Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp! Får eg i meg for lite vitaminer?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-12, 13:16   #1
Bella1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 7
Bella1 er på en erverdig vei

Hjelp! Får eg i meg for lite vitaminer?

Jeg er ganske ny, og har google og søkt i dagesvis. Jeg har lest litt om det, men ingen tidligere tråder har gitt konkrete svar. Så mine spørsmål er:

Kan jeg spise omega 3 fra møllerens? Jeg er livredd for å få i meg for lite vitaminer, siden jeg bare liker blomkål, brokkoli og løk av det man kan spise på lavkarbo.

Kan jeg spise multivitamin fra gerimax f.eks? Vist ikke, hvilken multivitamin kan jeg spise?

Kan man spise bønner i tomantsaus? Så en oppskrift med det her på siden. Men er jo sukker i tomatsausen!

Hvilken frukt kan jeg spise?

Tusen takk for svar

Bella1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 13:51   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hjelp! Får eg i meg for lite vitaminer?

Heisann
Omega 3 kan du ta, og multivitamin. Frukt er vel heller verre med. Kun bær som er tillat stort sett. Frukt er som regel for mye karbo i.

Har du lest nybegynner tråden? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 Den er gull verdt. Står masse nyttig.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 22:21   #3
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Hjelp! Får eg i meg for lite vitaminer?

Her er en liste over matvarer tillatt på Atkins induksjon. Veit at boka har blitt oppdatert siden tråden ble laga, men det er vel allikevel en god pekepinn.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 23:07   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Får eg i meg for lite vitaminer?

Opprinnelig lagt inn av Bella1, her.

Jeg er ganske ny, og har google og søkt i dagesvis. Jeg har lest litt om det, men ingen tidligere tråder har gitt konkrete svar. Så mine spørsmål er:

Kan jeg spise omega 3 fra møllerens? Jeg er livredd for å få i meg for lite vitaminer, siden jeg bare liker blomkål, brokkoli og løk av det man kan spise på lavkarbo.

Kan jeg spise multivitamin fra gerimax f.eks? Vist ikke, hvilken multivitamin kan jeg spise?

Kan man spise bønner i tomantsaus? Så en oppskrift med det her på siden. Men er jo sukker i tomatsausen!

Hvilken frukt kan jeg spise?

Tusen takk for svar

Klart du kan ta møllerens tran og gerimax. Du kan også få billigere og minst like bra kosttilskudd på iherb.com. F.eks denne:http://www.iherb.com/Nutricology-Mul...ules/3460?at=0
noen på iherb inneholder for store doser i forhold til hva som er tillatt i Norge. Da særlig for store doser b vitaminer, selv om det ikke er farlig i store doser siden de er vannløselige.C vitamin er også ofte i for store doser (mer enn 200 mg).

Du kan spise bønner senere, ikke i fase 1, og ikke med tilsatt sukker.
Frukt kommer senere. Da er det banan og druer som skal unngåes, mens grapefrukt har minst karbohydrater. Bær kan du spise senere. Se på atkins.com, der står det hva du kan spise i de forskjellige fasene.

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 22-02-12 kl 23:21.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
omega 3, vitmaminer


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - lite fett, lite karber og mye proteiner knut1969 Lavkarbo generelt 23 03-08-13 00:19
Spiser jeg for mye/lite? Hjelp meg litt ... *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 16 03-07-11 23:13
Hjelp - dagsmeny, for lite fett? en ny vår Ketolysekuren 4 11-05-09 20:12
Lite gang på ketolysekuren min...hjelp Superslimithink Spørsmål og svar 2 24-09-08 23:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no