Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger litt råd

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-01-12, 18:46   #1
Taxitommen
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Bergen
Alder: 49
Taxitommen er på en erverdig vei

Trenger litt råd

Hei jeg har gått på lavkarbo siden 15 september og gått ned ca 15 kg. Koste meg litt i julen, men ikke mye. Men siden det så har vekten stagnert virker det som. Lever på under 20 karbs for dagen og drikker mye vann så bare lurte på om det er straffen for julekosen som gjør at det har stagnert litt? Koste meg ikke noe voldsomt da, bare litt mer enn vanlig.
Bare lurte på om det er normal at det kan stoppe litt opp innimellom.
Har gått ned fra 102 til 87 kg så er rimelig fornøyd men vil gjerne ned ca 12 kg til. Men er veldig takknemlig for litt tips for veien videre :-)

Taxitommen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:58   #2
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt råd

Det er helt normalt at det stopper opp litt innimellom. Det er jo også et faktum at en kropp på 87 kg trenger mindre mat enn en på 105 kg, så kanskje du skal ta en titt på mengden du spiser?

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 19:04   #3
Taxitommen
Nytt Medlem

Jada merker virkelig at man blir fortere mett nå så spiser ikke like mye som før.. Men da fortsetter jeg som før og satser på at det løsner igjen etterhvert. Takk :-)

Gammel 18-01-12, 19:38   #4
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Ja, avbrekk kan forsinke fremgangen, men bare fortsett med lavkarbo, du.

Gammel 18-01-12, 19:47   #5
Taxitommen
Nytt Medlem

Takk skal gjøre det :-) har vært litt for slapp til å drikke men har skjerpet meg der så prøver 3 liter hver dag. Gir ikke opp :-)

Gammel 18-01-12, 20:02   #6
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Taxitommen, her.

Takk skal gjøre det :-) har vært litt for slapp til å drikke men har skjerpet meg der så prøver 3 liter hver dag. Gir ikke opp :-)

Må si du har all grunn til å være superfornøyd med nedgangen og suksessen du opplever. Mange her inne kan antakelig bare drømme om tilsvarende nedgang på så kort tid. Tyder på at du gjør det som er riktig for deg, det er ikke unaturlig å oppleve stagnasjon i perioder og jo nærmere du er din kropps "komfortvekt", så vil det antakelig bli noe vanskeligere å ta de siste, men så lenge du fortsetter med sunt kosthold, hensiktsmessig trening (regelmessig) så er jeg sikker på at du har lagt et godt grunnlag for at dine 12 kilo er borte innen 2012 blir til 2013.

Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 20:07   #7
Taxitommen
Nytt Medlem

Takker så mye :-) må vel antakelig bli flinkere med treningen ja.. sikkert ikke dumt. Takk for godt råd :-)

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her, og trenger litt råd Vanilje85 Ketolysekuren 4 21-02-11 14:20
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt råd ... Eilan Vedvarende vekttap 6 11-12-07 15:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.