Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
![]() |
Spørsmål angående spiseforstyrrelserPå forhånd ønsker jeg å si at jeg ikke ønsker å støte noen, virke fordømmende eller på noen måte såre noen som sliter med spiseforstyrrelser. Så om mitt innlegg fremstår som kritikk eller ukvalifisert synsing, beklager jeg det. jeg har bare ett helt genuint spørsmål som jeg lurer på om noen kan besvare.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
![]() |
Sv: Spørsmål angående spiseforstyrrelserJeg har heller aldri virkelig hatt en SF, men jeg har i mange mange år slitt med for mange tanker rundt mat. Ingen vil kalle meg overvektig eller engang lubben, men jeg har likevel i flere år hatt ønske om å bli en smule tynnere (dette etter jeg plutselig gikk opp 6 kg fra min idealvekt). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf)
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Spørsmål angående spiseforstyrrelserJeg føler ikke at det blir helt rett å stemple meg selv som en tidligere med SF, men samtidig var jeg så utrolig nær, hadde jeg ikke sommerferien kommet akkurat da, og hadde ikke jeg dratt hjem til venner og familie akkurat da. Klarte heldigvis å hente meg litt inn igjen. Jeg hadde et alt for stort fokus på kalorier (kalorier, kalorier, kalorier og ikke helse i det hele tatt), og tallene tok virkelig over livet mitt en stund. Jeg gikk selvfølgelig ned i vekt, men det var vanskelig å holde det nede med en gang jeg begynte å spise normalt. Derfor gikk jeg selvfølgelig opp igjen, noe som ikke gjorde forholdet til mat noe enklere. Nå etter kanskje fire år føler jeg at jeg har et veldig greit forhold til mat, men jeg er opptatt av å spise sunt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål angående spiseforstyrrelserNei, heller en hjelp, lavkarbos effekt på blodsukker og at man ikke må spise så ofte er en lettelse, man trenger ikke tenke så mye på mat. Også det at man kommer i ønsket vekt uten måtte å sulte.Man må ikke telle i all tid. Man kan endelig bli trygg på at mat ikke er farlig.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål angående spiseforstyrrelserUten en diagnostert SF - men heller en "matforstyrrelse" - vil jeg si at istedet for å spise bevisstløst, har stabilt blodsukker og mindre sug, sammen med en del "avvenninger" av matvarer jeg tydeligvis blir trigget av (høykarbo) gjort at det for MEG har vært litt lettere og ikke ha så mye fokus på mat på en stresset måte. Jeg har også blitt ekstremt mye bedre kjent med kroppen min og dens reaksjoner på "feil" mat, slik at det er lettere og holde seg til ALT det man KAN spise på lavkarbo istedet for det man IKKE kan spise |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Spørsmål angående spiseforstyrrelserJeg har slitt med anoreksi/bulimi i flere år og er undervektig. Jeg sjekker alltid innholdsfortegnelsen på matvarer og kalorier. Veier som regel alltid maten også. Det gjør jeg fortsatt etter å ha gått over til lavkarbo, men jeg har fått et mere avslappet forhold til mat og kcal. Sist redigert av Angeliqa : 03-02-12 kl 12:37. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Spørsmål angående kur | Hedmarksgutt | Ketolysekuren | 3 | 10-08-11 10:40 |
Spørsmål angående stekevarme etc | galleren | Lavkarbo generelt | 1 | 20-08-09 20:26 |
Spørsmål angående sukkeralkoholer | hønselovisa | Lavkarbo generelt | 1 | 19-04-09 18:07 |
Spørsmål angående fett | Sandy | Ketolysekuren | 1 | 18-11-08 13:11 |
Spørsmål angående pizza | *Tussi* | Ketolysekuren | 23 | 25-06-08 10:42 |