Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Til dere med barn: Fins store flasker med babyolje?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-01-12, 21:25   #1
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Til dere med barn: Fins store flasker med babyolje?

Hei!

Spør ikke bare dere med barn da... men dere har vel mer erfaring på området.

Har slutta helt med bodylotion, jeg bare smører meg inn med babyolje når jeg er ferdig med dusjsåpe, en kjapp skyll også bare tørker jeg resten inn... super dig! MEN de flaskene på butikken er jo så bittesmå, jeg tar nok store mengder altså, men den forsvinner jo på null komma svisj.

Finnes noen smarte butikker som har noen store økonomiflasker montro??

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:33   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til dere med barn: Fins store flasker med babyolje?

Coop har en pumpeflaske som er noe større enn de andre hvertfall. Økologisk også.

Gammel 08-01-12, 21:34   #3
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Men om du ikke skyller den av, så trenger du ikke så mye Jeg leste en gang at man skulle smøre på fuktig hud etter en dusj. Gjorde det også i en periode og husker ikke hvorfor jeg sluttet

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:37   #4
Bonitta
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Bonitta er på en erverdig vei

Anbefaler en olje som du kjøper på apoteket, mye bedre enn de i butikkene
Her finner du ulike:
https://www.boots.no/butikk/s/produc...=1111&action=C

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:51   #5
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Coop har en pumpeflaske som er noe større enn de andre hvertfall. Økologisk også.

Genialt! Tusen takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Men om du ikke skyller den av, så trenger du ikke så mye Jeg leste en gang at man skulle smøre på fuktig hud etter en dusj. Gjorde det også i en periode og husker ikke hvorfor jeg sluttet

Jeg skyller egentlig ikk bare en liten symbolsk tur under vannet igjen lissom.. hvorfor?? Aner ikke, men det skal jeg jammen slutte med. Og bare begynn med oljen igjen, huden blir skikkelig god.

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Anbefaler en olje som du kjøper på apoteket, mye bedre enn de i butikkene
Her finner du ulike:
https://www.boots.no/butikk/s/produc...=1111&action=C

Mmm.... mange ting her som kan friste ja! Skal jeg kikke nøyere på når økonomi måneden (e) er over. Takk for tips!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:51   #6
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Du kan lage selv!

Hva er ingredienslista til favoritten din?

Her
selges vegetabilske oljer, fra 1 dl til 2,5 liter. Du kan ta i litt eterisk olje for duft. Generelt kjennes flerumettede fettsyrer lite fete ut, mens mettede kjennes fetere og bruker lenger tid på å trekke inn i huden. I en olje trengs ikke konserveringsmidler, men litt E-vitamin øker holdbarheten.

Jeg synes ikke hudpleie fra apotek er noe bedre. Vi har vært fornøyde med produkter fra Weleda (fra helsekost) når jeg ikke har giddet lage eller kjøpe ingredienser, men det er som TS skriver ganske små pakker. DET problemet forsvinner iallfall når man lager. Lett som en plett, ingen kjipe tilsetningsstoffer, BRA produkter og æda bæda til kosmetikkbransjen. Rene Kinderegget .

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:56   #7
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Oioi, nå blir det interessant kjenner jeg... Prosjekter kan jo også være bra og ha i en avsukringsperiode for og få tankene på noe annet! Hehe..

La meg se, Libero sin, som er den tykkeste jeg har testet, og liker godt har dette i seg:
Olus oil, Canola oil og Tocopherol

Natusan:
parrafinum liquidium, isopropyl palmitate

Jeg kan ikke snakke Natusansk.. så utfra mine språkkunnskaper ser Libero sin best ut..

Gammel 08-01-12, 21:57   #8
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
kennygirl er ny på veien

Min favoritt er jojoba olje og fås kjøpt billig på iherb

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:59   #9
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Min favoritt er jojoba olje og fås kjøpt billig på iherb

Takk! Jeg liker nye Iherb tips!

Gammel 08-01-12, 23:34   #10
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

La meg se, Libero sin, som er den tykkeste jeg har testet, og liker godt har dette i seg:
Olus oil, Canola oil og Tocopherol

Natusan:
parrafinum liquidium, isopropyl palmitate

Libero:
Olus oil = fikk bare opp "vegetabilsk olje" i et kjapt søk
Canola oil = rapsolje
Tocopherol = E-vitamin

DEN kan lages! Den ser forresten bra ut, helt fine ingredienser. Et par valgfrie vegetabilske oljer og E-vitamin.

Natusan:
Paraffinum liquidum = paraffin, rett og slett.
Den andre ingrediensen vet jeg ikke hva er, men den ser sånn passelig kjemisk ut.
Hadde ikke prøvd å lage denne, dette ser ikke bra ut heller. Jeg vil iallfall ikke smøre paraffin på huden.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 23:49   #11
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

denner god og den lukter godt. ikke så veldig stor flaske, men større enn natusan og libero, også er den billig
http://www.iherb.com/Bentley-Organic...-ml/27817?at=0

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Store barn / unge ungdommers kosthold TrillTrall Barns kosthold 1 30-09-11 12:51
Den store matpakketråden for barn Iset Barns kosthold 12 06-10-10 14:33
Dere med små barn mokki Lavkarbo generelt 5 14-02-10 22:07
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Sukker under svangerskapet gir store barn Dorothy Artikler 12 15-08-07 20:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.