Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

For lite kalorier? Eller har det noe å si?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-01-12, 13:20   #1
CoStar
Juniormedlem

CoStar sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
CoStar er på en erverdig vei

For lite kalorier? Eller har det noe å si?

Har skrevet opp dagens kost på diett.no. Endte opp med dette:

Fett: 130g
Protein: 80g
Karbohydrater: 11g
Kcal: 1540

Det er jo ganske lite kalorier. Har det noe å si hvis man er i ketose? Jeg veier nå 72,5 kg, er 165 høy. Er ganske aktiv hver dag (har små barn, og tre hester..)

CoStar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 13:24   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: For lite kalorier? Eller har det noe å si?

Hovedregelen er at du skal spise til du er passe mett og stoppe da - ikke sulte, ikke overspise.

Om det viser seg at dette ikke virker (etter en prøveperiode på en måneds tid for at kroppen skal stole på at dette er "en ordning som blir fast") så kan man ta det opp til vurdering igjen.

Gammel 05-01-12, 15:19   #3
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Om du er mett på det antallet er det ikke lavt. Jeg ligger på det tallet selv og trives med det. Liker ikke å bli stappa. Lavt vil jeg si er er under 1200 kcal dgl, men mye spiller inn, som alder, aktivitetsnivå, muskelmasse, forbrenning og høyde.

Gammel 05-01-12, 16:25   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CoStar, her.

Har skrevet opp dagens kost på diett.no. Endte opp med dette:

Fett: 130g
Protein: 80g
Karbohydrater: 11g
Kcal: 1540

Det er jo ganske lite kalorier. Har det noe å si hvis man er i ketose? Jeg veier nå 72,5 kg, er 165 høy. Er ganske aktiv hver dag (har små barn, og tre hester..)

Er du mett? Har du sug etter mat/søtsaker? Har du nok overskudd til hverdagen? Da er det nok Jeg tror man vil variere litt matinntaket, det er ikke uvanlig på lavkarbo og spise mindre mengde over tid, og så ha noen dager hvor man spiser mye mer fordi man er sulten. Det er nok bare kroppen sine naturlige variasjoner

Du spiser jo nok proteiner i forhold til vekta, og en del mer fett en proteiner. Lavkarbomessig er fordelingen veldig bra
Nå kjenner jeg meg såpass at når jeg ligger så lavt i kh som 11 g, har jeg ikke spist så mye grønnsaker den dagen... ernæringsmessig kan det være greit og ha i bakhodet at man prøver og spise grønnsaker til alle måltider om mulig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 16:40   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Synes ikke det var så ille.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaloriinntak - kan det bli for lite kalorier? musi78 Ketolysekuren 10 04-08-11 21:24
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
For lite kalorier? mih Ketolysekuren 1 23-09-09 20:16
Lite kalorier? Tussi jenta Lavkarbo generelt 21 21-10-07 20:47
Får jeg for lite kalorier? evasr Ketolysekuren 8 23-05-07 10:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.