Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Saken er at jeg trenger starthjelp til bilen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Nytt batteri høres ut som den beste løsningen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?
Så du mener jeg bør reise å kjøpe batteriet først og deretter ringe etter veghjelp om den fortsatt tuller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jeg kan og jeg vil!
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Eller ring naf og spør. Det koster ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Jeg har ikke byttet batteri på den før så vidt jeg kan huske... kjøpte bilen for nesten 4 år siden... vet ikke om det var nytt da, kjøpte den gjennom forhandler, brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jeg kan og jeg vil!
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?antageligvis gammelt batteri da |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Sjekk vannet i batteriet, prøv å trillstart om det går og få kjørt bilen hjem. Lån en batterilader for å se om du får full-ladet batteriet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Batterier kan gå tomme uten forvarsel, særlig når de har noen år på baken, bilen ikke kjøres på langtur hver uke, noen mil typ, som jo lader opp batteriet igjen, og det er kuldegrader. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?
Bytte batteriet klarer jeg mist like godt som svigerfar. Trenger ikke youtube til det |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Så lite som du bruker bilen hadde det muligens lønt seg å ta drosje dr få gangene du trenger bil og heller leie bil i ferien!
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Skal høre med min bil-autist til samboer, men mener at du ikke trenger å bruke en hel tank for å få ladet batteriet, mer snakk om en time halvannen motorvei-kjøring, slik at motoren blir helt, helt varm og slutter å trekke på batteriet og i stedet lader det. Tror de literene med diesel/bensin i lengden er billigere enn nytt batteri, særlig når flatt batteri passer så dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Et bilbatteri har en beregnet levetid på 5-7 år. Om det har stått tomt for strøm i to uker må du regne med at det er såpass skadet at det uansett ikke er særlig brukbart. SÅ jeg ville kjøpt nytt batteri, så slipper du de problemene på noen år. Tipper du får et nytt til 6-800,- på f.eks. Biltema avhengig av type/størrelse. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Hva med å kjøpe en batterilader? De koster ikke all verdens på Biltema. Er det ikke sånn at bilbatteri tappes om bilen blir stående ute i kulda? Et tips kan også være å ta det inn i varmen hvis det går lang tid mellom hver gang bilen brukes. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?For all del entusiast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?En halvtime i god fart pleier og holde til å lade opp batteriet. Ellers anbefaler jeg batterilading med jevne mellomrom, se om dere kan lade hos kjentfolk når dere er på besøk, eller på hytta eller på jobb mm. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Et elleve år gammelt batteri som har stått uten strøm i to uker? Sorry, men dette blir aldri bra igjen. Du kan selvfølgelig prøve å lade det (husk å kople fra batteriklemmene først ellers kan du skade elektronikken i bilen), men det vil aldri bli 100%. Og på kalde dager kreves det et bra batteri for å få liv i motoren. En Golf har heller ikke verdens største batteri, så prisen burde være overkommelig.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gjest
|
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Kjøp nytt batteri og gjerne et på minst 65ah, helst mer. Deretter anskaffer du deg en batterilader som sørger for at batteriet ditt topplades et par ganger ila året. |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?takk for mange gode tips her |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Sv: Startvansker! Hva er lurest å gjøre for raskest og rimeligst få igang bilen?Flott! Skjønner godt at dere ikke vil være uten bil. Vi har to, pluss en veteran og to Vespaer i garasjen. Man må jo ha kjøretøy, sånn er det bare... |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Rent kjøtt er rimeligst hvor? | Debbie | Lavkarbo generelt | 34 | 03-01-11 19:39 |
Hva går man raskest ned i vekt med ? | marchus | Spørsmål og svar | 1 | 08-03-06 20:33 |
hva skal jeg gjøre for å komme igang? | Lissa | Lavkarbo generelt | 7 | 24-05-04 16:52 |
Startvansker med intro - jeg er så sulten! | donjuanwannabe | Induksjonen | 16 | 04-03-04 11:32 |