Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny på detta

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-11-11, 19:16   #1
lillahumle
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2011
lillahumle er på en erverdig vei

Ny på detta

kan man spise "for mye" fett??
begynte på kuren for 3 uker siden og gikk ned 3 kg..fortsetter nå med mindre karbo en jeg startet med 30 g ca..nå ned i 15 ca..håper vekta fortsetter å gå nedover..kjenner jeg har fått mer energi og føler meg bedre..men ennå 7 kg som skal vekk..snakket med ei jeg kjenner og fikk beskjeden at jeg spiser for lite fett!! og jeg som syntes jeg var så flink..så da begynner man litt på frisk og med MYE mer fett og håper på resultatet..ikke hver dag jeg har hatt positivt utslag på ketolyse stixene men vekta har jo gått ned så dette er jo positivt??

lillahumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 19:33   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ny på detta

Opprinnelig lagt inn av lillahumle, her.

kan man spise "for mye" fett??
begynte på kuren for 3 uker siden og gikk ned 3 kg..fortsetter nå med mindre karbo en jeg startet med 30 g ca..nå ned i 15 ca..håper vekta fortsetter å gå nedover..kjenner jeg har fått mer energi og føler meg bedre..men ennå 7 kg som skal vekk..snakket med ei jeg kjenner og fikk beskjeden at jeg spiser for lite fett!! og jeg som syntes jeg var så flink..så da begynner man litt på frisk og med MYE mer fett og håper på resultatet..ikke hver dag jeg har hatt positivt utslag på ketolyse stixene men vekta har jo gått ned så dette er jo positivt??

Blir lettere og gi råd, om du kan legge ut hva du spiser i løpet av en dag

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 19:34   #3
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Så lenge du holder deg under 72g KH om dagen skal det ikke være farlig og heller ikke nødvendig å begrense seg. "Faren" for normalvektige er at kroppen forbrenner det ekstra fettet den får tilført istedet for sitt eget.

Ketostix er det mange meninger om, jeg følger ikke ketolyse og har aldri skjenket stix en tanke. Uansett er det ikke et must å være i ketose for å gå ned i vekt

Forøvrig ligger det masse fin info her. Linken er til "nybegynnertråden".

Lykke til!!

Gammel 01-11-11, 19:34   #4
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Kommer an på hva du mener med for lite fett? Du kan også få i deg "for mye" fett, men da må vi sikkert ha noen eksempler på dagsmenyen din

Gammel 02-11-11, 19:39   #5
lillahumle
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2011
lillahumle er på en erverdig vei

frokost:
2 knekkebrød med dansk salami (0 karb i)

Lunch: 3 knekkebrød med dansk salami/ baconost,

middag:
kjøtt eller fisk med salat og litt dressing

kvelds: omelett med kremfløte og greddost og bacon.

lillahumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:51   #6
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Hvor er grønnsakene? Salat er dessverre mest vann og gir ikke stort av vitaminer og mineraler. Prøv med for eks rømmedipp og grønnsaksstaver til lunch/kvelds eller spinat/brokkoli/paprika i omeletten, sellerirot kan brukes i alle oppskrifter der du ellers ville brukt potet og wok er en lett, rask og god måte å få i seg nok grønt på

Gammel 02-11-11, 20:20   #7
ketoseprinsen
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har lest flere steder at hvis du spiser brokkoli så behøver du i teorien ikke å spise noen andre grønnsaker da det inneholder alt du trenger av vitaminer. Hvis jeg har slurvet litt med grønnsakene(jeg spiser mye salat) så slenger jeg i meg 100gram brokkoli

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Wohooo, detta var litt av en motivasjonsbooost altså Nitja Ketolysekuren 24 21-01-09 13:35
Detta blei farlig godt martefie Bakst 1 05-04-08 22:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.