Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Høres dette OK ut ?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-11, 23:56   #1
blond&bli
Juniormedlem
 
blond&bli sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sortland
Innlegg: 23
blond&bli er på en erverdig vei
Smile

Høres dette OK ut ?

Hei, ville skrive ned dagens matinntak å høre deres mening

Frokost:
- Ett egg med løk og paprika og purreløk, litt salat
- ett lavkarboknekkebrød med Philadelphia og sukkerfri jordbærsyltetøy samt rømme på toppen


Middag:
- Hvalkjøtt med brokkoli og blomkål, fløtesaus og rømme

Kvelds:
et lavkarboknekkebrød med sukkerfri jordbærsyltetøy, Philadelphia og rømme

Er begynt på'an igjen med lchf å prøver å spise sånn noenlunde ketogent, ihvertfall under 50 karbs om dagen ca.

Men har ikke matvekt å veier aldri opp maten, så vet aldri hvor mye jeg får i meg. Men jeg har vært på lavkarbo tidligere og har lest meg ganske godt opp, så har en del kunnskaper om hvilken mat jeg kan spise.

Men hva syns dere om dette, hørtes det ok ut ?

Er litt usikker på om det sukkerfrie jordbærsyltetøyet og lavkarboknekkebrødene kan ødelegge noe ? :S
Er hekta på Philadelphia med jordbær og rømme på lavkarboknekkebrødene, det er så utrolig godt! Så håper virkelig ikke det er så farlig.

__________________
Lavkarbo in my <3 Aldri har maten vært så go
blond&bli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 00:38   #2
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Høres dette OK ut ?

Syns det der så ut som lite mat jeg, for ikke å snakke om lite variert hvis du pleier å spise det samme til 2 av dagens 3 måltider.. Eller spiser du veldig mye middag? Hvis du eter maks 1000-1200 kcal om dagen som det ser ut som for meg, er vel partystoppere neppe noe du trenger å bekymre deg så alt for mye for på dette tidspunkt. Men ja, er uansett en fordel å få karbene sine fra andre kilder enn syltetøy

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 00:43   #3
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høres dette OK ut ?

Jeg synes det ser helt greit ut. God fordeling av fett, proteiner og kh (som oftest fra grønnsaker). Noen kan spise knekkebrød og syltetøy uten problemer (jeg for eksempel. Jippi!). Hva med å teste det ut et par uker. Hvis ikke du oppnår vektnedgangen du ønsker kan du evt se på kostholdet ditt igjen og legge til eller kutte ut slik du måtte ønske

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 06:20   #4
blond&bli
Juniormedlem
 
blond&bli sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sortland
Innlegg: 23
blond&bli er på en erverdig vei

Sv: Høres dette OK ut ?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Syns det der så ut som lite mat jeg, for ikke å snakke om lite variert hvis du pleier å spise det samme til 2 av dagens 3 måltider.. Eller spiser du veldig mye middag? Hvis du eter maks 1000-1200 kcal om dagen som det ser ut som for meg, er vel partystoppere neppe noe du trenger å bekymre deg så alt for mye for på dette tidspunkt. Men ja, er uansett en fordel å få karbene sine fra andre kilder enn syltetøy


Tjaa, det er klart det varierer, men det går ofte i de samme matvarene når det gjelder frokost og kvelds. Middagen er variert, liker og lage fisk og diverse kjøttretter. Er ganske fersk på kjøkkenet, har nettopp flyttet hjemmefra til kjæresten min Så jeg blir bare bedre og bedre på kjøkkenet for hver dag som går, siden jeg lager all mat fra bunnen Så er det så bra at jeg kan lage middag til både meg og typen, det er ikke så morsomt å lage en hel middag kun til seg selv..

Ja tenkte meg det! Skal kutte det ut, kan for eksempel unne meg det på lørdager, da blir det kanskje mere spesielt og at jeg ikke går lei av det

Lite mat sier du... Tja det varierer sånn fra dag til dag. Klart måltidene blir større siden jeg kun spiser frokost,middag og kvelds. Dropper tilogmed kvelds også, men kun hvis jeg har spist ekstra til middag. Syns ordningen er ganske grei, er oppe så tidlig om morgenen, så er jeg ikke hjemme før klokken er rundt 17.00 og da er det jo nesten kveld uansett

__________________
Lavkarbo in my <3 Aldri har maten vært så go
blond&bli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 07:25   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Høres dette OK ut ?

Viktig at du spiser deg mett til hvert måltid

Jeg hadde gått sulten på din meny.

Jeg er av de som ikke kan spise brøderstatninger, nøtter og frø viss vekta mi skal gå nedover.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 07:29   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Høres dette OK ut ?

Er ikke noe i veien for å spise få måltider eller variere inntaket fra dag til dag, så lenge det ikke går så alt for mye i minus i gjennomsnitt. Ofte sier kroppen ifra selv hvis det skjer, enten i form av skikkelig matkick eller at vekta blir urikkelig, så kan være greit å ha i bakhodet at det sjelden lønner seg. Ellers så jo dette greit ut så lenge du passer på å spise nok, blir ofte mer variasjon i kosten også etterhvert som man får prøvd ut litt av hvert ja

Uansett er det vanskelig å gi en fasit på hvordan det er riktig å spise, så du må nesten se det litt an selv også. Så lenge vekta går den veien du vil og energien er bra, er jo det gode tegn på at du gjør ting rett!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 21:22   #7
blond&bli
Juniormedlem
 
blond&bli sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sortland
Innlegg: 23
blond&bli er på en erverdig vei

Sv: Høres dette OK ut ?

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Jeg synes det ser helt greit ut. God fordeling av fett, proteiner og kh (som oftest fra grønnsaker). Noen kan spise knekkebrød og syltetøy uten problemer (jeg for eksempel. Jippi!). Hva med å teste det ut et par uker. Hvis ikke du oppnår vektnedgangen du ønsker kan du evt se på kostholdet ditt igjen og legge til eller kutte ut slik du måtte ønske

Håper det er slik, for trives veldig godt med denne måten å spise på!

Ja har tenkt å vurdere det litt, går jeg ikke ned i vekt så kommer jeg til å endre litt
Takk for svar

__________________
Lavkarbo in my <3 Aldri har maten vært så go
blond&bli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 21:26   #8
blond&bli
Juniormedlem
 
blond&bli sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sortland
Innlegg: 23
blond&bli er på en erverdig vei

Sv: Høres dette OK ut ?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Viktig at du spiser deg mett til hvert måltid

Jeg hadde gått sulten på din meny.

Jeg er av de som ikke kan spise brøderstatninger, nøtter og frø viss vekta mi skal gå nedover.

Ja, blir av og til for mett fordi jeg spiser mer enn jeg trenger, men spiser ikke ofte. Så blir veldig mett bare to ganger dagen

Ja er redd for jeg også er en av de! Har ikke lyst til og kutte ut knekkebrødene.. men kanskje jeg er nødt til det

__________________
Lavkarbo in my <3 Aldri har maten vært så go
blond&bli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 21:35   #9
blond&bli
Juniormedlem
 
blond&bli sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sortland
Innlegg: 23
blond&bli er på en erverdig vei

Sv: Høres dette OK ut ?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Er ikke noe i veien for å spise få måltider eller variere inntaket fra dag til dag, så lenge det ikke går så alt for mye i minus i gjennomsnitt. Ofte sier kroppen ifra selv hvis det skjer, enten i form av skikkelig matkick eller at vekta blir urikkelig, så kan være greit å ha i bakhodet at det sjelden lønner seg. Ellers så jo dette greit ut så lenge du passer på å spise nok, blir ofte mer variasjon i kosten også etterhvert som man får prøvd ut litt av hvert ja

Uansett er det vanskelig å gi en fasit på hvordan det er riktig å spise, så du må nesten se det litt an selv også. Så lenge vekta går den veien du vil og energien er bra, er jo det gode tegn på at du gjør ting rett!

Det er veldig variert, iblant spiser jeg mindre, men ofte så er jeg så sulten når jeg kommer hjem etter en lang dag at jeg spiser meg veeeldig mett. Men syns det er så godt å spise når man er sulten, høydepunktet på dagen, hehe

Mener ikke at jeg spiser så mye at jeg sprekker, men spiser en hel tallerken med mat, ikke mer ikke mindre å da er jeg stappmett Spiser så mektig mat i tillegg, så en hel tallerken gjør meg veldig mett.

Ja tiden får vise om jeg spiser "rett", er nettopp begynt så er vanskelig og si. Men skal prøve det der med å prøve ut ting i noen uker og funker de ikke så kutter jeg det ut, også videre.

Takk for svar

__________________
Lavkarbo in my <3 Aldri har maten vært så go
blond&bli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 22:04   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Høres dette OK ut ?

Kan du ikke spise brøderstatningen med syltetøy en gang om dagen fremfor to? Og litt, som en dessert istedenfor hovedmåltid er også mulig å spise det. Det kan hende du utvikler intoleranse om du spiser mye av noe og at du er hekta er et tegn på nettop det.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan høres dette ut? Eyerinn Lavkarbo generelt 0 26-04-11 21:35
Høres litt skummelt ut :( erruslank Spørsmål og svar 17 29-10-10 14:19
Høres dette ok ut for en dag? slankeguri2 Lavkarbo generelt 9 18-08-10 15:31
Høres dette greit ut?? NettaMamma Induksjonen 8 09-12-04 12:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no