

Det er fremdeles en LITEN åpen post igjen som skal fylles! Er det noen som har noen tips eller forslag? (Takk til brukere på lavkarbo.no som tipset om Gunnar Lindgrens margarin-foredrag.)

Det blir i år som i fjor, mulighet for fellesmiddag på lørdag kveld. (Helt frivillig selvsagt, vi bare organiserer det.)

Ta gjerne kontakt! Beste hilsen Jan

Gammel 15-10-11, 10:00   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lille Månes høstkonferanse i Oslo

Finn noen som har spist seg friske... eller ha et innlegg om lavkarbo og helse. Jeg har spist meg symptomfri fra chrons, min far har spist seg så godt som medisinfri fra diabetes2 og høyt blodtrykk, mange her inne har spist seg friske fra mageproblemer, pcos, muskel- og leddsmerter osv osv.

Det er viktig at det kommer fram at lavkarbo ikke er en slankekur, men en helsekur, vektnedgang kommer ofte som en bonus

Det er på tide og få vekk inntrykket "alle" som ikke kjenner lavkarbo har om at dette kun handler om slanking og kortvarig kur, men at man faktisk kan redusere statens utgifter når det gjelder helse og uføretrygd.
Slike argumenter pleier ofte og hjelpe på med og anerkjenne lavkarbo som et kosthold for mange

Målet er jo ikke at hele verden skal spise lavkarbo, selv om de fleste av oss mener alle har godt av et lavkarbokosthold av en eller annen variant. Målet etter min mening må være og få forståelse for at mange blir friske og slanke av lavkarbo, etter at de har forsøkt statens anbefalinger i mange år og bare spist seg mer syke... Det burde vært med en disclaimer på statens anbefalinger: Gjelder kun noenlunde normalvektige, friske mennesker. Mennesker med disse sykdommene (lang liste feks dia2) vil ha større effekt av et karbohydratredusert kosthold...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 10:46   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Samtykker med Nerthus. Vi er f.eks mange som ikke tåler mel på en eller annen ikke-cøliakisk måte. Å leve på et kosthold som hver dag pirker immunsystemet i siden gjør ingen kropp noe godt over tid. Premanente betennelsestilstander bidrar ikke bare til overvekt, men til mange kroniske sykdommer. Mat er medisin og for en del av oss er et kosthold under lavkarboparaplyen medisin.

Gammel 15-10-11, 10:54   #4
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Kunne også vært kjekt og høre fra noen med spisforstyrrelser, som har blitt friske med lavkarbo! De finnes

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 13:56   #5
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Takk for tilbakemeldinger - jeg skal ta det med når vi ser på finpussingen. Det skal alltid være en miks av faginnlegg fra fagpersoner og personlige bidrag.

Svar

Emneord
seminarer og aktiviteter

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo-restaurant i Oslo! Lille Kalori Fridolina Lavkarbo generelt 34 15-05-10 14:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.