Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Skal reise vekk, hva kan jeg lage til middag?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-10-11, 20:31   #1
Oystein85
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Oystein85 er på en erverdig vei

Skal reise vekk, hva kan jeg lage til middag?

jeg trenger litt hjelp, jeg skal på jobbreise i hele neste uke og lurer på om dere har noen tips til middag. kommer til å bo på hotell og der har jeg bare et kjøleskap. er ikke særlig kresen når det gjelder mat..

Oystein85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:18   #2
ToreH
Gjest

Sv: skal reise vekk, hva kan jeg lage til middag?

Øystein. Jeg reiser også mye ifm jobb. Bor på hotell, så da spiser jeg mye på restaurant. Det er tilnærmet umulig har jeg funnet ut å lage din egen mat på hotellrommet......

men: Flere og flere restauranter lager det du sier de skal lage, så for meg blir det veldig mye biff, grillet eller stekt fisk, sjømat i ren form. Typisk middag er entrecote, smørsaus, broccoli, grillet tomat og 1 liten potet. Ber alltid om å få erstattet poteter med ekstra mye grønnsaker.
Fisk er enklere, den er grillet med rømme agurk og noe anet dill.

kan bla anbefale TGI i Oslo, Jaipur ved Stortinget eksvis hvis du skal i Oslo sentrum.

det som forenkler kan også være å velge hotell som har eget kjøkken.

Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:24   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Har samme erfaring som hypah, det pleier sjeldent og være noe problem på reise Problemet er ofte at det er så mye ANNET karborik mat og velge i også

Hoteller har ofte frokostbuffet med masse god varm og kaldmat. Når det gjelder lunsj og middag ute, er det greit og velge en restaurant som har måltider med grønnsaker til på menyen som ofte står ute, da vet du at du kan velge grønnsaker til nær sagt HVA som helst på menyen

I kjøleskapet kan du ha babybels, spekeskinke, spekepølse, majones, osteskiver, nøtter mm. Evt kan du ta med deg proteinpulver og en shaker. Er du ferdig med induksjonen er det jo ingen grenser for hvor mye god mat du kan spise

Spiser du godt nok til frokost, lunsj og middag trenger du vanligvis ikke mellommåltider heller

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:38   #4
LaLa77
Medlem

LaLa77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 48
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg reiser også mye i jobb, 3-4 dager i uken, og har heller ikke opplevd at det er noe vanskelig å tilpasse maten.
Frokost og lunsj er jo kjempe greit hvis man skal være på hotellt. ellers er det alltid mulig å oppdrive stekt kylling eller en omelett på en hvilken som helst cafe. Ikke alltid strålende kvalitet, men man blir mett.
Middag er vanligvis enkelt, de fleste steder tilpasser hvis man spør. Bare ikke vær redd for å være " kresen og kravstor", det meste ordner seg hvis man sier fra hvordan man vil ha maten

Det eneste jeg seg at er en utfordring noen ganger er at det kan bli litt lite fett, og litt mye protein. Jeg løser det med å kjøpe en fet ost som jeg spiser biter av når det passer seg sånn

Det kommer an på hvordan du tenker før du drar, har du bestemt deg for at mat ikke blir et problem, så går det vanligvis greit også

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 14:41   #5
ToreH
Gjest

Det som også går an for en dag eller to er å kjøpe litt laksefilet. Deler du denne opp i flere tynne skiver kan du legge denne i en lake av lime et par tre timer. Dette "koker" laksen. Strø og krydre litt og noe ruccola salat så har du en veldig enkel middag som kan likne på carpacchio.

Smakte dette første gang nå i helgen og det var svært godt. Er vel ikke mye smørfett på den, men du kan spise noe fet ost (brie?) i tillegg. Laks og lime er enkelt å oppbevare i minibaren. Dessverre så er det nå flere hotell som ikke lengre har minibar, så da må man gjerne handle på den lokale sjappen.

Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 15:11   #6
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Snøfrisk, rucola, pinjekjerner og røkelaks er en god "kald" middag.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fettet skal vekk! LinnaJenta Åpne dagbøker 1 30-06-10 14:08
ny, lang reise, hva skal jeg spise??? Siljevanilje Lavkarbo generelt 17 21-11-06 21:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.