Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Overspising

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-02-12, 15:01   #1
plast
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2009
plast er på en erverdig vei

Overspising

Jeg har merket et problem etter en måned på ketolyse, det er dette med overspising. Det er jo så mye fantastisk god mat man kan lage seg, men dermed kan man jo også spise mye god mat. For eksempel frokosten min i dag - "kyllingkebab", dvs. grillet kylling stekt i smør med ruccola- og isbergsalat og Bjerkes kebabdressing med 44,9 g fett og 2,6 g kh. Jeg kunne sikkert spist hele kyllingen! Eller en moussaka jeg har funnet oppskriften til her inne. Eller ketomix pizza. Mmmmm...

Det er ikke det at jeg ikke blir mett, det er bare det at det er så fordømt godt og at det trengs mer selvdisiplin enn jeg først hadde trodd for ikke å overspise.

plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 16:42   #2
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Overspising

Har du alltid hatt det sånn? Det er vanlig å bli mer sulten i begynnelsen av omleggingen.

Gammel 05-02-12, 16:50   #3
Åssi
Medlem

Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Åssi er på en erverdig vei

Jeg føler også at jeg overspiser til måltidene.
Jeg har bestemt meg for å nyte måltidene lengre. Jeg lager stort sett middag til bare meg, og da har jeg vanligvis tatt all maten på tallerkenen, og spist opp alt.

Nå skal jeg starte med å dele det i to. Gjør at jeg må "gå inn for" å hente meg mer mat, dersom jeg ikke er forsynt. Da spiser jeg ikke "bare fordi det ligger der".

Husk også at kroppen bruker 20-30 minutter på å oppfatte metthetsfølelsen..!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 17:21   #4
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Å redusere til halvparten er kanskje vanskleig å gjennomføre, men å redusere f.eks kjøttmengden med 30-100 g, alt ettersom hvor mye man trenger å redusere, og også liitt reduskjon av saus, ost etc. Jeg spiste for mye kjøtt tidligere, jeg merket det på kroppen at den syntes det var for mye, fikk en sånn tørr fornemmelse, da reduserte jeg 50 g kjøtt pr måltid og økte istedet littegrann på fettet. føltes da bedre. Jeg synes også det å spise nok grønnsaker hjelper mot å ville spise for mye. det å få en fin fordeling av protein, fett og karbo i hvert måltid.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose og overspising cato Spørsmål og svar 22 15-04-11 11:56
Overspising torgn Generell diskusjon 7 05-08-10 15:03
Dårlig av overspising? niomi Spørsmål og svar 3 05-08-08 00:55
Overspising pga ketolysebrød! Clarissa Ketolysekuren 29 04-03-08 18:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.